Forum techniczne - porady - Kilka problemów technicznych z pumą - proszę o poradę. 
						
												 Anonymous - 20-10-2008, 16:17 Temat postu: Kilka problemów technicznych z pumą - proszę o poradę. Witam wszystkich !
 
Mam kilka problemów z moim autem :
 
Pierwszy problem: 
 
przy niskich obrotach np. pierwszy bieg bez gazu puma się toczy i słychać dziwne chrobotanie po dodaniu gazu i przekroczeniu 2000 obrotów zanika. Występuje to na pierwszych trzech biegach na niskich obrotach.
 
Drugi problem: 
 
są to drgania kierownicy przy hamowaniu z ok 100 km/h przy mniejszych prędkościach nie występuje. Wymieniłem tarcze, klocki, łożyska, zamieniałem koła i dalej to samo.
 
Co może być przyczyną i jak to sprawdzić ?
 
Trzeci problem:
 
Przy włączonym silniku co ok.5 sekund słychać puknięcie jak by jakiś zaworek puszczał.
 
Występuje to w równych odstępach czasu.
 
Ostatni problem:
 
Przy wciśniętym pedale sprzęgła silnik pracuje idealnie i cicho przy delikatnym puszczaniu zaczyna się dziwny szum. Jest on słyszalny cały czas nawet podczas jazdy, znika on tylko wtedy gdy pedał sprzęgła jest wciśnięty. Może jest to powiązane z pierwszym problemem.
 
A i jeszcze jedno. Kolor mojej pumy to czerwony jaki jest jego kod ?
 
Bardzo dziękuję za zainteresowanie i odpowiedzi.
												 markko - 20-10-2008, 19:01
 
  	  | dawid 25 napisał/a: | 	 		  | Przy wciśniętym pedale sprzęgła silnik pracuje idealnie i cicho przy delikatnym puszczaniu zaczyna się dziwny szum. Jest on słyszalny cały czas nawet podczas jazdy, znika on tylko wtedy gdy pedał sprzęgła jest wciśnięty | 	   łożysko oporowe w na wałku w skrzyni biegów
												 tomcio - 20-10-2008, 21:32
  Drugi problem - krzywe felacze. Sprawdzisz na wyważarce kół  
												 Anonymous - 24-10-2008, 19:58
 
  	  | dawid 25 napisał/a: | 	 		  Przy włączonym silniku co ok.5 sekund słychać puknięcie jak by jakiś zaworek puszczał. 
 
Występuje to w równych odstępach czasu.  | 	  
 
 
Słyszysz to we wnętrzu samochodu czy na zewnątrz? Może chodzi o http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=2202
												 Anonymous - 08-02-2009, 14:33
  Orientuje się ktoś może ile kosztuje łożysko oporowe w na wałku w skrzyni biegów i czy opłaca się to robić czy lepiej kupić używaną skrzynie biegów ?
												 Danieloon - 08-02-2009, 15:54
  dawid 25, na allegro podają że cena to 205zł ja też miałem z tym problem i wymieniłem cała skrzynie trafiła okazyjnie. 
 
Link do allegro.
 
http://allegro.pl/item530...cus_fiesta.html
												 Dietih - 08-02-2009, 16:18
 
  	  | dawid 25 napisał/a: | 	 		  | ile kosztuje łożysko oporowe w na wałku w skrzyni biegów i czy opłaca się to robić czy lepiej kupić używaną skrzynie biegów  | 	  
 
a czy nie chodzi Ci o wysprzęglik hydr?  http://ford.istore.pl/pl,...ik,luk,ib5.html
												 cobraswiecie - 17-02-2009, 08:28
  Z tym pierwszym problemem to mogę się z Tobą podzielić taką uwagą:
 
Nie jeżdzę całą noc i rano odpalam i też słyszę takie chrrrr ale to chwilowo i jak juz 2 wbiję to jest spoko.Możliwe,że tak już wszystkie mają;)
 
PZDR
												 Anonymous - 17-02-2009, 08:39
  To jest test abs i tcs    nie masz się o co martwić  
												 wąski - 20-02-2009, 10:01
  Co do tego chrobotania to u mnie też tak chrobotało do 2500obr. okazało się że skrzywił się napinacz paska rozrządu i pasek tarł o obudowę. Na wyższych obrotach nie było nic słychać więc ja bym nie czekał tylko podjechał do mechanika. 
 
 	  | laurenth1981 napisał/a: | 	 		  | To jest test abs i tcs  nie masz się o co martwić   | 	  
 
 
Abs i Tcs testuje się po ruszeniu tylko na pierwszym biegu a nie na 1,2 i 3.
												 Anonymous - 20-02-2009, 10:39
  Przecież napisał, że jak wrzuci dwójkę to już nie robi    czyli teścik  
												 Opoya - 20-02-2009, 12:58
  To inaczej - jeśli chrobotnięcie jest jedno i krótkie (bieg nie ma znaczenia, tylko oborty), to test. Jeśli dzwięk jest długi, albo się powtarza, trzeba szukać przyczyny.
												 wąski - 20-02-2009, 13:29
 
  	  | laurenth1981 napisał/a: | 	 		  | Przecież napisał, że jak wrzuci dwójkę to już nie robi  czyli teścik  | 	  
 
 
 	  | dawid 25 napisał/a: | 	 		  | Występuje to na pierwszych trzech biegach na niskich obrotach | 	  
												 tomcio - 20-02-2009, 13:48
 
  	  | Opoya napisał/a: | 	 		  | bieg nie ma znaczenia, tylko oborty | 	  
 
 
Nie obroty - prędkość. Układ jest testowany przy prędkości 20 - 25km/h nawet jeśli auto jest toczone na luzie.
												 Opoya - 20-02-2009, 14:16
  No to w przypadku mojej Pumy jest inaczej - sprawdzałam i jest tak jak napisałam.
												 
					 | 
				 
				
  |  
			 
		 |