Instrukcje, książki, programy itp. - samodzielna diagnostyka komputerowa 
						
												 tusia8510 - 28-02-2009, 11:01 Temat postu: samodzielna diagnostyka komputerowa co o tym sądzicie? samemu naprawde mozna zdiagnozowac co jest nie tak mając taki program czy jak to tam sie nazywa?
 
 
http://aukcjewp.wp.pl/show_item.php?item=558854281
												 Opoya - 28-02-2009, 12:18
  IMO dużo wygodniejszym rozwiązaniem jest skaner jako osobne urządzenie. Nie potrzebny do tego laptop. Mam taki skaner i polecam (kilka osób z klubu mogło się już przekonać o jego użyteczności). Jak nie zapomnę, wieczorem zamieszczę dokładniejsze info.
												 Kolin - 28-02-2009, 13:52
  Opoya, 
 
 
A też ma tyle możliwości co ten w aukcji podany ?
												 Anonymous - 01-03-2009, 18:55
  Opoya czy możesz podać nazwę skanera którego używasz, czy można nim zdiagnozowac (AirBag, ABS),
												 Opoya - 02-03-2009, 02:44
  Dwa przykładowe linki:
 
http://www.auteltech.com/gs400.htm
 
http://www.jomax.pl/urzadzenia/IMP-0047.htm
 
 
Urządznie może nie najnowsze, ma już parę lat, ale warte każdej wydanej złotówki... Nie jestem w stanie policzyć ile aut zostało nim przeksanowanych (głównie Pumy i Cougary).
 
Fakt, że czasem pokazuje błąd trudny do interpretacji (i nie dotyczy to tylko Pum), ale często określa usterkę jednoznacznie.
 
 
Przykład: miałam w mojej Pumie błąd P0171 - czyli ponoć zbyt uboga mieszanka w cylindrze pierwszym. Auto skanowane przez dwa różne urządzenia - ten sam błąd. Zniknął po wyczyszczeniu przepływomierza. 
 
Tak więc, opócz samego skanera, trzeba nauczyć się interpretować błędy.
												 rafalski69 - 04-03-2009, 16:28
  Jeżeli chcesz wiecej to tu masz bardzo ciekawy
 
 
http://allegro.pl/item563...6000_world.html
												 tusia8510 - 04-03-2009, 16:47
  Opoya a gdzie kupiłas, jaki koszt i czy jest do Twego s[rzetu jakas instrukcja jak interpretowac błędy?
												 Opoya - 04-03-2009, 17:18
  Nie pamiętam ile kosztował, bo skaner należy do TAMa z Klubu Cougara i to on go kupił. Ale to ja ze skanera częściej korzystam, więc jest u mnie.
 
Znalazłam na ebayu aukcję z takim samym skanerem (wprawdzie aukcja zakończona, ale można do gościa napisać): 
 
http://cgi.ebay.pl/Skaner...0127163001r1467
 
Kody błędów pokazywane są na wyświetlaczu, wraz z opisem, po angielsku.
 
 
Znalazłam też stronę sklepu z różnymi skanerami ("mój" też tam jest):
 
http://www.mari.pl/SKANER...0--default.html
												 Mr.Maya - 04-03-2009, 18:31
  Niestety takie skanery pokazuja tylko bledy silnika i osprzetu. Wiec nie pokarza wam baldu ABS itp. Ale i tak polecam. A jesli ktos ma pume z elektronicznym licznikiem to na liczniku moze te bledy czytac
												 Noalan - 04-03-2009, 19:36
  A jak można na własnym liczniku sprawdzić kody błędów?
												 Mr.Maya - 04-03-2009, 19:52
  NIE ODPOWIADAM ZA SKUTKI UBOCZNE!!!!!
 
 
 
 
 
 
Żeby wejść w ten tryb diagnostyczny wystarczy 
 
1) włożyć kluczyk i nie przekrecać 
 
2) nacisnąć Reset na desce i trzymać 
 
3) przekręcić kluczyk (do połowy lub można zapalić silnik) i nadal trzymać Reset 
 
4) w ciągu 5 sekund pojawi się napis "test" na LCD, puścić Reset 
 
 
Naciskając kolejno Reset jest dostęp do całej masy informacji 
 
w tym najważniejsze chyba Diagnostic Trouble Code. 
 
