Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - Temperatura 
						
												 lukaszg94 - 22-09-2017, 13:43 Temat postu: Temperatura Cześć. Kilka dni temu zakupiłem pumę 1.7 w gazie. Mam mały problem z temperaturą. Podczas jazdy jest wszystko ok. Wskazówka temperatury utrzymuje się na środku, lecz gdy stoję w korku wskazówka skacze dość wysoko. Mieści się w granicy normal, ale jest blisko czerwonej kreski. Najlepsze jest to, że gdy jadę później normalnie czyli w korku nie stoję, to wskazówka wraca do pozycji środkowej. Chciałbym się dowiedzieć co to może być. Do mechanika jestem umówiony dopiero na przyszły tydzień. Z góry dzięki.
												 sharky - 22-09-2017, 14:43
  Z Twojego opisu wynika na to, że układ chłodzenia pracuje tylko na małym obiegu. Termostat nie otwiera się i dlatego silnik się grzeje. Prawdopodobnie termostat do wymiany.
												 lukaszg94 - 22-09-2017, 14:55
  Jeśli tylko termostat, to byloby dobrze. Zobaczymy co mechanik powie.
												 sharky - 22-09-2017, 14:59
  Sprawdź czy wszystkie grube węże od układu chłodzenia są ciepłe. Płynu masz wystarczająco?
												 lukaszg94 - 22-09-2017, 15:45
  Tak tak. Płyn jest w porządku.
												 Venom_4x4 - 22-09-2017, 20:09
  Ja widzę tu nieco inny problem. "Podczas jazdy wszystko jest ok" - wiec pracuje duży obieg. Na małym temperatura byłaby wysoka.
 
" lecz gdy stoję w korku wskazówka skacze dość wysoko" - w zasadzie poprawnie. w korku chłodzenie jest słabsze więc temperatura rośnie.
 
Obstawiam zasyfioną chłodnicę.  
												 leman - 23-09-2017, 07:19
  Wg mnie Venom_4x4 masz rację. Z tym, że 	  | Venom_4x4 napisał/a: | 	 		  | Obstawiam zasyfioną chłodnicę. | 	  bardziej prawdopodobne jest; "zasyfiona pompa"  która ma niewystarczającą wydajność przy niskich obrotach (jazda w korku!) 
 
Precyzyjniej acz ogólniej będzie zasyfiony układ chłodzenia ... cały     
 
 
lukaszg94; a wentylator chłodzenia masz sprawny?
												 sharky - 23-09-2017, 11:04
  Venom_4x4, duży obieg niby działa, ale wcale nie musi działać do końca sprawnie poprzez termostat, który może nie otwierać się "na całość" - może być uszkodzony lub zakamieniony. Tak jak pisze leman, sprawdziłbym jeszcze wentylator czy działa.
												 Venom_4x4 - 23-09-2017, 17:22
  Leman, w sumie racja. jak chłodnica zawalona to pompa też może być, tyle że często jest tak, że pompa wody jest już "któraś z kolei" bo szły do wywalenia przy wymianie rozrządu, a chłodnica jak nie ciekła to była nie ruszana od nowości.
 
 Termostat też może dawać podobne objawy, tyle że temperatura byłaby przesunięta o stałą wartość. Po nagrzaniu mały obieg praktycznie cały czas jest zamknięty, a co za tym idzie, jeżeli został by częściowo otwarty a duży nie w pełni się otwarł to ustaliła by się stała wartość obiegu i temperatura była by podwyższona, ale stała podczas jazdy. w korku wiadomo - rosła by szybciej i wyżej niż w normalnych warunkach.
 
Co do wentylatora - sprawdzić warto jednak, dopóki temperatura nie przekroczy wartości progowej układ ma chodzić na chłodzeniu biernym.
												 
					 | 
				 
				
  |  
			 
		 |