Układ dolotowy i wydechowy - Stożek w Pumie 
						
												 Gaydek - 24-01-2013, 23:27
 
  	  | pietras-007 napisał/a: | 	 		  | różnice w spalaniu i mocy między pipercrossem a filtrem normalnym ? | 	  
 
Spalania nie kontroluję, sorry. Na hamowni przed i po nie byłem więc nie wiem. Z takim filtrem jest odrobinkę lepiej, przede wszystkim dźwiękowo    (aczkolwiek przy moim wydechu przodu nie słychać    ). Tak, czy siak IMO wkładka warta grzechu.
												 MarcinP - 27-03-2013, 11:36
  Witam
 
 
Jako, że wszedłem tu z zamiarem doinformowania się o stożku, doinformowałem się na tyle, że ze stożka całkowicie zrezygnowałem    Ale bardzo zainteresowały mnie te wkładki. Tylko pytanie - czy duża jest różnica między K&N, a Pipercrossem? Chodzi mi o jakiekolwiek różnice, czy to dźwięk i osiągi, czy to spalanie. Warto płacić dwa razy więcej za K&N? No i czy montując wkładkę, trzeba (albo czy można in plus) robić dodatkowy dolot zimnego powietrza, czy może bez przeszkód zostać seria?
 
 
PS. Zależy mi na poprawie osiągów i elastyczności silnika, w niższym zakresie obrotów. 'Ścigam' się bardziej na okrążenia i to po drogach, gdzie jest pełno zakrętów i skrzyżowań, więc o wiele częściej potrzebuje szybko zebrać auto, aniżeli mam możliwość cisnąć na +5k obrotów.
												 pawcioss - 29-03-2013, 21:42
  W takim razie wkładka będzie dla Ciebie idealnym rozwiązaniem, pewnie jak juz się zapoznałes z tematem stożek poprawia górny zakres obrotów, natomiast wkladka poprawia dolny zakres, jak to kiedyś ktoś tutaj fajnie określił "miasto"  
												 wot77fp - 04-04-2013, 19:36
  Czy ktoś może wie jaka musi być średnica montażowa stożka ?  Czytałem ze zdania są podzielone, jedni piszą  ze 77mm na ścisk wchodzi na przepływke inni ze nie jak ktoś coś wie to prosze o info.
												 MarcinP - 05-04-2013, 09:05
  Myślę, że 100% pewności da ci suwmiarka  
												 wot77fp - 06-04-2013, 09:13
  Świetna podpowiedz, jak bym miał taka możliwość to bym sam zmierzył i nie pytał na forum.
												 MarcinP - 06-04-2013, 11:10
  Rozumiem, wybacz    Nie chciałem sugerować, że jesteś leń, tylko, że z tematu wynika, że zdania są podzielone, idąc tym tokiem, to może i były różne średnice - dlatego zamiast ryzykować, to najlepiej sprawdzić samemu.
												 Anonymous - 03-02-2014, 17:34
  A ja z innej beczki.
 
Porównywał ktoś dzwięk pomiędzy wkładką, a stożkiem? Miałem stożek K&N w poprzedniej Pumie i bardzo podobał mi się dzwięk. Wolałbym stożek ale nie wykluczam wkładki...
												 Anonymous - 03-02-2014, 17:43
  Mamy wkładkę K&N w seryjnej puszcze i różnicy w dźwięku raczej nie ma.. chcesz zmienić dźwięk to raczej stożek
												 Anonymous - 03-02-2014, 17:50
  Dzieki    Rozwiałeś moje wątpliwości       
												 rapart - 03-02-2014, 19:47
  Sam stożek nieco zmienia dźwięk (też zależy od silnika), ale prawdziwa orkiestra jest dopiero po wymianie całego dolotu plastikowego/gumowego na elementy z metalu. Tutaj dopiero słychać różnicę. Poza tym montaż samego stożka z reguły jest kompletnie bez sensu i nic nie daje, a i tutaj trzeba mieć szczęście, żeby nie było gorzej. Cały dolot - to tak. U mnie w Colcie zrobienie kompletnego dolotu w starym silniku dało przyrost 4KM i 6Nm w stosunku do serii z 92 roku (nie hamowałem auta przed przeróbką), więc jest realny, ale mało odczuwalny wzrost. Generalnie w aucie użytkowanym na co dzień, kiedy nie mamy pomysłu na dolot - tylko wkładka. 
 
