Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - Poziom oleju 
						
												 Dukes - 09-03-2014, 03:22
  Jeśli masz faktycznie Pumę z 2001 roku to musisz mieć licznik elektroniczny, a co za tym idzie nie masz linki prędkościomierza    Ale wracając do tematu, tak jest to dość poważny problem ale żeby go dokładnie zbadać musisz odstawić auto do specjalistów, którzy zmierzą ciśnienie sprężania w cylindrach bo być może któryś gar przepuszcza. Druga możliwość to nieszczelne uszczelniacze zaworowe i raczej ku temu bym się skłaniał, w Fordach to dość popularny problem  
												 Piccardo - 09-03-2014, 07:53
  Skoro to nie linka to co ja tam posiadam? Bo wymieniałem już sam czujnik i nic. A czy te uszczelki zaworowe wiążą się z poważna naprawą i drogą?
												 Dukes - 09-03-2014, 09:24
  Robi się offtop, zaraz dostaniemy od Gaydka po uszach    Nie wiem czy prędkość pojazdu na licznik nie jest brana z czujnika VSS. Ale gdyby był on uszkodzony to auto by Ci niemiłosiernie szarpało i zapewne wywaliło jakiś błąd DTC. Zrób test wskaźników: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=6233, bo być może licznik lub jego wiązka jest uszkodzona. 
 
 
Uszczelniacze zaworowe można wymienić raczej tylko po demontażu głowicy. Same uszczelniacze nie są jakoś specjalnie drogie ale wyciągnięcie i założenie głowicy z rozrządem to stosunkowo duże koszty (wymiana uszczelki pod głowicą, kolektorów, spuszczenie płynu chłodniczego itp.).
												 
					 | 
				 
				
  |  
			 
		 |