Układ dolotowy i wydechowy - tłumiki 
						
												 chapter322 - 06-05-2005, 20:30 Temat postu: tłumiki witam 
 
mam zamiar wymienic środkowy oraz seryjny tłumik końcowy na sportowy.
 
wiem ze niektorzy z was maja w pumexach wymienione tłumiki, jakie polecacie aby zamontowac tłumiki środkowy i końcowy??? Zalezy mi na przyroscie mocy
 
Jesli mozecie to podajcie cene i linki gdzie mozna takie nabyc.
												 Passenger - 06-05-2005, 21:28
  Polecam temat z działu tuning na temat wydechu. Z krajowych producentów polecany jest El-tec, w sieci znajdziesz ich ofertę. Z zagranicznych (droższych) polecam Supersprint - dostępne są dedykowane zestawy od kolektora do Pumy 1,7 i 1,4 i Remus - pięknie brzmiące tłumiki końcowe dedykowane do Pumy. Jeśli chcesz uzyskać znaczący przyrost mocy rób wydech razem z kolektorem np. w Tomsonie.
 
Wpisz w google nazwy firm i znajdziesz ich strony i oferty: Tomson, Eltec, Fosab, Intercars.
												 chapter322 - 07-05-2005, 00:05
  co myslicie o tych tlumikach 
 
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=50640971 i
 
http://toptuner.com/go/_info/?id=2547
 
ktory wedlug was bedzie sie lepiej sprawowal ?
 
Pass chyba ty masz podobny tlumik, przynajmniej tak widac na zdjeciach, co radzisz kupic ten tłumik z krotsza nasadka czy z dluzszą??
 
Do tego wszystkiego zamiast srodkowego tlumika wrzucilbym strumienice
 
http://toptuner.com/go/_c...record_row=long
												 Passenger - 07-05-2005, 11:07
  Mugeny prezentują się ciekawie, ten drugi ma płynną regulację głośności więc może być wygodniejszy... strumienicę sobie odpuść, ja tak radzę... jeśli chcesz uzyskać przyrost mocy zrób kompletny wydech z powiększeniem średnicy przelotu (seria ma 46 mm. zrób 50-52 mm.). Sama wymiana tłumika nie wiele da...
 
Jeszcze jedna rada! Odpuść sobie takich producentów! Jeśli chcesz krajowy to kup M-Tech, El-tec, MG Motorsport...
 
 
P.S. Ja nie mam Mugena... Mam Supersprinta dedykowanego do Pumy 1,7... tylko końcówka przypomina Mugena, poza tym ma on puszkę jak normalny tłumik...
												 chapter322 - 07-05-2005, 17:01
  Dzieki Pass
 
Zna moze ktoś firme najlepiej we Wrocławiu ktora podejmie sie zrobienia przelotowego wydechu do pimki ??? W tomsonie powiedzieli 1000zl a ja szukam czegos tańszego
												 Passenger - 07-05-2005, 17:08
  Może Kurzki pomoże - robił wydech chyba gdzieś w Poznaniu. Nie wiem ile dał, ale robił przelotowy i chyba jest zadowolony.
 
 
Osobiście (jeśli nie planujesz turbiny) radzę założyć chociaż końcowy tłumik przelotowo-komorowy. Wydech zupełnie przelotowy na pewno daje super brzmienie jak N-grupa, ale jest zbyt odetkany jak do auta N/A (bez turbo)...
												 majkel23 - 07-05-2005, 17:52
  Mam prosbe..czy ktos moze wie jaki to jest tlumik..kupilem pume z taka koncowka i nie moge nic znalezc na jego temat... http://www.klubpumy.pl/do...3a115611cd775bd
 
facet od ktorego kupowalem mowil ze jest ponoc tytanowy...ale ze to byl francuz wiec o konkrety bylo trudno   
 
