Forum techniczne - porady - Kilka problemów technicznych z pumą - proszę o poradę. 
						
												 Słoodzik - 20-02-2009, 17:38
  U mnie test ABS i TCS jest przy obrotach, a przy toczeniu w ogóle nie występuje     
 
 
Jeśli chodzi o regularne, głuche pukanie co 5 sek. u mnie wystepuje to również i dochodzi od silnika. Nie mam pojęcia niestety co to jest       
												 bartolomeo - 21-02-2009, 14:05
  ja to chrobotanie mam od początku użytkowania Pumy, na każdym biegu na najniższych obrotach. Mechanik stwierdził że to normalne, ale u Mańka tego nie słyszałem. Dałem sobie spokój z szukaniem odpowiedzi, bo już tak jeżdżę 2,5 roku. Rozrząd miałem wymieniany i nic to nie zmieniło. Nie jest to TCS bo mam walnięte czujniki z ABSu, więc w ogóle tej elektroniki nie mam.
 
Jest to taki dźwięk jak by pod klapą coś o coś tarło. Takie no dokładnie, chrobotanie  
												 Arca_1 - 25-02-2009, 18:02
  te stuki co 5 sekund to może pochodzić od ogrzewania a dokładnie od elektrozaworu. Ja przekręcisz potęcjonerem na full gorące albo zimne to powinno przestać pukać, a tak puka nawet przy wyłączony wentylatorze 
 
 
[ Dodano: 25-02-2009, 18:06 ]
 
a jeśli chodzi o drganie przy hamowaniu to jak przedmówca mówił że felgi mogą być krzywe lub opona brzucha dostała, miałem tak w omedze i okazała sie opona do wymiany
												 CikCiak - 25-02-2009, 19:06
 
  	  | Arca_1 napisał/a: | 	 		  te stuki co 5 sekund to może pochodzić od ogrzewania a dokładnie od elektrozaworu. Ja przekręcisz potęcjonerem na full gorące albo zimne to powinno przestać pukać, a tak puka nawet przy wyłączony wentylatorze 
 
 | 	  
 
 
A to ciekawe......Miałąm stary zawór, działający (grzał i chłodził bez problemu) i nic nie stukało. Po wymianie tylnych tulei i przy okazji zapobiegawczo zaworu (bo już trzeciej osobie wśród znajomych padł) zaczęło coś stukać i to rytmicznie co 6-7 sek i przestaje po wyłączeniu ogrzewania. Jestem trochę wkurzona, bo stary zawór nie stukał   
												 Anonymous - 25-02-2009, 19:08
  CikCiak, ja też zauważyłem to stukanie dopiero po tym, jak wymieniłem zawór. 
 
Może to przypadek..... nie wiem.
												 Arca_1 - 25-02-2009, 23:51
  Te nowe zawory lubią się "zwieszać" i pukają chyba żyją własnym życiem.
												 tomcio - 27-02-2009, 11:35
 
  	  | Słoodzik napisał/a: | 	 		  | U mnie test ABS i TCS jest przy obrotach, a przy toczeniu w ogóle nie występuje  | 	  
 
 
Jednak miałem racje    Test TCSu uzależniony jest od prędkości, nie ma żadnego związku z obrotami silnika. Wszystko co dowiedziałem sie na temat ABS/TCS opisałem tutaj http://klubpumy.pl/viewto...t=4071&start=15
												 
					 | 
				 
				
  |  
			 
		 |