I pomysleć że za odczytanie tego w ASO chcą 200pln, hehe niedoczekanie ich. 
 
 
Poniżej jest lista co się kolejno pokazuje u mnie (puma 1.7) i opis co się mi udało znaleźć: 
 
 
"gage" - wskazówki przemiatają licznik, można zrobić zdjęcie przy 220km/h 
 
"888.8 8888" - test lcd 
 
"bulb" - test żaróweczek na tablicy 
 
"r07 pass" - test ROMu 
 
"EE01 pass" test pamięci wymazywalnej 
 
"AC44 date" - podobno to jakis numer zegara czy programu 
 
"none dtc" - to jest własnie Diagnostic Trouble Code, czyli kody błędów, czyli to co odczytuje się przez OBDII, kody błędów do forda można łatwo znaleźć w necie, ajk jest kilka błędów to kolejne naciśnięcia Reset pokazują je po kolei. Nie wiem jak się kasuje. 
 
"000.0 spd e" - prędkość w mph, ale ja sobie stałem 
 
"000.0 spd" - w km/h 
 
"0000" - obroty, działa ponoć nawet jak się nie ma obrotka 
 
"14 6 fuel" - ile nam paliwa zostalo 
 
"petr engine" - faktycznie mam benzyniaka 
 
"096 C  > 041.2" temperatura silnika i cos innego na zmianę, jak jedno rośnie to drugie maleje 
 
"12.2bat" napięcie akumulatora 
 
"-0 illu" - czy podświetlona aktualnie deska, czy nie 
 
"069 lcd" - ostatnia pozycja na przednim siedzeniu? 
 
"-b cr" crank sense ? 
 
"-b 16"" 
 
"-6 LS" 
 
"-1 65t" 
 
"-0 rdo" 
 
"-0 rst" 
 
"-0 fli" 
 
"-1 6cd" 
 
"-0 HTL" 
 
"82 PA" 
 
"02  >0A Pb" na zmianę mruga 
 
"f0 Pc" 
 
"0c Pd" 
 
"155 Pe0" 
 
"146 Pe1" 
 
"255 Pe2" 
 
"255 Pe3" 
 
"255 Pe4" 
 
"251<->249 Pe5" nie może się zdecydować 
 
"000 Pe6" 
 
"183 Pe7" 
 
 
i na powrót "Gage" i wskazówki latają
												 Anonymous - 10-03-2009, 22:23
  Z tymi skanerami -testerami OBD2 to nie do końca jest tak jak piszą sprzedawcy, ponieważ one odczytują tylko błędy związane z emisją spalin a niestety nie wszystkie parametry są odczytywane przez system OBD. Dobry tester łączy się bezpośrednio ze sterownikiem, a spotkałem się już z tym że tester OBD2 nie pokazał błędu zapisanego w sterowniku silnika. Dlatego takimi testerami nie można zdiagnozować sterownika ABS-u czy poduszki.
												 zibi_21-1984 - 24-03-2009, 16:42
  Kody błędów , moze komuś sie przyda:
 
 
 
http://www.troublecodes.n...01obd2mil.shtml
 
 
 
trzeba sobie przetłumaczyc.    
 
 
[ Dodano: 24-03-2009, 17:56 ]
 
A może mi ktoś pomóc co oznaczają pozostałe kody które mi wyskakują.Mam takie błędy :
 
 
0115 - to czujnik temperatury  czynnika chłodzącego silnik .
 
 
9318 , 9204 , 9201. - ???
												 COCKIN - 12-04-2009, 13:14
  Kupil ktos moze ten kabel diagnostyczny? I jestem ciekaw jak np sprawdza sie przyspieszenie 0-100.
												 rafalski69 - 20-06-2009, 12:23
  http://www.allegro.pl/ite...oscan_2009.html
 
 
co wy o tym myślicie warto kupić czy lepiej sobie darować fajna sprawa   
												 
					 | 
				 
				
  |  
			 
		 |