Nadwozie, podwozie i wnętrze - Problem z otwieraniem drzwi i bagażnika.
Dukes - 08-06-2013, 12:16
Mam fabryczny centralny z pilotem w wersji radiowej i mam pytanko czy można w jakiś sposób włączyć takie mrugnięcie kierunkowskazami podczas otwierania/zamykania auta z pilota? Czasami po prostu muszę nasłuchiwać czy słychać siłowniki, już mi sąsiedzi zwrócili uwagę dlaczego tak się wsłuchuje w auto gdy je zamykam
zac93 - 08-06-2013, 12:55
No dobra ale to jak ktoś sobie zamontuje otwieranie bagażnika wewnątrz to ten problem będzie rozwiązany, ale najlepiej chyba kupić sterownik centralnego zamka i mieć to w pilocie
rapart - 08-06-2013, 13:23
zac93, moim zdaniem to najprostszy sposób My daliśmy chyba... 68 zł? z wysyłką. Montaż jest banalnie prosty.
zac93 - 08-06-2013, 14:51
Banalnie prosty, muszę tylko poprawić lutowanie, bo tych pęczków kabli jest chyba 3 i to w podobnych kolorach co może robić problem na początku
franekqwerty - 08-06-2013, 15:11
| leman napisał/a: | | franekqwerty napisał/a: | | ... Przyznam, że brakuje opcji otwierania bagażnika z wewnątrz pojazdu... |
Proszę, podaj choć jedną sytuację, w której "otwieranie bagażnika z wewnątrz" jest zasadne. W zamian podam ci sytuację przeciw takiemu rozwiązaniu |
Tak jak napisał zac93, taka opcja jest bardzo wygodna. Ja miałem wczoraj taką sytuację: podwoziłem kumpla z zakupami, zakupy zostały wsadzone do bagażnika. Po przyjechaniu pod jego dom musiałem zgasić silnik, aby mógł otworzyć bagażnik. Dziwił się, że takie rzeczy muszę robić w aucie. Powinna być jakaś dźwigienka jak np. dźwignia otwierania maski, po zamknięciu maski dźwigienka wraca do swojego pierwotnego położenia blokując otwieranie maski, więc podczas postoju na światłach nikt nic nie otworzy.
| Dukes napisał/a: | Mam fabryczny centralny z pilotem w wersji radiowej i mam pytanko czy można w jakiś sposób włączyć takie mrugnięcie kierunkowskazami podczas otwierania/zamykania auta z pilota? Czasami po prostu muszę nasłuchiwać czy słychać siłowniki, już mi sąsiedzi zwrócili uwagę dlaczego tak się wsłuchuje w auto gdy je zamykam |
O właśnie, o tym mówię - ja też tak muszę nasłuchiwać. Jeśli nie piknięcie to może być mignięcie lamp, byle było jakieś potwierdzenie zamknięcia zamka.
| "franekqwerty napisał/a: | | Jeśli chodzi o zamki drzwi to (manualnie) nie otwierają/nie zamykają się kluczykiem, obojętnie czy silnik działa czy nie działa. Mogę wykonać jakby 3/4 obrotu kluczyka ale nic się nie dzieje. | Musiałem zacytować sam siebie, pomyliłem się. Przysiadłem trochę przy tych zamkach i rozszyfrowałem. Moje zamki drzwi da się otwierać i zamykać kluczykiem od strony kierowcy i pasażera, ale w odwrotną stronę niż normalnie (kluczyk przekręca się w drugą stronę). Jednak wciąż widzę problem, bowiem jak przekręcę kluczyk to otwiera/zamyka się zamek za pomocą centralnego zamka (te same brzmienie, zamykanie kluczykiem jednych drzwi zamyka też drugie), ja natomiast chcę mieć dostęp w pełni manualny. Nie mam zaufania do elektroniki, komputerów itp. Poza tym w zimę przy -20 i dużej wilgotności centralny zamek może nie zaskoczyć, tu idealnie sprawdziła by się stara metoda: manualne otwieranie + odmrażacz do zamków. Jeśli jest jakaś metoda na pełne manualne otwieranie/zamykanie drzwi bez użycia centralnego zamka to proszę o szczegóły.
