Hyde park - Poślizgi Pumą. Jak to robić? & Procedura startowa
Anonymous - 23-02-2007, 10:22
Rozumiem ze w Pumie nie ma przycisku wylaczajacego TC?
Jezeli wyjmie sie bezpiecznik to wylacza sie TC razem z ABS?
Sorki za takie pytania, ale nie mam Pumy a zamierzam kupic
Snaco - 23-02-2007, 11:10
tak wlasnie jest.....ale w bardzo prosty sposob mozesz sobie pociagnac kabelek do kabiny i zamontowac przycisk czy inny przelącznik.
Gaydek - 23-02-2007, 11:56
Raczej wyłącznik, bo jak wyłączysz TCS to wyłączysz też ABS, aby wzbudzić TCS & ABS trzeba i tak wyłączyć silnik. Zgadzam się, że dzięki temu wyłącznikowi jest mniej roboty niż z wyjmowaniem bezpieczników.
Paweł - 02-03-2007, 09:23
E tam taka robota to 5 sekund.
Ja jak lunatykuje to czasami niechcacy wyciagam ten bezpiecznik.
COCKIN - 03-05-2007, 18:57
Czy pumki 1,4 tez mialy TCS?
PanPrezes - 07-05-2007, 08:40
A ja się ślizgam w ogóle bez ręcznego, a to ze względu na to, że w Foczce działa on tak, jakby go wcale nie było (kiedyś moja mama przejechała 5 km po Wawie na ręcznym i jej jedyne odczucia to "mułowaty ten twój focus...").
Ogólnie metoda na poślizg przednionapędówką jest taka: wchodzisz w zakręt na wysokich obrotach, powiedzmy na trójce. W momencie kiedy zaczynasz mocniej skręcać koła, gwałtownie puszczasz gaz. I dup* leci bokiem. Dlaczego? Przy dodawaniu gazu środek ciężkości przenosi się na tył samochodu, odciążając przednie koła, a dociążając tylne. Jeśli w zakręcie gwałtownie ujmiemy gazu, to odciążymy nagle tylne koła, które najnormalniej w świecie stracą przyczepność.
Można jeszcze poćwiczyć motyw z przyhamowywaniem lewą nogą. Jeśli jednocześnie dodajemy gazu i wciskamy hamulec, to tylne koła wpadną w lekki poślizg - oczywiście w skręcie.
Gaydek - 07-05-2007, 10:19
Tylko to hamowanie lewą nogą lepiej jest ćwiczyć na zamkniętym odcinku bez krawężników. Lewa noga przyzwyczajona do pedału sprzęgła może mieć problem z opanowaniem pedału hamulca.
PanPrezes - 07-05-2007, 12:33
Ja ćwiczyłem na polu Ale faktycznie, lewa noga nie ma wyczucia...
|
|
|