Hyde park - Hamownia dla Pumek
Kolin - 19-11-2008, 10:48 Temat postu: Hamownia dla Pumek Witam
Może chciałby się ktoś swojego Kociaka z hamować ?
Znajomi z mojej miejscowości HOT Honda Ostrów Team
Posiadają przenośną Hamownie i pomyślałem, że można by zrobić jakieś grupowe Hamowanko ?
Pomiar odbył by się w Ostrowie Wielkopolskim
Więc Kalisz i pobliskie miejscowości obudzić się,ktoś chętny ? !
Im więcej osób tym taniej cena 50-70 zł ( więcej taniej )
Poniżej zapisy jak uzbiera się odpowiednia ilość osób to dogramy termin
Opis Hamowni :
Hamownia przenośna, jest to urządzenie, które montuje się na koło samochodu, podłącza do komputera przenośnego (w dużym skrócie) i pomiarów dokonuje się na drodze. Hamownia ta nie ma ograniczeń co do mierzonej mocy ani momentu, zmierzy każdą moc!
Hamownia przenośna różni się o tej tradycyjnej - podwoziowej - tym, że czujnik który umieszczony jest na rolkach hamowni podwoziowej, mierzący ich obroty, zakładany jest na koło samochodu. W tradycyjnej hamowni podwoziowej, by wyliczyć moc, program sterujący hamownią musi znać wagę i obwód rolek. W hamowni przenośnej zamiast tych danych wpisujemy wagę samochodu i obwód koła. To wszystko - reszta wygląda tak samo jak w hamowni podwoziowej - inercyjnej.
Jak już zamontujemy na samochód urządzenie, możemy zmierzyć:
- moc (i jej przebieg na wykresie oczywiście)
- moment obrotowy (j.w.)
- przyspieszenie (każde, od jakiejkolwiek prędkości do jakiejkolwiek, np. 0-100km/h,
0-160km/h, 80-120km/h itd.)
- czas i prędkość na ćwierć mili
- drogę hamowania
- przekłamania licznika przy różnych prędkościach
Parametry (moc, moment, przebyta droga, prędkość itp.) mierzone są z częstotliwością 60 razy na obrót koła, co daje dokładne pomiary oraz wykresy mocy i momentu.
Hamownia przenośna posiada wiele zalet:
- dokładność - przy założeniu iż parametry podane są dobrze, błąd pomiaru jest mniejszy niż 1% ,
- samochód testowany jest w jego naturalnych warunkach, na drodze - nie ma np. problemu ze złym nawiewem, przez co dokładność pomiaru często jest wyższa niż na hamowni podwoziowej w pomieszczeniu,
- częstotliwość nanoszenia danych na wykres: 60razy na obrót koła. Moc oraz moment obrotowy podawany jest z dokładnością do 0.1KM i 0.1Nm a obroty przy których te parametry są osiągane co do 1 obr,
- program sterujący hamownią Dynomet, umożliwia ręczne wprowadzenie wartości przełożeń - pozwala to wyeliminować błędy, powstające na skutek złego wyliczenia, przez programy sterujące hamowniami przełożeń,
- program sterujący hamownią ma wiele ciekawych funkcji: porównywanie do 4 wykresów na raz, przejrzyste wyniki w postaci tabeli i wykresów, pełna kontrola wydruku itp.
- korekcja pomiarów wg normy DIN70020 zapewnia, iż ani temperatura ani ciśnienie powietrza nie wpłynie na wahania pomiarów mocy
- możliwość pomiarów drogowych: przyspieszeń, prędkości, drogi hamowania itp.
Lista: ( kopiuj wklej )
Kolin
Luki - 19-11-2008, 10:56
Z ogromną chęcią ale dopiero gdy naprawię sprzęgło.... A tu jak nie było kasy tak nadal nie ma
Kolin - 22-11-2008, 16:33
Kurdę myślałem, że będzie większe zainteresowanie temat...
No co nikt nie ma ochoty sprawdzić prócz mnie i Lukiego ile ma patataji
|
|
|