 
Za to taki dolot myślę, że już spełniłby swoje zadanie w zupełności:
 
http://www.epracing.co.uk...6-169-516-1964/
 
 
I mój wykres dla udokumentowania zasadności zrobienia kompletnego dolotu - Colt CA 1.6, fabrycznie w 92 roku 113KM/137Nm:
 
  
 
A tak dolot wymyśliłem, wymieniając przy okazji akumulator na mniejszy, zmieniając jego położenie:
 
 
 
 
ps. teraz mój dolot gra bardzo solidnie, ponieważ doszła jeszcze duża przepustnica z GTO    Takie dźwięki wydawał stary silnik i dokładnie słychać to gardłowe gadanie dolotu: http://www.youtube.com/watch?v=IxgkAa2USzk
												 Anonymous - 04-02-2014, 09:19
  rapart, no i co się chwalisz?    ciągle słysze  	  | rapart napisał/a: | 	 		  |  U mnie w Colcie  | 	   Trochę nudne się to robi...
 
Wiem, że masz racje, ale mi nie chodzi o osiągi, moc itd lecz czy lepszy dzwięk jest z wkładka czy ze stozkiem.
 
 	  | rapart napisał/a: | 	 		  | prawdziwa orkiestra jest dopiero po wymianie całego dolotu plastikowego/gumowego na elementy z metalu. Tutaj dopiero słychać różnicę | 	  
 
hmmm
 
Przemyslę to  
												 rapart - 04-02-2014, 09:23
  Twoim zdaniem się chwalę    Jeśli dla Ciebie to jest nudne, nie czytaj - dzielenie się popartą faktami wiedzą od zawsze uważałem za coś dobrego, ale widać, że nie każdy ma takie zdanie.
												 Anonymous - 04-02-2014, 09:32
  No i klops. Nie obrażaj się   
 
 	  | rapart napisał/a: | 	 		  | dzielenie się popartą faktami wiedzą od zawsze uważałem za coś dobrego | 	  
 
Tak, zgadza się, ale wszyscy wiemy że masz Colta i Pume.    Wystarczy napisać "z własnego doświadczenia wiem, że..."    Nie musisz w "każdym" swoim poście pisać, że masz Colta    To widac nawet po avatarze         
 
Ja odebrałem to jako chwalenie sie  
												 rapart - 04-02-2014, 09:48
  Musiałbym być totalny kretynem zaniżającym IQ całego osiedla, żeby chwalić się gruzowatym Coltem z 92 roku na forum innej marki    Klops, klops po całości, nie wiem, co ja teraz pocznę, ale zacznę od zamknięcia się w sobie....
 
 
Chcesz dźwięku, włóż dobry stożek, dopuść sporo zimnego powietrza, wymień gumę dolotu na alu/kwas i będzie dobrze. "Z doświadczenia wiem, że w innych autach w komorze silnika może być bardzo gorąco", jednak w Pumie o tę temperaturę bym się nie martwił. Poza tym zawsze możesz pójść w stronę CAI, które też przerabiałem w byłym aucie. Idziesz z dolotem w dół i masz za jednym razem dwie teoretyczne zalety: dłuższy dolot w teorii przenosi moc/moment w niższe partie obrotów oraz na pewno będzie idealnie zimno. U mnie tak to wyglądało:
 
 
 
 
 
Shamowany przyrost, o ile dobrze pamiętam 4KM i 7Nm, ale ryk taki, że zakochałem się od pierwszego usłyszenia. Kolosalna różnica w stosunku do serii.
												 
					 | 
				 
				
  |  
			 
		 |