Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - Panewki korbowodowe 
						
												 Anonymous - 10-04-2006, 15:57 Temat postu: Panewki korbowodowe Potrzebuje panewki do Forda Pumy 1.7 '99r. bardzo pilnie w żadnym sklepie a nawet w serwisie Forda nie można kupić  !!! Moze ktoś ma silnik na cześci i ma do sprzedania panewki. Prosze o pomoc w tej sprawie.
 
 
 
 
by Gaydek: temat przeniesiony (18.06.2006) do działu PORADY, bo to... ciekawy temat  
												 Lukas - 10-04-2006, 17:39
  W pumie paneweki są nie wymienialne
												 PUMAFan - 10-04-2006, 20:53
  Lukas żartujesz  
												 Bankowy - 11-04-2006, 06:47
  Nie chce mi się wierzyć... To by oznaczało, że NIE MOŻNA (nie ma możliwości) przeprowadzić naprawy głównej silnika!   
												 Lukas - 11-04-2006, 14:59
  Jak chcesz wymienic panewki to musisz kupić cały dół silnika.
 
 
Tak mi się przynajmniej wydaje bo gdzieś chyba o tym czytałem. 
 
 
Tu coś jest na temt nie możliwości szlifu cylndrów http://www.trader.pl/ds_d...prezentacje.asp
												 Anonymous - 11-04-2006, 21:04
  a więc tak. po konsultacji z zaprzyjaźnionym mechanikiem dowiedziałem się, że są dwa rodzaje panewek. Standardowe i nadwymiarowe.
 
Nadwymiarowe wtedy gdy "wał nie jest przystosowany do szlifu [...] coś tam zatarte". jeżeli jest "cośtam zatarte" to jeszcze dochodzą do listy zakupów korbowody.
												 Bankowy - 12-04-2006, 06:28
  W konieczność zakupu całego "dołu" nie chce mi się wierzyć!      To byłoby czyste wariactwo. Zresztą panewki z możliwością/niemożliwością zrobienia szlifu cylindra zbyt wiele nie mają (może chodziło o pierścienie?). Co do grup wymiarowych - to jest właśnie to o co chodzi. W przypadku małego wytarcia czopów wału - zakłada się nominalne. Jeśli wał trzeba szlifować - nadwymiarowe. A jeśli wał jest "nieszlifowalny" to trzeba go napawać, obrobić cieplnie i dopiero wtedy szlifować (tylko, że może to być nieopłacalne).
												 Lukas - 12-04-2006, 16:46
  To jest info jakie dostałem o człowieka który naprawiał nie jeden silnik w pumie
 
 
Witam,
 
silniki Yamahy a do takich zalicza się 1,7 są nienaprawialne!! 
 
Można wymieniac tłoki i perścienie. Oczywiście tylko w nominalym
 
wymiarze. Sworzeń wystepuje tylko jako element tłoka. Układ korbowy
 
jest nienaprawialny!! Zastosowana jest tam technologia zblizona do F1.
 
Stopy korbowodów nie są tradycyjnie obrabiane i dopasowywane na
 
maszynasz lecz jest wykonywany cały korbowód w całości a następnie w
 
części łożyska korbowego jest na specjalnych maszynach łamany. Takie
 
rozwiązanie wykorzystuje naturalnie powstałe nierówności w procesie
 
łamania do idealnego dopasowania powstałej w ten sposóbv stopki, do
 
reszty korbowodu. Krótko mówiąc, wykonany tą technologią otwieralny
 
otwór na łożysko korbowe jest idealnie okrągły i pozbawiony
 
jakichkolwiek owalizacji w ajmniejszym stopniu. Aby zachować taki
 
stan rzeczy całość musi być nadzwyczaj precyzyjnie kontrolowana przy
 
montazu a panewki muszą perfekcyjnie przylegać. Przy zachowaniu tak
 
idealnego owalu łożyska korbowego nie powstają groźne (dla dużych
 
przędkości obrotowyc i sił) luzy na łożyskach korbowych a
 
powierzchnai styku czopa łozyska korbowego z panewką jest faktycznie
 
w całości wykorzystana.
 
Elementy silników Yamahy są "odchudzone do maximum!! Najdrobniejsze
 
niewyważenie lub utrata współosiowości spowoduje uszkodzenie silnika
 
 przy większych obrotach!! Juz widziałem takie silniki - urwany
 
korbowód tnie skrzynię korbową dookoła.
 
Na podsumowanie:
 
W oryginale nie ma do nabycia panewek nawet na nominalny wymiar. W
 
zamienniku nie wypowiem się bo nie wiem - nigdy nie szukałem.
 
Są zakłady co dorabiaja panewki ale skutki takich operacji, jak
 
opisałem wyżej, moga byc brzemienne.
 
PS
 
Panewki nie maja zamków a to juz o czymś świadczy. Każdy amator
 
mechanik wie co to sa zamki w panewkach.
 
Jeśli coś sie dzieje z dołem to faktycznie wymienia się dół silnika,
 
czyli blok + wał korbowy + korbowody + tłoki - wszystko złożone i
 
spasowane.
 
Jeśli nadal ktoś chce kombinować na własna rękę z panewkami to życzę
 
mu powodzenia. Taki korbowód wygląda jak od motorynki więc chyba juz
 
wszystko jasne.
 
pozdrawiam,
 
Paweł
												 Opoya - 12-04-2006, 21:47
 
  	  | lukas napisał/a: | 	 		  wykonywany cały korbowód w całości a następnie w
 
części łożyska korbowego jest na specjalnych maszynach łamany. | 	  
 
Dodam, że tak jest nie tylko w Pumie, ale np. Fieście 1.4 (tej poprzedniej).
 
 
PS. Lukas - czy to "nasz" Paweł?  
												 Kurzki - 12-04-2006, 22:02
  po tym tekscie , moc mojego silnika zwiekszyla sie i moje ego chyba tez       
												 Bankowy - 13-04-2006, 07:01
  Czyli nie ma można przeprowadzić naprawy głównej silnika. Ups...
												 Lukas - 13-04-2006, 12:49
 
  	  | Opoya napisał/a: | 	 		  |  Lukas - czy to "nasz" Paweł? | 	  
 
 
Tak  
												 Opoya - 13-04-2006, 20:54
  Widzę, że wiesz do kogo się zwrócić   
												 PUMAFan - 20-04-2006, 16:09
  respect dla wiedzy, ale powiem wam że się przeraziłem wizją naprawy poprzez wymianę.
												 
					 | 
				 
				
  |  
			 
		 |