rapart - 08-06-2013, 17:13
| franekqwerty napisał/a: | | Ja miałem wczoraj taką sytuację: podwoziłem kumpla z zakupami, zakupy zostały wsadzone do bagażnika. Po przyjechaniu pod jego dom musiałem zgasić silnik, aby mógł otworzyć bagażnik. |
Dokładnie, też tak miałem ostatnio z zakupami - przy zewnętrznej centralce to nie problem i można operować na włączonym silniku Poza tym uważam, że lepiej mieć cały czas zblokowany bagażnik i otwierać go tylko wedle potrzeby. Dzisiaj rozmawiałem z lubą o tym i podałem za przykład np. stanie przy przejeździe kolejowym - czekam długo, wyłączam silnik i seryjnie bagażnik się odblokowuje, co nie jest do końca tym, czego potrzebuję
zac93 - 08-06-2013, 17:13
Najprościej to wywal centralny zamek z samochodu ale wtedy pilot nie będzie działał
Moim zdaniem to jednak jest bez sensu. Będziesz sobie życie utrudniał. Mój samochód stał w Warszawie przez zimę na dworzu przy ujemnych temperaturach, często na nim leżało dużo śniegu, płyn zimowy mi zamarzł nawet a zamek chodził dobrze, jedynie było słychać, że otwiera się jakby ciężej i minimalnie dłużej ale wszystko działa sprawnie. Poza tym jest to bardzo prosty układ, który przestanie działać tylko wtedy, gdy akumulator padnie
Magenta - 08-06-2013, 21:36
| rapart napisał/a: | Dzisiaj rozmawiałem z lubą o tym i podałem za przykład np. stanie przy przejeździe kolejowym - czekam długo, wyłączam silnik i seryjnie bagażnik się odblokowuje, co nie jest do końca tym, czego potrzebuję |
Ja na przykład mam nawyk zamykania drzwi od środka zaraz po wejściu do auta, więc taki problem mam z głowy.
franekqwerty - 09-06-2013, 09:24
Właśnie, jak zamyka się drzwi od środka w Pumie? W starszych samochodach był cypelek skierowany do góry, wystarczyło go wcisnąć, w Pumie nie wiem jak to się robi bo tego cypelka nie ma.
Gaydek - 09-06-2013, 10:14
Wciskasz klamkę, to wszystko.
trojan6 - 09-06-2013, 12:03
| franekqwerty napisał/a: | | jak przekręcę kluczyk to otwiera/zamyka się zamek za pomocą centralnego zamka (te same brzmienie, zamykanie kluczykiem jednych drzwi zamyka też drugie), ja natomiast chcę mieć dostęp w pełni manualny |
Przekręcając kluczykiem zamek (zamykając) informujesz układ centralnego zamka, że zamykasz drzwi. W związku z tym, on zamyka pozostałe.
W siłownikach dostawianych jest tak, że są master i slave. Master ma 5 kabli, slave 2. Gdy siłownik master wydłuży się manualnie i ściśnie z powrotem, to da on impuls do centralki, że należy zamknąć pozostałe zamki układu centralnego. Wydaje mi się, że w Pumie fabrycznie jest podobnie.
Poza tym, otwieranie/zamykanie kluczykiem jest jak najbardziej manualne. Odłącz akumulator i sprawdź/. Tylko na wszelki wypadek nie zamykaj maski:P Powinieneś bez problemu nadal otwierać drzwi kluczykiem.
franekqwerty - 13-06-2013, 17:57
| franekqwerty napisał/a: | | Dukes napisał/a: | Mam fabryczny centralny z pilotem w wersji radiowej i mam pytanko czy można w jakiś sposób włączyć takie mrugnięcie kierunkowskazami podczas otwierania/zamykania auta z pilota? Czasami po prostu muszę nasłuchiwać czy słychać siłowniki, już mi sąsiedzi zwrócili uwagę dlaczego tak się wsłuchuje w auto gdy je zamykam | O właśnie, o tym mówię - ja też tak muszę nasłuchiwać. Jeśli nie piknięcie to może być mignięcie lamp, byle było jakieś potwierdzenie zamknięcia zamka. |
Czy jest może jakiś moduł lub coś co dawało by piknięcie podczas otwierania/zamykania centralnego zamka?
zygiboos - 13-06-2013, 22:30
he he, ja mam dźwięk ryczącej pumy ;P
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=R9JFt1Ger48[/youtube]
Ale troszkę było rzeźbienia
O tyle mam łatwiej, że mam Stiga a nie fabryczną instalację. Jednak taki "dzwonek" jak mój działa zwarciowo więc za pomocą przekaźnika można by go podłączyć pod kabelek w słupku kierowcy otwierajacy i zamykający drzwi.
trojan6 - 14-06-2013, 10:25
zygibos, jak to jest zrobione? Jakaś mp3 wsadzona w obwód odtwarzająca w pętli dźwięk, gdy dostanie zasilania z alarmu?
zygiboos - 15-06-2013, 06:07
Bardzo proszę trojan6, tutaj ładnie wszystko opisałem:
http://klubpumy.pl/viewto...c&start=144#top
|
|
|