Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - Wymiana Plynu chłodniczego i oleju 
						
												 kivi89 - 28-09-2009, 23:36 Temat postu: Wymiana Plynu chłodniczego i oleju Witam! Mam wlasnie zamiar wymienic plyn w chlodnicy i teraz pytanie gdzie znajde korek zeby spuscic stary plyn i o czym musze pamietac zanim sie do tego zabiore i ile plynu tam wchodzi ?      
 
 
Oraz olej w silniku     zdaje sie ze juz zlokalizowalem na dole "korek" ktorym sie spuszcza olej tylko gdzie jest w pumie filt oleju i jakim kluczem go sie odkreca ?    
 
 
heh wole powoli wszystko robic samemu w mojej malej niz ja dawac w brudne łapy mechanika a takie drobiazgi to juz musowo (od czegos trzeba zaczac) tak wiec prosze o rady  
												 Boogie - 29-09-2009, 00:01
  Z olejem to już bym nie przesadzał, zazwyczaj jak kupisz u mechanika to wymianę masz gratis, a na pewno nic ci nie zepsuje. Do tego do filtra trzeba mieć specjalny klucz także już koszty ci wzrosną. Dodatkowo co zrobisz ze zużytym olejem?
 
 
Klucze do filtrów:
 
 
http://images.google.pl/i...=N&hl=pl&tab=wi
												 kivi89 - 29-09-2009, 00:40
  no w sumie racja ale klucz akurat taki mam olej kupiony no i lubie robic jak najwiecej sam (filtr zlokalizowalem)    a z chlodniczym to jak to wyglada ?
												 Boogie - 29-09-2009, 01:01
  Może ktoś się odezwie gdzie jest dokładnie bo ja nie mam pojęcia. Zazwyczaj jest albo w dole bloku silnika albo na dole chłodnicy.
												 wojteks - 29-09-2009, 07:01
  korek od chłodnicy jest o ile pamiętam w lewym dolnym rogu chłodnicy stojąc pod samochodem twarzą w stronę przedniego zderzaka. Po wymianie płynu trzeba odpowietrzyć układ włączając silnik gazując go do chyba 3000 tys obrotów i dolewając płynu. Jakoś tak. Dokładnie jest to wszystko opisane w TIS. Najlepiej sobię ściągnijcie t jak chcecie sami coś w samochodzie robić. Pozdro
												 cayenne - 07-07-2010, 10:14
  odświeżając temat..
 
 
w weekend planuje samodzielną wymianę płynu chłodzącego 
 
czytając ten temat :
 
- odkręcam korek w lewym dolnym rogu chłodnicy (gdy już silnik ostygnie)
 
- spuszczam stary płyn
 
- zakręcam korek   
 
- dolewam nowy płyn do poziomu pomiędzy MIN a MAX
 
- odpowietrzam układ zgodnie z powyższym opisem, ewentualnie uzupełniając płyn
 
 
czy to cała filozofia wymiany tego płynu ? wydaje się proste
												 bania - 07-07-2010, 12:22
  cayenne, nie zapomnij o ustawieniu pokrętła na ciepłe max!!! mi osobiście nie udało się nigdy (dwa razy wymieniałem płyn) spuścić cały płyn z układu. zawsze schodziło około 5 litrów a w układzie jest podobno 7,4 l
												 Mr.Maya - 07-07-2010, 12:23
  Tak opis jest dobry i tak postepuj z ta roznica ze plyn spuszczaj jak silnik bedzie cieply czyli okolo 75 stopni
												 cayenne - 07-07-2010, 12:53
  no to wygląda na to że muszę dokupić płynu - mam 3 litry koncentratu (1:1) czyli 6 litrów się z tego zrobi.. 
 
czy ktoś potwierdza że nie da się spuścić całego płynu ?? 
 
 
dzięki za rady
												 Słoodzik - 07-07-2010, 14:17
  IMO spuścisz więcej płynu jak auto nie będzie stało na równym podłożu    
 
 
Przed każdą wymianą płynu chłodniczego, warto przepłukać cały układ preparatem czyszczącym. Czynność ta zalecana jest szczególnie w starszych samochodach gdzie często tworzą się nagary blokujące sprawny przepływ płynu w układzie. W konsekwencji cierpi na tym kondycja chłodnicy, pompy wody oraz samego silnika. Usuń stary płyn, wlej czyścidło, a następnie przepłucz ją wodą. Usuń wodę  i zalej układ nowym płynem chłodniczym.
 
 
 
http://www.hil.pl/-p-124.html
												 cayenne - 07-07-2010, 14:24
  jeśli podnosić, to : przód ?? tył ?? a może tylko jedno z kół wystarczy ?
 
 
w sumie mogę przepłukać .. oby mi się tylko coś tam nie rozszczelniło od tego  
												 rafalski69 - 07-07-2010, 14:25
  Ta niezgodność jest, ponieważ nawet na prostym nie spuścisz całęgo płynu     zostaje ci jeszcze w nagrzewnicy. Można go wydmuchać   
												 cayenne - 07-07-2010, 14:28
  a jak to "wydmuchać" ?
 
i czy jeśli tego nie zrobię może mieć to wpływ na właściwości nowego płynu ? (nie wiem jaki jest obecnie)
												 Słoodzik - 07-07-2010, 14:30
  Musisz postępować zgodnie z instrukcją obsługi     U siebie miałem płukankę w zeszłym roku i wszystko gra. A w przypadku ewentualnych rozszczelnień zawsze masz koło ratunkowe w postaci magicznych wiórków do uszczelnienia chłodnic    
 
 
Według mnie     spuścisz więcej płynu jeśli postawisz autko na lewarku z jednej strony.
												 rafalski69 - 07-07-2010, 14:31
  odpinasz wężyki od zaworu nagrzewnicy i możesz najpierw przepuścić zwykłą wodę aby wypłukać a później tak normalnie nabrać powietrza w płuca i dawaj ( tylko sie nie zaciągnij    )
												 
					 | 
				 
				
  |  
			 
		 |