z gory dzieki...
												 Passenger - 07-05-2005, 18:30
  Możesz zrobić jeszczt foto żeby zobaczyć kawałek tłumika? Końcówka wygląda na nakładkę z okleiną karbonową... kilku producentów robi coś takiego... po tym zdjęciu ciężko powiedzieć, czy jest to tylko ciekawa nakładka, czy jest to zmieniony tłumik...
												 majkel23 - 07-05-2005, 23:26
  ok...zrobie...
												 majkel23 - 09-05-2005, 21:33
  Oto dwie kolejne fotki mojego tlumika..prosze o pomoc w ustaleniu co to za jeden..heheh http://www.klubpumy.pl/download.php?id=463
 
http://www.klubpumy.pl/download.php?id=464
 
ponoc jest carbonowy...aha..calosc jest nalozone na koncowke i ma ok 20-30 cm dlugosci...dzieki
 
ps..zapraszam tez na nowe fotki mojej pumki juz z moja rejestracja..prudnicką...fotki robione w czechach (mam 3 km)  przed knajpka z niezlym zarciem...  
												 Passenger - 09-05-2005, 23:14
  Z tego co widzę na drugim zdjęciu to widzę, że tłumik (nie końcówka) trochę rdzewieje... w takim razie nie jest z nierdzewki. Może to być seryjny tłumik z założoną ładną końcówką... Nie będę miał pewności póki nie zobaczę tłumika (nie końcówki). 
 
A propos samej końcówki to wygląda na karbonową.
												 majkel23 - 10-05-2005, 07:56
  no wlasnie o tą koncowke mi chodzi...ponoc wlasnie ona kosztowala 450 euro...czy to jest mozliwe ???ps..no troszke jest rdzawy hehe
												 Kurzki - 10-05-2005, 10:23
 
  	  | Passenger napisał/a: | 	 		  | Może Kurzki pomoże - robił wydech chyba gdzieś w Poznaniu. Nie wiem ile dał, ale robił przelotowy i chyba jest zadowolony | 	  
 
ano w poznaniu 
 
ano bardzo zadowolony z jakosci wykonania i ceny
 
 
 	  | majkel23 napisał/a: | 	 		  | facet od ktorego kupowalem mowil ze jest ponoc tytanowy... | 	  
 
bez jaj prosze was , tytanow -dobry skecz
 
gdyby to byl tytan to i nawet za 20 lat wygladlby tak jakby wczoraj opusicil fabryke
 
 
jak dla mnie to jest najtansza wersja blachy nierdzewnej - nadodatek zle pospawana i zgrzana oraz zabezpieczona , z ktorej zrobiono owalna koncowke , wsrodku siatka powodujaca lekkie podniesienie brzmienia basowego no i z zewnatrz oklejona folia karbonowa odporna na temperature
												 majkel23 - 10-05-2005, 12:08
  Kurzki..jakbyc poczytal nastepne posty to bys wiedzial ze sprostowalem ten tytan na carbon...i wlasnie o to pytam...co to za koncowka...???
												 Passenger - 10-05-2005, 13:20
 
  	  | Cytat: | 	 		  | no wlasnie o tą koncowke mi chodzi...ponoc wlasnie ona kosztowala 450 euro...czy to jest mozliwe ??? | 	  
 
 
Nie możliwe... maska z carbonu kosztuje jakieś 800-900 euro... więc nakładka nie może kosztować 450     
 
 
 	  | Kurzki napisał/a: | 	 		  |  z zewnatrz oklejona folia karbonowa odporna na temperature | 	  
 
 
To jest najbardziej prawdopodobna wersja... że jest to właśnie okleina karbonowa odporna na temp na nakładce z seryjnym tłumikiem. Gdyby to była końcówka z prawdziwego karbonu to karbon byłoby widać również wewnątrz... Poza tym nie wiem czy w ogóle ktoś robi końcówki z karbonu... 
 
 
Podsumowując francuz robił Cię w balona...  
												 
					 | 
				 
				
  |  
			 
		 |