Układ kierowniczy, zawieszenie, hamulce i koła - Tarcie o nadkole podczas skręcania kół 
						
												 Jimmy7 - 19-12-2006, 02:19 Temat postu: Tarcie o nadkole podczas skręcania kół pume mam juz prawie 2 lata i w sumie nie przeszkadzalo mi to ale ostatnio zaczalem sie zastanawiac jaka jest przyczyna tarcia. otóż opony trą o nadkole gdy skręcam kierownicą do końca w lewo a w prawo jest ok i nic nie trze. wiem ze moja puma byla lekko uderzona w swojej przeszlosci ale powaznego dzwona nie miala wiec juz sam nie wiem. ostatnio mialem robioną zbieżność i nic. dalej trze. co prawda kola mam troche wieksze niz fabryczne ale jak mialem oryginalnme to tez tarły. co zrobić ? ma ktoś podobny problem, bo nie znalazlem nikogo takiego ?
												 Paweł - 19-12-2006, 10:13
  Zmienić Pume  
												 Waluś - 19-12-2006, 14:59
  Przyczyn może być kilka - ale generalnie jest tak, że auto "lepiej skręca" w jedną stronę - chodzi tu o maksymalny skręt np.na parkingu - różnice mogą dochodzić nawet do jednego metra - z reguły jest to max.0,5m lewo/prawo (po okręgu). Jednakże większość aut ma już w miarę równy skręt    także trzeć nie powinno. Ogólnie masz coś nie tak - nie powinna trzeć Ci seryjna wielkość opon... 
 
Rada - wymienić Pumę na coś innego - np. PUMĘ...   
												 Passenger - 19-12-2006, 16:45
  Jeśli masz większe koła niż seryjne 15" z profilem 195/50 to wg Forda koła mogą obcierać. W katalogu zalecają do większych kół zakładać ogranicznik skrętu - Gaydek ma coś takiego przy letnich 16".
												 Anonymous - 19-12-2006, 18:20
  U mnie tarło przy wikeszysch oponach(205,55,15)a juz przy zmianie na 205/50/15 przestawalo 
 
czyl zauwazylem ze powodem tarcia moze byc wysokosc profilu opony
												 Paweł - 19-12-2006, 22:42
  U mnie trze na 215/40 R16. Na zimowkach cos tam R14 nic sie nie dzieje  
												 Boogie - 20-12-2006, 01:04
  Jimmy7,  a jaką masz szerokość felgi?
												 Yamaha - 20-12-2006, 08:55
  Czytacie, co Jimmy7 napisał? Oryginalne też mu tarły. To co, mniejsze ma założyć..? 
 
 
Swoją drogą, Jimmy, z ciekawości, 2 lata trą Ci opony a Tobie to nie przeszkadzało? Jak osiągnąć taki poziom zadowolenia z auta bez względu na wszystko? Ja też chcę!   
												 Snaco - 20-12-2006, 09:13
  a moze ona ma tak nisko osadzoną pumę ze nawet 13 by mu tarły? moze to kwestia amorkó albo cuś? tak gdybam tylko....
												 Jimmy7 - 20-12-2006, 12:44
  amortyzatory mam sprawne szczegolnie z przodu bo bylem na kontroli. wlasnie oryginalne tez tarly ! co prawda oryginaly tarly delikatnie. dlaczego 2 lata nie narzekalem, poniewaz tarcie nie bylo az tak uciazliwe gdyz zadko skrecam do konca w lewo predzej w prawo kiedy sie wchodzi w ciasny zakret w prawo potrzebny jest skret a w lewo nie- naszczescie mamy ruch prawostronny hehe    teraz kiedy zalozylem 16 calowe felgi tarcie się nasiliło. ale moja rada taka to po prostu nie skrecac do konca w lewo    moze dystanse by pomogly ?
												 Opoya - 20-12-2006, 13:47
  Jimmy7, a może zamiast tylko narzekać czytaj to co inni napisali? Boo pytał się o szerokość felgi (szerokość, nie średnicę!). Jak mamy Ci sensownie odpowiedzieć, skoro nie odpowiadasz na zadane pytania?
 
Najpierw napisz jakie masz dokładnie felgi (szerokość, ET, średnicę znamy), jakie założone opony   i dopiero wtedy będziemy się zastanawiać.
 
 
Aha, jeżdżę w lato na 16" (7x16, ET 16) i nie mam takich objawów, gdyby jednak choć przez chwilę było coś nie tak, nie ignorowałabym jak Ty. Pomysł z nie skręcaniem do końca w lewo      jest IMO dość kiepski.  Szczególnie, że ponoć na oryginałach też tak miałeś (BTW - Yamaha dobrze napisał, dziwne, że wcześniej Ci to nie preszkadzało).
												 Snaco - 20-12-2006, 15:36
 
  	  | Jimmy7 napisał/a: | 	 		  | zadko skrecam do konca w lewo predzej w prawo kiedy sie wchodzi w ciasny zakret w prawo potrzebny jest skret a w lewo nie | 	  
 
 
to u Ciebie nie ma ciasnych zakrętów w lewo?   
 
 
nawet na jakis parkingach pod marketami gdzie czasem trzeba sie niezle pogimnastykować kierownica?
												 Boogie - 20-12-2006, 17:39
 
  	  | Opoya napisał/a: | 	 		  | Aha, jeżdżę w lato na 16" (7x16, ET 16) i nie mam takich objawów, gdyby jednak choć przez chwilę było coś nie tak, nie ignorowałabym jak Ty. | 	  
 
 
Ja jeździłem na 16" (7,5x16) i nic nie tarło. 
 
 
Jimmy7 napisz jeszcze w którym miejscu ociera - jeśl to nadkole to na pewno da się lekko odgiąć. Każdy blacharz powinien to zrobić. A może po prostu mata z nadkola gdzieś sie odczepiła i haczy.
												 Jimmy7 - 20-12-2006, 22:12
  rozmiar felgi 7,5 x 16 wszystko sprawdzilem dzisiaj. trze nie do konca o nadkole lecz nie wiem jak to nazwac- o blache ktora oddziela kolo od komory silnika na wysokości mniej wiecej klockow hamulcowych i tam jest ladnie wyszlifowana gola blacha.
 
 
a dzisiaj pierwszy raz nie moglem zapalic pumy- byla ciepla stanalem pod sklepem i pol minuty krecilem. oj oj nie dobrze cos sie dzieje moze ktos pomoc ?
												 Boogie - 21-12-2006, 01:47
  Wygląda na to, ze masz źle dopasowane ET felgi. Spróbuj założyć dystanse.
												 
					 | 
				 
				
  |  
			 
		 |