Układ kierowniczy, zawieszenie, hamulce i koła - szumy przy jeździe na wprost 
						
												 pawcioss - 27-06-2012, 10:57 Temat postu: szumy przy jeździe na wprost Witam. Od jakiegos czasu zauważyłem takie metaliczne szumy dobiegające z lewego przedniego koła. Dodam tez ze szumy ustępuja jak np przy jeździe po łuku z większą prędkościa. POdejzewam łozysko ale czy to dobry trop?
												 WieSiu - 27-06-2012, 11:03
  pawcioss, jak lozysko wysiada,to dzwiek jest juz mocno slyszalny ponad 60km/h i glosnosc wzrasta wraz z predkoscia. Jak odciażasz kolo podczas zakretu (skrecajac w lewo odciażasz lewe kola) to halas powinien byc mniejszy. Jak juz wiesz ktora strona,to podnosisz auto z tej strony i krecisz kolem dla sprawdzenia czy cicho sie kreci. To ktore bedzie sie glosniej krecic od pozostalych naprawiasz    Polecam dosc szybko to zrobic,bo ostatnie moje przypadki z lozyskami fartem dobrze sie skonczyly
												 pawcioss - 27-06-2012, 11:55
  dokładnie tak jest im szybciej jade tym głosniej szumi. a podczas skrętu jest ciszej. Czyli juz wiem, że to łożysko, czy można tą naprawę zrobić samemu czy potrzeba jakiś specjalnych narzędzi
												 WieSiu - 28-06-2012, 09:45
  pawcioss, lepiej oddac to komus, duzo taka wymiana nie kosztuje, a po co brac odpowiedzialnosc za tak wazny element w aucie. Warto dac mechanikowi zeby sam kupil lozysko i sam je wymienil, bedzie musial dac gwarancje na to    Wymiana ok 50-70zl powinna kosztowac.
												 lidzbararas - 13-07-2012, 17:18
  Zaczęło wyć łożysko w mojej pumie z tyłu. Wczoraj mechanik zrobił testową jazdę i stwierdził, że to strona pasażera. Nowe podwójne łożysko koszt 90 zł i do tego wymiana 100 zł. Zaczyna boleć coraz bardziej, bo w przeciągu dwóch tygodni już tysiak zł ubył z portfela, a mam jeszcze parę rzeczy do zrobienia      
												 tusia8510 - 13-07-2012, 17:26
  lidzbararas  ale puma to zrekompensuje   
 
 
BTW chyba troche dużo wziął za wymianę.  U mnie za wymianę w mega drogim warsztacie 90zł za prawy przód  , a z drugiej strony też z przodu w innym warsztacie 60zł - no chyba , że z tylu jest jakoś więcej roboty ?
												 lidzbararas - 13-07-2012, 17:46
  ach... gdyby tylko troszkę mniej paliła... Co do ceny to też myślę, że 100 za wymianę to dużo, ale sam nie chciałem się za to brać, bo do łożyska trzeba mieć prase na wcisk, poza tym samo dokręcenie śruby też nie jest takie proste, bo potem trzeba nieco popuścić. Ja mogę popuścić za bardzo, albo też za bardzo mogę dokręcić i po łożysku, więc myślę, że mechanik w takich sprawach jest jak najbardziej potrzebny  
												 Anonymous - 13-07-2012, 17:48
  trza bylo przyjechac do mnie - za piwo bym ci wymienił   
 
nie trzeba żadnej prasy    co ty gadasz  
												 lidzbararas - 13-07-2012, 17:56
  Jezu drogi !!! Bzdury piszę!!! Po napisaniu oświeciło mnie że do łożyska koła prasy nie trzeba, ale już z tym dokręceniem odpowiednim łożyska to mam rację             Poldek, a może ty masz na zbyciu zbiornik wyrównawczy???
												 Anonymous - 13-07-2012, 17:58
  Niestety nie mam    z dokręceniem łożyska też nie ma problemu, jak robiło się to już wiele  razy, to się wie ile trzeba  
												 pawcioss - 19-11-2012, 18:05
  Odświeżam, bo juz 2 krotnie wymieniłem łożyska z przodu, szumienie nie ustało, troche juz jestem podkur.... denerwowany:) w koncu mechanik podniósł samochód i zakręcił prawym kolem  cisza lewym szum... robił to dzisiaj przy mnie zaraz po wymainie łożysk. Stwierdził, że do wymiany pozostaje wymiana łozyska podpory półosi. Co o tym sądzicie?
												 blady2000 - 21-01-2013, 22:11
  Może tak napisze:
 
Objawy: szumy bez odczuwalnego bicia 
 
Przyczyna: 
 
- łożysko zewn. koła, 
 
- łożysko podpory półosi (jest tylko jedno).
 
 
Objawy: szumy z odczuwalnym biciem (tzn. z lekkimi wibracjami)
 
Przyczyna: 
 
- przegub zewnętrzny (przy skręcaniu kół efekt lubi się nasilać lub ustępować), 
 
- wybity wewnątrz kielich półosi (tam gdzie umieszczony jest przegub trójpalczasty) częsty objaw szczególnie w silniku 1.7 
 
 
Zauważyłem też, że jeżeli zużyty jest przegub zewn. to np. podczas mrozu przegub może w ogóle nie dawać się we znaki.
												 slawek535 - 14-02-2013, 13:06
  Mam problem tak jak wyżej w postach. szumi w okolicach lewego przedniego koła. najprawdopodobniej to łożysko. jakie polecacie?
 
 
http://moto.allegro.pl/sp...2954536806.html
 
 
czy może:
 
 
http://ford.sklep.pl/prod...kola-SKF-P.html
												 Pietia - 14-02-2013, 14:31
  Imo SKF, obecnie mam takie łożyska i jest OK  
												 Natalieeer27 - 29-06-2014, 22:21
  Mam podobny problem. W trakcie jazdy słychać szum dobiegający z prawego przedniego  koła, który przyspiesza wraz ze wzrostem prędkości niezależnie od tego czy jadę prosto, skręcam, czy auto jest na biegu, na sprzęgle czy na luzie. Większość osób, które słuchały stawia na łożysko. W piątek wstawiłam Pumcię do mechanika, miał już zakupione łożysko SKFu oraz poduszkę lewego tylnego amortyzatora, który stuka mi na dziurach    
 
Mechanik podniósł przód auta, żeby odciążyć koła, nic nie rozkręcał, nie zaglądał za bardzo, wysłuchał jak to stwierdził "dyferencjał" i zapowiedział wymianę skrzyni. Domyślam się, że może mu chodzić o mechanizm różnicowy, jednak czy przy problemach ze skrzynią nie powinny być odczuwalne drgania np. podczas zmiany biegów? Lub szum nie powinien ustawać podczas jazdy "na luzie"? 
 
 
Proszę o pomoc, bo nie wiem czy upierać się przy swoim i wymieniać łożysko, czy zwiedzać innych mechaników     niestety w weekend nie miałam jak skonsultować się z innymi specami
												 
					 | 
				 
				
  |  
			 
		 |