Elektryka i oświetlenie - Kluczyk 
						
												 Zdzichu - 30-08-2016, 22:59 Temat postu: Kluczyk Witam mam PUMCIE 3 dni i mam centralny zamek tylko nie na pilota chciałbym to zmienić na kluczyk z pilotem.Czytałem już tu w tematach o tym,na allegro znalazłem dwa rodzaje kluczyków z dwoma przyciskami i trzema,pytanie jest takie który mam kupić  dodam jeszcze ze to na podczerwień obok lusterka jest a FORD jest z 98 r.Prosiłbym żeby mnie ktoś olśnił co ze zwykłego kluczyka mam przełożyć do tego którego zakupie i co jeszcze musze kupic zeby to chodziło za odpowiedz z góry dziękuje.
												 Ema88 - 31-08-2016, 21:42
  Nie kupuj nic. Idź do elektromechanika w jakimś warsztacie, powiedz, że masz centralny a chciałbyś na kluczyk, to ci za 300 zł zrobią. Przynajmniej ja tyle płaciłam u siebie  
												 zygiboos - 01-09-2016, 20:12
  W Pumach w tym roczniku były kluczyki IR, nie radiowe. 
 
 
Po zakupie dowolnego fordowskiego pilota IR trzeba go zestroić z autem:
 
 
 
Otworzyć zamek pojazdu
 
Przekręcić kluczyk zapłonu na położenie '1'
 
Zaświeci się lampka na tablicy rozdzielczej 
 
w ciągu 10 sekund
 
Wyłączyć zapłon Wyjąć klucz 
 
W ciągu 5 sekund 
 
Ustawić pilota na odbiornik pracujący w podczerwieni (przy lampce w podsufitce) 
 
Nacisnąć i przytrzymać programowany przycisk na pilocie 
 
W ciągu 20 sekund
 
Kiedy zacznie migać lampka na pilocie, nacisnąć inny przycisk od 3 do 5 razy Zwolnić oba przyciski Lampki zabezpieczenia i pilota będą migać 5 razy Wskazuje to, że pilot został pomyślnie zaprogramowany.
 
 
Powtórzyć procedurę dla wszystkich pozostałych pilotów 
 
Włączyć zapłon 
 
Wyłączyć zapłon
												 Zdzichu - 01-09-2016, 20:35
  Część Zigiboos czyli jeżeli kupię na allegro dowolny kluczyk bo są z dwoma przyciskami i trzema to oba dam radę zaprogramować i jeszcze jedno pytanie kupując dowolny kluczyk nie muszę zmieniać stacyjki ani zamków.Sory może to głupie pytanie ale jestem z tego zielony.Z góry dzięki za odpowiedź. 
 
 
[ Dodano: 04-09-2016, 09:08 ]
 
Ponawiam temat prosze o podpowiedzi z tym kluczykiem z gory dzieki
												 Venom_4x4 - 04-09-2016, 14:53
  Jeżeli miałeś 'z dwoma' przyciskami (masz takie ciemne jajo w lampce w podsufitce) to masz pilot na podczerwień (z diodą IR). Kluczyk 'na 3' przyciski jest radiowy (inna centralka, inny typ komunikacji). Wszystkie fordy mają na necie rozpisane procedury kodowania. np: http://forum.fordclubpols...ead.php?t=61142
 
 
inną sprawą jest zaprogramowanie immobilizera w kluczyku po jego dorobieniu do zamka
 
 
dzisiaj sprawdzałem sposób z tego linka i pilot zaprogramowany  
												 Zdzichu - 04-09-2016, 16:13
  Ale ja mam zwykły kluczyk bez przycisków zamykam auto poprzez drzwi na allegro do kluczyki z pikotem i moje pytanie jest taki czy jak kupie taki kluczyk to muszę zmieniać stacyjke i zamki.
												 Dukes - 04-09-2016, 18:47
  Zdzichu, po pierwsze na forum piszemy w języku polskim, uwzględniając jego interpunkcje.
 
 
Co do rodzaju pilota nie pomogę, ale to chyba logiczne, że po zakupie używanego kluczyka istnieje bardzo małe prawdopodobieństwo, że trafisz w identyczny wzór kluczyka jak Twój, inaczej zamki i kluczyki byłyby bez sensu. Musisz dokupić wtedy surowy grot do kluczyka i przejść się do punktu dorabiania kluczy w celu skopiowania wzoru z Twojego kluczyka. 
 
