Sam naprawiam - Założenie zamka na pilota 
						
												 lostlast - 15-04-2013, 22:52 Temat postu: Założenie zamka na pilota Po krótce to po pierwsze trzeba znaleźć dobry plus, albo pociągnąć bezpośrednio z aku, albo cztero-milimetrowy gruby kabel czerwony pod skrzynką bezpieczników.
 
 
Potem trzy weź kable z centralki i podłącz wedle schematu 2 w instrukcji ogólnej:
 
Do tego z bezpiecznikiem czerwonego przyłącz żółty i żółto-czarny z centralki (tuż poniżej bezpiecznika) i te trzy kable podłącz do tego +12 w samochodzie (ten 4mm kabelek pod bezpiecznikami) tak żeby 1 kabelek szedł od samochodu najpierw przez bezpiecznik i potem dopiero rozgałęziały się na trzy kable i wszystkie szły do centralki.
 
 
Czarny kabel z centralki podłącz do śruby po lewej pod nogami, to da nam minus czyli masę. Jak to zrobisz to centralka będzie już działać - wystarczy że wciśniesz pilot usłyszysz cykanie przekaźników w centralce. 
 
 
Zostanie Ci już tylko podłączenie 4 kabli (z klapą 5) tak aby centralka mogła te swoje 3 plusy przekierować np. aby coś otworzyły lub zamknęły  
 
 
Wszystko łączysz w przewodach w lewym słupku tak:
 
 
- Do niebieskiego i do niebiesko pomarańczowego przewodu w samochodzie łaczysz kable dwa brązowe z centralki (jakkolwiek bo to kierunkowskazy tylko) - Ja zauważyłem że kolory się powtarzają czasem albo są podobne, więc możesz trafić na coś innego, natnij lekko kabelek spróbuj z przyłożonym brązowym wcisnąć guzik, zobacz czy kierunki się zaświecą, czy nie, jak nie to spróbuj inny niebieski a tego zaizoluj
 
 
- Do biało-fioletowego w samochodu podłącz biało-czarny z centralki - to będzie sygnał otwarcia
 
 
- Do żółto-czarnego w samochodzie daj biały z centralki - to będzie zamykać drzwi
 
 
 
Możesz teraz przetestować otwieranie i zamykanie, powinno hulać.
 
 
Opcjonalnie znajdź dość gruby kabelek w progu pod drzwiami kierowcy (odegnij uszczelkę i dywanik) o kolorku pomarańczowo-czarnym podepnij do tego zielony z centralki (Uwaga, tylko wtedy jeżeli Twoja centralka na zielonym daje sygnał plus 10A na 1sek - bo ja taką mam). Jak to zrobisz to po przytrzymaniu 4s klawisza drugiego kanału otworzy się klapa (niezależnie od włączonego silnika czy zamkniętych drzwi)
 
 
Różowy kabelek ewentualnie poprowadź do silnika i podepnij jako plus do syrenki (jak masz) - dźwięki będzie wydawać przy uzbrajaniu.
 
 
To wszystko, resztę kabli uciąć, zaizolować
 
 
 
twórcy rozpiski:
 
 
zygiboos
 
lostlast
 
 
WAŻNE
 
NIE-ZAPOMNI KAŻDY CO PODŁĄCZA PONOSI SAM ZA SIEBIE  ODPOWIEDZIALNOŚĆ 
 
 
 
 
 
http://lostkuki.wrzuta.pl...delu_ford_puma3
 
http://lostkuki.wrzuta.pl...delu_ford_puma4
 
http://lostkuki.wrzuta.pl...delu_ford_puma2
 
http://lostkuki.wrzuta.pl...delu_ford_puma1
 
http://lostkuki.wrzuta.pl...delu_ford_puma5
 
http://lostkuki.wrzuta.pl...delu_ford_puma6
 
http://lostkuki.wrzuta.pl...delu_ford_puma7
 
http://lostkuki.wrzuta.pl...delu_ford_puma8
												 zac93 - 03-06-2013, 07:45
  Robiąc według tej instrukcji po podłączeniu do żółto czarnego z samochodu do białego z centralki (co powinno zamykać drzwi) przy zamkniętym samochodzie i wciśnięciu zamknij otwiera mi się bagażnik     Coś tu chyba jest nie tak , macie jakiś schemat instalacji elektrycznej?
												 rapart - 03-06-2013, 20:15
  Dziwne.. ja podłączałem według tego schematu i wszystko działa idealnie... A gruby zielony z progu podpiąłeś?
												 zac93 - 03-06-2013, 20:58
  Dzisiaj tam jeszcze raz zaglądałem i zauważyłem, że są 3 wiązki i w każdej jest np. żółto czarny    Ogarnę to jak dorwę się do lutownicy  
												 zygiboos - 10-06-2013, 17:24
  Tak trzeba uważać, są kable co się powtarzają kolorystycznie w niektórych wiązkach.
 
