Sam naprawiam - naprawa źle działającego spryskiwacza 
						
												 leman - 20-07-2012, 08:38 Temat postu: naprawa źle działającego spryskiwacza
  	  | leman napisał/a: | 	 		  Wstyd się przyznać,     ale po prawie dwóch latach zauważyłem, że mam pomieszane włączanie spryskiwaczy. Tzn naciskając przycisk prawej manetki działa spryskiwanie tylnej szyby, podciągając manetkę do siebie spryskuje szybę przednią. Z wycieraczkami jest oki. Wydumałem, że powinna wystarczyć zamiana dwóch przewodów w okolicy przełącznika zespolonego. Tylko których? Ktoś oszczędzi mi grzebania w TIS'e ?    | 	  
 
zrobiłem! dla potomnych; odkręciłem nadkole bez ściągania koła (5 wkrętów na Torx27) i zamieniłem wżyki
 
       
												 seru83 - 15-01-2013, 10:35
  Mam ten sam problem. Spryskiwacze działają na odwrót. Dziś miałem się brać za dłubanie w elektryce. Ale... jak widać najprostsze rozwiązania są najlepsze    Chwała Ci za to że umieściłeś ten opis   
												 Tosia - 13-10-2015, 20:44
  Wybaczcie, jeśli było już to poruszone ale troszkę tych stron jest i nie mam siły czytać wszystkiego   . Ja mam problem z kontrolką od spryskiwaczy. Cały czas świci na żółto i co jakiś czas pipczy. Płyn jest uzupełniony, podejrzewam, że można łatwo to zrobić opinając ową kontrokę. Tylko czy wie ktoś, gdzie się ona znajduje?
												 Darkdog89 - 13-10-2015, 22:59
  Gdy wyciągniesz metalowy błotnik z prawej strony z przodu auta tam znajduje się zbiorniczek spryskiwacza który ma wciskany czujnik. A Gdy czujnik nie działa to kontrolka będzie Ci się cały czas palić więc proponuje kupić albo sam czujnik płynu albo cały zbiorniczek ściągnąć prawy błotnik zdemontować zbiorniczek i założyć nowy zbiorniczek lub wymienić sam czujnik. Czujnik to jest to białe okrągłe z dwoma kabelkami i wtyczką na zdjęciu ja to wymieniłem z innego zbiorniczka i problem znikł. Sprawa jest dość prosta podchaczasz wyciągasz wciskasz nowe i podłączasz. Ale moje nie piszczało. Zdjęcie poglądowe (nie moja oferta wrzuciłem jedyna jaka była na OLX) Poszukaj po pumach na części może ktoś Ci opchnie zbiorniczek za 20-30 zł 
 
 
http://olx.pl/oferta/zbio...html#57bfceeeda
												 leman - 15-10-2015, 20:16
  Darkdog89; mein Gott ! Ty naprawdę demontowałeś błotnik ?
 
 
 
 
 
Jeżeli, mając pewność, że zbiorniczek spryskiwacza jest pełny, a ciągle świeci żółta kontrolka to proponuję;
 
(bez zdejmowania koła, jak powyżej zaleca TIS) odkręcenie tylko ->jednej śrubki , tej najniższej, tylnej, prawego szmacianego nadkola. Skręcenie max. kół (poprawi dostęp) i odchylenie nadkola. Ukaże się coś takiego;
 
  
 
Wypiąć przewód czujnika, a wtyczkę kabli idących w głąb pumki zewrzeć (kawałkiem drutu, spinaczem). Przekręcić kluczyk i sprawdzić czy kontrolka spryskiwacza zgasła. Jeżeli tak, to uszkodzony jest czujnik. Należy go wyciągnąć i reanimować, bo szkoda wydać nawet najmniejsze pieniądze za krańcówkę działającą jak (zaprzeproszeniem) spłuczka klozetowa.
 
Jeżeli jednak po wypięciu czujnika i zwarciu "odchodzącej" wtyczki kontrolka nadal się świeci, to jest więcej dłubania a nie wiadomo nawet wtedy, czy ten biały czujnik poziomu jest sprawny czy nie (można omomierzem, zalany płynem mam być zwarty)
												 Darkdog89 - 15-10-2015, 23:24
  Tak demontowałem blotnik bo i tak ściągałem je na sprzedaż    a w drugiej pumie odchyliłem i założyłem a zdemontowanie błotnika to dość prosta sprawa kilka śrubek do odkręcenia  
												 
					 | 
				 
				
  |  
			 
		 |