Układ kierowniczy, zawieszenie, hamulce i koła - Drżenie kierownicy + tarcie w lewym przednim kole 
						
												 tomcio - 30-10-2007, 15:10 Temat postu: Drżenie kierownicy + tarcie w lewym przednim kole Witam.
 
Zaczeła mi drżeć kierownica podczas jazdy, i przy skręcaniu (nie zawsze) słychać tarcie w lewym kole... Po puszczeniu kierownicy zaczyna tez ściągać mi auto w lewą strone (do środka jezdni). Nie jestem pewien, ale to chyba zaczelo sie robić po wymianie kolumny kierownicy. Czy miał ktoś może taki przypadek z pumą    Może to być skutek np. startego klocka hamulcowego albo w jakiś sposób zablokowanego cylinderka    Bo przy wciskaniu (właściwie puszczaniu) hamulca na postoju z ktoregos koła (jeszcze nie wiem dokladnie z którego) słychać specyficzne piszczenie nienasmarowanej stali. Pojade z tym do mechanika, ale wstepnie musze sie zorientować co to może być żeby nie dać sie nabić w butelke...
												 adrianus - 30-10-2007, 15:20
  tomcio, słuchaj ja tak miałem - piszę tu o cylinderku - tam jest taki gumowy simering - i u mnie się ześlizgnął i kółeczko cały czas hamowało- bo klocek nie odbijał  - przetarłem papierem ściernym cylinderek - miał 2 kropki rdzy i śmiga - a nie zmieniałeś kół - może po prostu geometria - sprawdź też może tuleje wahacza . może jeszcze łącznik stabilizatora się poluzował ?? u mnie drżała kiera przy około 100km/h - i na 100% bylo to spowodowane nieodbijającym klockiem hamulcowym
												 tomcio - 30-10-2007, 17:22
  To to jest raczej napewno spowodowane tym klockiem... W takim razie sam sie zabiore za naprawe, skoro to to to     Bo zaczyna sie ten objaw wlasnie gdzies pomiedzy 80 a 100km/h... Przy 160 jak skręcam to dosyć nieciekawy dzwiek z tego sie wydobywał. Ale rozkręce i zobacze   
												 Mr.Maya - 30-10-2007, 23:05
  Masz dobrze wywazone felgi?? masz w dobrym stanie galki?? laczniki stabilizatora i gumy na stabilizatorze. Bo jak by kloki nie odbijaly to bys czul ze auto z oporami sie rozpedza
												 tomcio - 31-10-2007, 08:08
  To jednak wybiore sie do mechanika... Aż tak sie na tym nie znam...
												 Mr.Maya - 31-10-2007, 09:44
  Jedz na stacje diagnostyczna i sprawdz przednia zawieche koszt okolo 20zl a pan diagnosta wszytko znajdzie tylk jedz na stacje co nie bierze w lape
												 tomcio - 31-10-2007, 20:10
  Mam wujka diagnoste także lajcior - w piątek jade...
												 ThA-ReK - 10-03-2008, 21:55
  Podepnę się pod temat, bo nie chcę zakładać nowego. Mój problem jest podoby - dźwięk tarcia w prawym przednim kole przy skręcie w lewo.
 
Dodatkowo skręt w prawo jest jakby krótszy - szybciej blokuje się kierownica. Na co zwrócić  uwagę przy naprawie (of korz nie samodzielnej)?
												 helpix - 10-03-2008, 22:23
  zobacz czy Ci opona nie obciera wewnętrzną stroną o coś w nadkolu... 
 
Ja bym od tego zaczął, tym bardziej że piszesz o różnym promieniu skrętu prawo/lewo   
												 tomcio - 10-03-2008, 23:22
  U mnie powodem tarcia były kończące sie klocki hamulcowe, a powodem drżenia krzywe felgi...
 
 
Ps. Jeśli masz krótszy skręt cos musi blokować koło...
												 ThA-ReK - 11-03-2008, 08:55
  No tak opona ociera, ale dlaczego   . Mam seryjne wiatraki, opony Continental Eco-cośtam 195/50  R15. Wiem, że tą felgę mam krzywą i niedługo wymieniam wszystkie, ale czy to ona może powodować tarcie? Nie wydaje mi się... Right me if im wrong.
 
 
Planowany zakup:
 
 
http://www.bopss.pl/index...uct&prod_id=690 
 
(towar usunięty ze sklepu po mailu z zapytaniem    )
 
http://www.bopss.pl/index...uct&prod_id=689
 
(tutaj ten sam model tylko o ET35 zamiast 20)
 
 
http://moto.allegro.pl/it..._antywlam_.html
 
(chodzi o taki model of korz 4x108)
 
 
 
PS.1 > Czy te felgi będą pasować? Niby 4x108, ale nie znam się na tym stąd pytanie
 
PS.2 > Czy ET mniejsze będzie powodować mniejsze tarcie?
												 markko - 11-03-2008, 10:13
 
  	  | ThA-ReK napisał/a: | 	 		  | No tak opona ociera, ale dlaczego | 	   a auto nie było po dzwonie? generalnie gdzieś na wysokości i od strony koła które obciera?
												 ThA-ReK - 11-03-2008, 10:15
  Było dokładnie z tamtej strony. Jakieś sugestie ?  
												 markko - 11-03-2008, 10:22
  pewnie
 
ciekawy jestem czy zostało wszystko dobrze złożone, wydaje mi się że masz przestawione zawieszenie trochę do środka i do tyłu ewentualnie i stąd te problemy
												 ThA-ReK - 11-03-2008, 10:48
  1. Jak to sprawdzić?
 
2. Czy na badaniu technicznym nie powinny wyjść takie nieprawidłowości?!
												 
					 | 
				 
				
  |  
			 
		 |