 
A do bagażnika powinien iść pomarańczowo czarny w progu kierowcy (i uwaga też są 2 podobne).
 
 
Ja musiałem czasem lekko naciąć jakiś, sprawdzić, a potem zaizolować.
												 pablix - 24-08-2013, 12:33
  Opis świetny ! 
 
dziękuje zygiboos'owi za małe porady co do doboru centralki  oraz lostlas'owi za zebranie opisu w jedno miejsce razem ze zdjęciami    
 
 
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=q1NVO1R4XRY[/youtube]
 
 
Zasadniczo w całym połączeniu warto dokładnie czytać instrukcję - u mnie różniły się sygnały na otwieranie i zamykanie centralnego zamka i trzeba było zamienić kabelki  
												 zygiboos - 24-08-2013, 21:22
  No Fajnie że Ci się udało i widzę, że też użyłeś większych siłowników. Gratki. 
 
 
Ja dziś też zakładałem STIGa tylko, że w Subaru Foresterze kolegi    ... Tam to dopiero były jaja... przekaźnik dodatkowy musieliśmy użyć bo okazało się, że jeden kabel steruje wszystkim - otwiera jak dostanie impuls minusowy ale dopiero jego przecięcie zamyka drzwi.
 
 
Zupełnie inna filozofia niż Fordowskie 2 kable gdzie zawsze na którymś jest stały + w zależności od stanu zamknięcia. Puma pod tym względem jest fajna bo wszystko podłączą się w jednym miejscu (a nie raz w kolumnie kierowniczej raz za bezpiecznikami raz w progu) no i nawet ma własny siłownik klapy już firmowy i wyprowadzenie drugiego kanału to w sumie najprostsza sprawa  
												 pablix - 25-08-2013, 15:55
  właśnie dlatego nigdy nie byłem wielkim fanem Subaru    
 
 
Ja dzisiaj pół dnia szukałem kabla który odpowiada za czujniki drzwiowe.. (czarno-zielony przy skrzynce bezpieczników jakby ktoś potrzebował)    
 
Pozostaje jeszcze znalezienie czujnika przedniej klapy i bagażnika.. no i rozkminienie jak podłączyć odcięcie zapłonu..    
 
 
tak czy inaczej ważne że otwieranie bagażnika z pilota działa   
												 Dukes - 25-08-2013, 16:43
 
  	  | pablix napisał/a: | 	 		  | no i rozkminienie jak podłączyć odcięcie zapłonu.. | 	  
 
Według mnie prostsze będzie odcinanie pompy paliwa, miałem takie coś w innym aucie i działo prosto, a zarazem skutecznie    Nie wiem jak działa alarm STIG, ale ja miałem centralkę o nazwie DOG 5E i był w nim przekaźnik który po aktywacji alarmu rozłączał styki i tym samym rozłączał zasilanie pompy paliwa. Podłączenie banalnie proste, wystarczy zlokalizować przewód zasilający pompę paliwa, przeciąć go i podłączyć się szeregowo z wiązką alaramu  
												 pablix - 25-08-2013, 17:05
 
  	  | Kod: | 	 		  |  Nie wiem jak działa alarm STIG | 	  
 
 
również działa na przekaźniku i na takiej samej zasadzie    muszę tylko zlokalizować kabel +12V po zapłonie i właśnie to zasilanie pompy   
 
 
(ps.  chyba offtopic robi    )
												 monż - 25-12-2013, 12:12
  Czy dobrze rozumiem że instrukcja dotyczy Pumy z centralką alarmu? A jak to jest jeżeli nie ma alarmu tylko centralne zamki sterowane z kluczyka? Wyczytałem gdzieś na forum że w tym przypadku siłowniki sterują sobą nawzajem. 
 
Bo chciałbym nabyć coś takiego:
 
 
 
I tak się zastanawiam - schemat dolny po prawej? I gdzie szukać w tym przypadku przewodów od kierunkowskazów żeby sobie migać. Od skrzynki bezpieczników/przekaźników?
												 zac93 - 25-12-2013, 17:21
  Kolory kabli masz opisane w pierwszym poście    wszystkiego szukaj koło słupka przy drzwiach kierowcy  
												 bastek - 09-04-2015, 21:36
 
  	  | rapart napisał/a: | 	 		  | Dziwne.. ja podłączałem według tego schematu i wszystko działa idealnie... A gruby zielony z progu podpiąłeś? | 	  
 
do czego ten zielony gruby podlaczyc?
												 
					 | 
				 
				
  |  
			 
		 |