Elektryka i oświetlenie - Migotanie podświetlenia 
						
												 Ożdżu - 10-12-2014, 14:24 Temat postu: Migotanie podświetlenia Po zapaleniu samochodu świeci się wyświetlacz kilometrów, zegarek i przyciski do szyb i wszystko cały czas delikatnie przygasa i rozświetla się do stanu początkowego. Samochód stoi, obroty są równe, żadnych obciążeń silnika. Po włączeniu świateł jest tak samo. Gdzie szukać przyczyny?
 
 
Druga sprawa, czy oprócz warkocza za silnikiem jest gdzieś jeszcze podłączona masa do silnika?
												 WieSiu - 11-12-2014, 11:17
  alternator do przejrzenia, moze sie okazac ze cos w nim jest nie do konca zlutowane (mialem tak), moze sie tez okazac, ze jest juz lekko uszkodzony. Innych powodow migotania raczej nie znajdziesz.
												 Ożdżu - 11-12-2014, 17:30
  Wiesiu szacun     
 
narazie zmierzyłem ładowanie i skacze jak samo chce od 13.0 do 13.5 (nie wiem czego, kolega mierzył, ja się na tym nie znam). W poniedziałek oddaję alternator do elektryka i zobaczymy czy się to uspokoi.
 
 
Co do masy, u mnie jest dodatkowy kabel między skrzynią biegów a lewą podłużnicą. W mojej starej pumie tego nie było. Czy w pumie po lifcie była taka masa oryginalnie, czy ktoś ją dołożył a jak tak to czemu to mogło służyć?
												 WieSiu - 11-12-2014, 21:21
  Masy nigdy za mało, jak masz dwie na silnik, to tylko się cieszyć
												 Ożdżu - 12-12-2014, 17:46
  W sumie racja. Miałem ją wyrzucić, ale przecież nie przeszkadza  
												 leman - 14-12-2014, 11:10
  W pełni zgadzam się z WieSiu co do masy. Doświadczyłem, że jest to jedna z niedoskonałości konstrukcyjnych pumek. Masa na silnik "przenoszona" jest z akumulatora przez karoserie i na koniec przez  blachowkręt!  który w piętnastoletnim aucie może wyglądać różnie.
 
 
Ja nawet proponuję wszystkim, wykonanie "bezpośredniej z akumulatora" masy na silnik (rozrusznik). Koniecznie musi to być coś grubego (min.25mm2). Najlepiej zrobić to z kabla spawalniczego, albo przewodów rozruchowych.
												 Ożdżu - 16-12-2014, 19:32
  Problem z migotaniem usunięty, przyczyną była zardzewiała śruba po lewej stronie alternatora, która źle przewodziła (zanim elektryk zlokalizował tą pierdołę zrobił dokładny przegląd, nie mogąc znaleźć usterki o mało nie wymienił regulatora napięcia, który kosztuje 180zł     )
 
Gdyby ktoś potrzebował
 
Alternator trzyma się na trzech śrubach: góra-dół 15, lewa strona 13, przewód 10 i wtyczka dwupinowa L i DF. Oznaczenie alternatora (przynajmniej u mnie) 97MF-10300-AB A005TA2591 Mitsubishi
												 leman - 16-12-2014, 21:37
  Ożdżu poza gratulacjami, wspomogę trochę twój opis -->moim alternatorem 
 
a także odsyłam do mojego poprzedniego postu  
												 Ożdżu - 17-12-2014, 17:32
  Właśnie zdjęcia mi brakowało Leman    
 
Widzę, że w 1.7 jest inne mocowanie ale ogólnie alternator wygląda tak samo
												 Puman - 09-01-2015, 22:49
  Podepnę się pod temat. Od jakiegoś czasu zauważyłem że oświetlenie zegarów oraz żarówki mijania co jakiś czas zaczynają świecić mocniej po czym znowu wracają do pierwotnej jasności. Interfejs diagnostyczny wskazuje, że podczas jazdy nagle z 14-14,1V robi się 16V. Tak przez jakąś chwilę i wszystko wraca do normy. Czy to może wina regulatora napięcia?
												 Dukes - 09-01-2015, 23:44
  Miałem to samo i pomogła wymiana zużytych szczotek i gruntowne czyszczenie wirnika  
												 
					 | 
				 
				
  |  
			 
		 |