 
Jeśli kluczyk będzie już się kręcił w stacyjce to pozostaje kwestia, którą poruszył Venom_4x4, a mianowicie immobilizer. Jest to zabezpieczenie elektroniczne polegające na uniemożliwieniu uruchomienia silnika kluczykiem, który nie jest zapisany w pamięci ECU. W kluczyku znajduje się "pastylka", tzw. transponder, który w dużym uogólnieniu posiada niepowtarzalny kod, który po włożeniu kluczyka do stacyjki jest odczytywany i porównywany z tym zapisanym w pamięci ECU. 
 
I dodam, że nie ma to nic wspólnego z zakodowaniem pilota do otwierania/zamykania zdalnie drzwi.
 
 
Immobilizer programowany jest w Fordzie w systemie PATS i jest to co prawda do wykonania w warunkach domowych wykorzystując program Forscan z rozszerzoną licencją i urządzenie zwane ELM 327, jednak bez wiedzy z zakresu obsługi tego programu, bardzo trudne.
 
Istnieje jeszcze druga opcja, sklonowanie pastylki z Twojego pierwszego kluczyka, ale zdarza się, że taki kluczyk nie zawsze działa prawidłowo.
 
 
Podsumowując, kup sprawny pilot IR i udaj się z nim do punktu dorabiania kluczy samochodowych, resztę wyjaśnią Ci na miejscu.
												 Zdzichu - 04-09-2016, 19:25
  Oki sorki za te interpunkcje. Postaram sie kupić sprawny kluczyk i udam się by dorobić ten grot.Mam nadzieję,ze kupie sprawny,dzięki za podpowiedzi.
												 Venom_4x4 - 04-09-2016, 20:38
  Dukes, muszę sprawdzić, ale programowanie immobilizera też powinno dać się zrobić samodzielnie. W escorcie na ecc4 odbywało się to mniejwięcej tak: Wsadzałeś matkę, przekręcałeś, dioda na zegarku zaczynała świecić się światłem ciągłym, wyciągałeś matkę, wsadzałeś kluczyk, przekręcałeś kilka razy i było gites.
 
 
Edit: Wyszperałem taki opis kodowania kluczyków 
 
pierwsze zdjęcie z instrukcji to rozkodowanie, następne to kodowanie.elektroda
												 Dukes - 04-09-2016, 22:58
  Venom_4x4, do każdego Forda (no może nie tych najnowszych) da się dopisać kolejny kluczyk o ile ma się swoje dwa, które umożliwiają uruchomienie auta    Procedura jest wtedy bardzo prosta, ale Zdzichu ma tylko jeden kluczyk więc ta opcja odpada  
												 Venom_4x4 - 04-09-2016, 23:19
  aa widzisz! jakoś w pierwszym poście nie doczytałem że ma tylko jeden kluczyk. Pytał o kluczyk z pilotem to się pisało o pilocie. immo wyszło jakby "przy okazji"   
												 Zdzichu - 06-09-2016, 19:29
  Chciałbym sprostować, że mam dwa kluczyki tylko zwykle bez pilota,a na allegro są tylko z trzema przyciskami,a te podobno są do centralnego radiowego,a IR to jest z dwoma przyciskami,a takiego nie mogę dorwać nigdzie😩
												 leman - 06-09-2016, 20:24
  A jesteś pewny, że masz zamontowany sterownik centralnego zamka na pilot ?
 
Proponuję przejrzeć wcześniejsze tematy, posty na forum. Będziesz wiedział do czego (ewentualnie?) szukasz kluczyka. Pomaga forumowa opcja "Szukaj". np --->centralka  
												 Zdzichu - 06-09-2016, 21:15
  Część a jak to sprawdzić czy mam centralke na pilota,powiem szczerze z elektryki i elektroniki jestem ciemny.Co mam sprawdzić na tej centralke,są tam jakieś oznaczenia?
												 leman - 06-09-2016, 21:18
 
  	  | leman napisał/a: | 	 		  | Pomaga forumowa opcja "Szukaj". np --->centralka | 	  
 
albo jak Ci proponowano
 
 	  | Ema88 napisał/a: | 	 		  Nie kupuj nic. Idź do elektromechanika w jakimś warsztacie, powiedz, że masz centralny a chciałbyś na kluczyk, to ci za 300 zł zrobią. Przynajmniej ja tyle płaciłam u siebie    | 	  
												 
					 | 
				 
				
  |  
			 
		 |