Elektryka i oświetlenie - Spalający się bezpiecznik od pompy paliwa 
						
												 leman - 08-06-2015, 19:26
  sharky zgodnie z twoim rocznikiem i schematem z TIS -->fuel pump w układzie są dwa bezpieczniki 28 i 35. Który ci wywala? (ograniczy to obszar poszukiwania przyczyny)
 
Trochę offtopowo, dzisiaj rozmawiałem tel. z dilerem Forda na temat cen części do pumki. Zaproponował mi pompę za (sic!) 1800zł -dwa razy dopytywałem! Za to sprzęgło z wysprzęglikiem, też drogo ale sensownie 690zł
												 sharky - 09-06-2015, 12:19
  Dukes, już pytałem o nową pompę w Inter Carsie u znajomego także czekam na kolejny epizod bezpiecznika, podobno do 3 razy sztuka.   
 
 
leman, mi wywala bezpiecznik nr 35 (10A) w skrzynce z bezpiecznikami pod maską.
												 leman - 10-06-2015, 21:52
  sharky zgodnie z priv-obietnicą     
 
Dwa lata temu, w drugim poście tego tematu, Dukes postawił słuszną diagnozę. Albo elektryka albo pompa. Wymiana pompy, to wydatek finansowy i czasowy. Trzeba mieć pewność, że to nie zwarcie. Wg schematu który ci podałem, ja bym zrobił tak;
 
- Zamieniłbym miejscami przekaźnik od pompy, (drugi od prawej, ozn. III -instrukcja lub K4-TIS) z takim samym np. od świateł mijania (trzeci od prawej, V -instrukcja lub K36-TIS)- jak on jest przyczyną to zobaczysz efekt po ...światłach.
 
- Sprawdziłbym  "masę G3" tzn. obok lewej, tylnej lampy jest wkręt, który przykręca-łączy czarny kabel od pompy do karoserii (-).
 
- Sprawdziłbym czujnik-wyłącznik uderzeniowy (jest nad złączem diagnostycznym). Wykręcić, wypiąć, sprawdź styki....
 
- Możliwe jeszcze zwarcie do "masy" między pompą, a "wyłącznikiem uderzeniowym" jak pisał markko (wg.schematu, przewód 1,5mm fioletowo-pomarańczowy).
 
 
ps. jak trafi cię wymiana pompy, i będziesz miał wyciągniety bak, sugeruję zabezpieczenie go od góry!, choćby czymś takim    antykorozyjnym (od dołu bak zawsze bez odkręcania obmalujesz)
												 sharky - 11-06-2015, 15:03
  Super, dzięki za rady. Posprawdzam to wszystko po kolei w wolnej chwili.  
												 leman - 11-06-2015, 23:12
  sharky, zapomniałem jeszcze o takim drobiazgu. Proponuję abyś w pierwszej kolejności zainwestował w ..paliwo (inwestycja konsumcyjna   ), i jeździł z minimum 20l w baku ( ~1/2 pojemności). Jak ci pada pompa, to warto ją max chłodzić. A pamiętasz ile paliwa w baku miałeś jak wywalało ci te bezpieczniki?
												 sharky - 12-06-2015, 11:32
  Nie pamiętam dokładnie ale wskaźnik raczej był na drugiej kresce, może nieco ponad. Na pewno paliwa było wtedy mniej niż połowa. 
 
 
[ Dodano: 05-07-2015, 20:16 ]
 
Kupiłem nową pompę paliwa firmy Engitech w Inter Cars niby do Pumy ale zasilanie ma inną wtyczkę, która jest w zestawie z kabelkami do samodzielnego przylutowania. Sprawdzałem pompy innych firm i też mają zasilanie na cienkie wtyczki. Czy dostane pompę, która pasuje bez problemu i zbędnych przeróbek?
												 Dukes - 05-07-2015, 20:28
  Pompa Visteon w dobrej cenie   
 
http://allegro.pl/pompa-p...5111282566.html
												 sharky - 05-07-2015, 22:25
  Dukes, ten Visteon chyba też ma mniejszą wtyczkę tak samo jak ta, którą mi sprzedali    http://e-katalog.intercar...058-O8981-.html Potrzebuje coś takiego: http://e-katalog.intercar...mpa-paliwa.html Jutro pojadę i zapytam w sklepie.
												 Dukes - 06-07-2015, 07:09
  Mam swoją starą pompę w garażu, jak nie zapomnę to przyjrzę się jej później odnośnie tej wtyczki.
												 
					 | 
				 
				
  |  
			 
		 |