To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Sam naprawiam - Naciąganie linki hamulca ręcznego

Erecik - 10-05-2016, 19:10
Temat postu: Naciąganie linki hamulca ręcznego
Witam!
Jako, że moja Pumka miała spore problemy z hamulcem ręcznym (dźwignia stawała pionowo) postanowiłem coś z tym zrobić! Jako, że nie chciałem + nie miałem możliwości wejścia pod auto i naciągnięcia linki po stronie bębnów, zająłem się sprawą od środka pojazdu!

Od razu przepraszam za bałagan w aucie...

Jest to rozwiązanie podobno tymczasowe, ale no na razie nie mam innej opcji.

Co będzie potrzebne?

-Głęboki klucz nasadowy 10mm
-Ford Puma -_-

Całą operacje przeprowadzamy na wyłączonym hamulcu ręcznym! Dopiero w kroku 9 możemy to zmienić!

To zaczynamy!
0.Zostawiamy auto bez hamulca ręcznego, polecam na biegu.

1.Ustawcie swoje autko na płaskiej powierzchni, tak, aby nie stoczyło się w razie jakiejkolwiek awarii

2.Pierwsze co musimy zrobić, to zdjąć skórzaną osłonę dźwigni hamulca ręcznego. Trzyma się ona na 3 zatrzaskach. Dwa po bokach, jeden z przodu. Stosunkowo łatwo się ją wyciąga



3.Tu widoczny jeden z 3 zatrzasków na wyjętej już osłonie:


4.Po wyjęciu osłony, sprawa powinna wyglądać tak:


5.Jak widzicie, przy samej dźwigni znajduje się nakrętka 10mm:



6.Luzujemy ową nakrętkę kilkoma obrotami, uważając żeby nie odkręcić jej całkowicie!

7.Po poluzowaniu nakrętki, naciskamy kilkukrotnie hamulec "nożny", aby delikatnie poluzować tylne (tu wyczytałem na forach zagranicznych) samoregulatory hamulca.

8.Całe te luzowanie za nami, teraz tą samą nakrętkę, o której ciągle mowa dokręcamy tak, aby hamulec podczas zaciągania wydał od 4-6 klików. Tak mi w każdym bądź razie wygodnie :mrgreen:

9.Sprawdzamy, czy wysokość dźwigni nam odpowiada i wybieramy się na przejażdżkę, aby sprawdzić, czy linka nie jest naprężona za mocno i system nie hamuje nam samochodu mimo zwolnionego hamulca ręcznego.

10. Zakładamy skórzaną obudowę i po robocie!

Koszta całej operacji są zerowe, a korzyść całkiem spora!
Oczywiście jest to rozwiązanie raczej tymczasowe, ponieważ linka reguluje się sama i nasza ingerencja powinna być zbędna. Jej luz świadczy najczęściej o problemie w układzie hamulcowym!

P.S Wiem, że sprawa jest trywialna dla większości użytkowników. Mimo to, myślę, że nie zaszkodzi się podzielić czymś nawet tak prostym!

Rysunki zaczerpnięte z instrukcji serwisowej Forda Pumy

leman - 10-05-2016, 19:46

^^^ Moim zdaniem super! Jako potwierdzenie ---> toporna instrukcja z TIS :wink:
Darkdog89 - 11-05-2016, 17:18

Milo ze wykazujesz inicjatywe na forum cos sie może tutaj ruszy. A poradnik spoko napewno się komuś przyda.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group