Elektryka i oświetlenie - problem z ogrzewaniem 
						
												 Puman - 12-02-2016, 22:23
  http://www.youtube.com/watch?v=9daF_l63-WA
 
 
Tak powinna żarówka świecić.
												 Venom_4x4 - 12-02-2016, 23:17
 
  	  | Dukes napisał/a: | 	 		  Tak w gwoli ścisłości, zawór nagrzewnicy sterowany jest poprzez modulację szerokości impulsu czyli tzw. PWM, a nie napięciem. Multimetrem nie jesteś w stanie zbadać tego czy regulacja działa prawidłowo, należało by podłączyć oscyloskop i badać przebieg napięcia, a dokładniej zmianę wypełnienia w zależności od ustawienia potencjometru. 
 
Oczywiście wiadomo, że mało kto posiada oscyloskop, ale taki prosty układ można łatwo sprawdzić podłączając żarówkę W5W 12V (postojówkę) pod kostkę elektrozaworu i kręcąc potencjometrem obserwować czy jasność żarówki się zmienia    | 	  
 
 
Dukes, można sobie coś takiego ogarnąć też. trochę tańsze od oscyloskopu   
 
http://elportal.pl/pdf/k04/32_01c.pdf
 
Tylko dzielniki napięcia warto by zapodać  
												 shogunpsn7 - 20-02-2016, 10:07
  https://youtu.be/1Pqb-AKJijc
 
 
Witam, tak swieci uważam ze to wina zaworu nagrzewnicy. Co sądzicie? 
 
 
[ Dodano: 09-03-2016, 07:51 ]
 
Po wymianie działa bez problemu
												 dawid87 - 04-04-2016, 11:20
  Podepnę się, bo też mam tylko ciepłe powietrze z nawiewu. Moje pytanie natomiast brzmi: czy z tyłu pokrętła regulacji ciepła powinien wychodzić jakiś przewód? Pierwszy raz to rozbierałem i zdziwiłem się że nie ma żadnego "kabelka"..czy to norma?   
												 Venom_4x4 - 04-04-2016, 13:49
  nic nie wychodzi. sterowanie ciepło/zimno jest elektryczne. Pokrętło wchodzi w potencjometr na płytce i tyle. Sprawdź czy masz padnięty zawór czy tranzystor na płytce. Wszystko masz wyżej  
												 dawid87 - 04-04-2016, 15:49
  Aha, to ok,dziękuję. Cały temat prześledziłem i zamierzam się właśnie zabrać za sprawdzenie zaworu (choć płytka wydaje się być korzystniejszą awarią    )
												 shogunpsn7 - 26-04-2016, 21:42
  Sam zawór (zamiennik) to koszt ok 50 zł wiec chyba lepiej sam zawór kupić. I bez problemu można samemu wymienić, w moim przypadku to potrzebowałem większych ściskow aby zatrzaski sprężynowe zdjąć. I dodatkowo trzeba uzupełnić płyn chłodniczy to litr ok 10 zł
												 Robtsa - 12-08-2016, 16:10
  Witam, posiadaczem Pumy 1.7 98r. jest moja znajoma wiec na mnie spada obowiazek napraw i utrzymania pojazdu w stanie uzywalnosci a ze posiadam tez wiecej aut tej marki temat ogrzewania jet mi znany, tyle ze  wyzej wymieniona Puma ma jeszcze inny problem , a wiec zawor nagrzewnicy wymieniony wsio dziala rezystor tez wymieniony ale regulacja obrotow wentylatora dziala tylko na pozycji 3, wie ktos moze co z tym mozna zrobic albo jak to naprawic? bylbym bardzo wdzieczny. Pozdrawiam
												 sharky - 12-08-2016, 17:20
  http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=6099
												 Robtsa - 12-08-2016, 17:49
  Jak wyzej napisalem rezystor wymieniony a tez zamieniony z Ka kostka  wstawiona nowa ,wiec raczej to nie to.
												 Virusek - 27-07-2017, 15:35
  Odgrzewam temat. Wszystko w pumie działało jak należy aż ostatnio stałem na poboczu przy włączonym silniku. Wydobył się tylko dymek z panelu sterowania nawiewem, wiedziałem że to znów spalona płytka bo już rok temu to samo było. Po tym cały czas leciało gorące powietrze z nawiewu nie ważne w jakiej pozycji pokrętło. W domu wyjąłem wszystko, radio, panel, rozebrałem całość, płytke sfajczyło po całości (dodaje zdjęcie). Znalazłem identyczną z forda fiesty mk4 , ogólnie identyczna tylko kolor inny. Tak więc przełożyłem płytke , odpaliłem i nic, dalej gorące. Zamówiłem zawór nagrzewnicy, znalazłem na allegro zamiennik, ale po założeniu nic, dalej to samo? Puma wieje gorącym i skończyły mi się pomysły co jeszcze może byc uszkodzone, albo co można sprawdzić?
 
 
link do płytki:
 
https://zapodaj.net/1ea464169b4f9.jpg.html
												 Dukes - 27-07-2017, 17:35
  Przeczytaj kilka postów wyżej albo po prostu podjedź do elektryka samochodowego, zdiagnozuje Ci to w 5 minut  
												 
					 | 
				 
				
  |  
			 
		 |