Elektryka i oświetlenie - problem z ogrzewaniem 
						
												 Jimmy7 - 29-05-2006, 23:13 Temat postu: problem z ogrzewaniem czasami nagle zaczyna grzac gorace powietrze mimo ze ustawione jest na zimno. Czasami to tylko chwile i znowu wraca zimne a czasami to caly czas grzeje nawet jak klime wlacze. Zauwazylem ze pomaga jak wylacze i wlacze silnik to czasami wraca do normy.
 
 
POMOCY CO TO MOZE BYC ?????
												 Natali - 29-05-2006, 23:30
  Popsuł ci się układ sterujący od dmuchawy
												 Gaydek - 30-05-2006, 08:01
  
												 Knaggy - 30-05-2006, 08:03
  Podejrzewam że tylko serwis pozostał do odwiedzenia!!!!
												 Anonymous - 02-06-2006, 20:44
  Ja proponuję najpierw sprawdzić te najprostrze rzeczy czyli...zapowietrzenie układu,,elektyryczne sterowanie pokrętłami zimno-ciepło,sprawdzić czy klima jest napełniona...potem elektro zawór..Ja miałam odwrotną sytuację bo nadmuch był non stop chłodny.Warto pokombinowac...a serwis na samym koncu ..a dlaczego poniewaz tam pracują tacy sami magicy jak w innych warsztatch czasami dobrze zdiagnozują a czasami się mylą....a CENNIK to juz bajka...:)
												 Anonymous - 26-02-2007, 19:28
  TEMAT WRACA!
 
Ja w ogole mialem problemy z ogrzewaniem, bylo ustawione pokretlo na gorace powietrze, a dmuchalo chlodnym! Nieraz grzalo na cieplo    ale to rzadkosc byla    Okazalo sie, ze zawor jest "zasyfiały" i nie dziala!Na cale szczescie udalo sie go uratowac i teraz zawor dziala, ale teraz nie moge wylaczyc ogrzewania i dmucha mi ciagle na cieplo    Wiec zakładam,ze jest to pokretlo! Hmmm teraz pytanie czy to droga impreza? A moze mozna tam wstawic jakis "potencjometr"?
												 Anonymous - 26-02-2007, 20:09
  Pokrętła zimno/cieplo sterowane są elektrycznie...wiec proponuje jakiegos sprytnego specjaliste który wyciagnie radio i sprawdzi ..:) Hmmm...a moze to  termostat...?
												 Jacek - 27-02-2007, 08:10
 
  	  | Anka napisał/a: | 	 		  |  Hmmm...a moze to termostat...? | 	  
 
 
Termostat służy do czegoś innego Aniu. Nie ma nic wspólnego z ogrzewaniem w samochodzie.
 
W samochodzie masz mały obieg i duży obieg chłodzenia silnika.
 
Mały obieg nie obejmuje chłodnicy i pozwala na szybsze rozgrzanie silnika. Dopiero jak silnik ma odpowiednią temperaturę wtedy Termostat (elektro-zawór) się otwiera i mamy chłodzenie silnika w dużym obiegu. Jeśli nie działałby termostat to można przegrzać silnik, a to nie jest przyjemna wiadomość.
												 bekey - 27-02-2007, 11:32
  ja mam podobny problem z ogrzewaniem (szczegolnie gdy samochod nabiera wysokich obrotów, zaczyna bez powodu lecieć ciepłe powietrze (szczegolnie uciazliwe jest to w trasie (w porze letniej oczywiscie     , wtedy robi sie parówka w aucie i deska rozdzielcza nagrzewa sie b. mocno ... ustepuje nieco, kiedy sie zbytnio nie "szaleje" na drodze - wtedy wraca do normy).
 
Sugerowalo mi kilka osob, ze to nagrzewnica, info nawet na 100%!!!. W okolicy kwietnia dopiero zaczne myslec o naprawie, teraz taka uterka nie jest szczegolnie uciążliwa   
												 Anonymous - 27-02-2007, 19:34
 
  	  | Hadzi napisał/a: | 	 		  | Okazalo sie, ze zawor jest "zasyfiały" i nie dziala!Na cale szczescie udalo sie go uratowac i teraz zawor dziala, ale teraz nie moge wylaczyc ogrzewania i dmucha mi ciagle na cieplo  Wiec zakładam,ze jest to pokretlo!  | 	  
 
 
Pokrętła zimno/cieplo mogą nie być problemem,jesli zawór zostal przeczyszczony to moze wczesniej nie otwierał a teraz nie zamyka...oczywiście moge się mylić..tak jak z tym termostatem..  
												 Anonymous - 28-02-2007, 15:35
  sa dwie w sumie mozliwosci: pierwsza to jednak zawor jest do wymiany, a druga to "potencjometr" w pokretle! moze w sobote uda mi sie to sprawdzic/zrobic
												 konri87 - 03-03-2007, 02:15
  ... już od dwóch godzin jest sobota   
 
Hadzi, działasz?  
												 Opoya - 03-03-2007, 03:13
  Już nawet od trzech  
 
I widzę oczami wyobraźni, jak Hadzi czeka na północ i nadejście soboty, po czym pędzi do Pumki, by jak najszybciej sprawdzić co i jak...    
 
 
PS. niestety Hadzi napisał "może"... co go trochę usprawiedliwia   
												 Anonymous - 03-03-2007, 08:56
  nio niestety dzis ego nie zrobie, nawet nie pojawie sie w Toruniu, bo cos innego mi pilnie wypadlo!    A poza tym to moj kolega, ktory pracuje w ASO Forda jest dzis "niedysponowany"   
 
pozdro 
 
 
[ Dodano: 10-03-2007, 19:37 ]
 
No i sie wyjasnilo   
 
Zawor jest oki!, potencjometr tez, i moduł tez byl oki!    Ktos kiedys to rozbieral i musial niedokladnie wlozyc kostke w modul lub pokretlo cieplo/zimno w potencjometr ktory musial sie przekrecic do "gory nogami"!  ufff obeszlo, sie bez kosztow  
												 Jimmy7 - 08-07-2007, 01:24 Temat postu: ! problem wrocil po roku dokladnie w drugiej polowie czerwca czyli na poczatku lata    jak na zlosc, ostatnio jechalem w korku w samochodzie termometr pokazywal +60 !!!!! telefon wyswietlacz zrobil sie czarny od temperatury. teraz juz w ogole grzeje i nic wiecej, klima nie dziala nic nie dziala, tylko cieplo leci. ktos mi powie gdzie jest i czy latwo wyciagnac ten zawor nagrzewnicy ?
												 
					 | 
				 
				
  |  
			 
		 |