Układ kierowniczy, zawieszenie, hamulce i koła - Rozmiar felg i opon na zimę 
						
												 SzwejK - 23-11-2005, 08:14
  Zimówka powinna być wyższa i węższa    
 
 
Oryginalnie w pumce jest 195/50 R15 tj.:
 
Wzorcowa opona: felga=15'', szerokosc=195 mm, profil=50 mm, co daje średnicę koła=576 mm
 
 
Zaleca się aby przy dobieraniu zamienników średnica koła nie była większa/mniejsza niż 2%. Tak więc:
 
Tolerancja: wybrana tolerancja=2%, odpowiednik=11,52 mm 
 
Szukamy opon w przedziale średnic: 564,48 do 587,52 mm
 
 
I oto mamy rezultaty:
 
 
Zamienniki ;  Średnica (mm)  ;     różnica średnic (mm)  ;      różnica średnic (%)
 
145/82R13     568 mm                             +8 mm                               1,4 % 
 
155/80R13     578,2 mm                           -2,2 mm                           -0,4 % 
 
175/70R13     575,2 mm                          +0,8 mm                            0,1 % 
 
205/60R13     576,2 mm                           -0,2 mm                               0 % 
 
165/65R14     570,1 mm                          +5,9 mm                               1 % 
 
165/70R14     586,6 mm                          -10,6 mm                           -1,8 % 
 
175/60R14     565,6 mm                         +10,4 mm                            1,8 % 
 
175/65R14     583,1 mm                           -7,1 mm                            -1,2 % 
 
185/60R14     577,6 mm                           -1,6 mm                            -0,3 % 
 
195/55R14     570,1 mm                          +5,9 mm                                1 % 
 
135/70R15     570 mm                             +6 mm                                   1 % 
 
145/65R15     569,5 mm                          +6,5 mm                              1,1 % 
 
155/65R15     582,5 mm                           -6,5 mm                             -1,1 % 
 
175/55R15     573,5 mm                          +2,5 mm                              0,4 % 
 
185/50R15     566 mm                            +10 mm                                1,7 % 
 
185/55R15     584,5 mm                          -8,5 mm                              -1,5 % 
 
195/50R15     576 mm                                 0 mm                                 0 % 
 
205/45R15     565,5 mm                           +10,5 mm                           1,8 % 
 
205/50R15     586 mm                               -10 mm                             -1,7 % 
 
215/45R15     574,5 mm                           +1,5 mm                              0,3 % 
 
195/45R16     581,9 mm                            -5,9 mm                              -1 % 
 
215/40R16     578,4 mm                            -2,4 mm                             -0,4 % 
 
225/40R16     586,4 mm                           -10,4 mm                             -1,8 % 
 
255/35R16     584,9 mm                            -8,9 mm                              -1,5 % 
 
215/35R17     582,3 mm                            -6,3 mm                              -1,1 % 
 
 
Mam nadzieję że się przyda  
												 majkel23 - 23-11-2005, 08:20
  Szwejk....a 185/65/14  ??? na takich jezdze w zimie...
												 ksolk - 23-11-2005, 08:20
  Bzdura!! 255/35 r16 = -1,5% więc sie mieści poniżej 2 procent!!hehe!Od tego jest katalog zamienników u każdego wulkanizatora i do każdego modelu samochodu!
												 SzwejK - 23-11-2005, 08:25
  A co do różnic w prędkości to w odniesieniu do wzorcowej opony (195/50 R15) wynoszą one dla opony Pusi (195/60 R15):
 
 
różnica w prędkości (%)         6,34%
 
 
50 km/h      53,17 km/h
 
100 km/h      106,34 km/h
 
150 km/h      159,51 km/h
												 SzwejK - 23-11-2005, 08:30
 
  	  | ksolk napisał/a: | 	 		  | Bzdura!! 255/35 r16 = -1,5% więc sie mieści poniżej 2 procent!!hehe!Od tego jest katalog zamienników u każdego wulkanizatora i do każdego modelu samochodu! | 	  
 
 
ksolk      ja nie twierdzę że opona 255/35 R16 będzie pasowała do Pumki      Ja tylko podałem listę potencjalnych zamienników do wszystkich samochodów o średnicy wzorcowej koła 576 mm z zalecaną tolerancją do 2%. Jak wiadomo samochody są różne      ale z tej listy powinno się wybrać też do Pumki.
 
 
Reasumując: nie wszystki podane powyżej zamienniki będą wchodzić do Pumki ale część z nich na pewno tak!
 
 
Dodam jeszcze że zalecana tolerancja przy dobieraniu zamienników to do 2% ale dopuszcza się do 4% ale nie więcej!
												 SzwejK - 23-11-2005, 08:44
 
  	  | majkel23 napisał/a: | 	 		  | Szwejk....a 185/65/14  ??? na takich jezdze w zimie... | 	  
 
 
Majkel23      w twoim przypadku dane wyglądają tak:
 
 
185/65R14:
 
średnica:  596,1 mm 
 
różnica średnic (mm):  -20,1 mm 
 
różnica średnic (%):   -3,5 % 
 
 
majkel23      jak pisałem powyżej, zaleca się by różnica w zamienniku nie była większa niż 2% ale dopuszczalna jest różnica do 4%.
												 majkel23 - 23-11-2005, 10:10
  Szwejk...dzieki...czyli nie jest tak zle..jezdzic mozna...hehe
 
pozdrawiam
												 Boogie - 23-11-2005, 14:33
 
  	  | Opoya napisał/a: | 	 		   	  | Speedy napisał/a: | 	 		  | zimowka powinna byc troszke wyzsza. | 	  
 
Nie wyższa, tylko węższa. | 	  
 
 
węższa i wyższa  
												 Speedy - 24-11-2005, 00:14
 
    ja tu zle spojrzalem i od razu caly wyklad jest         Tylko czesciej sie mylic   
												 Pusia - 25-11-2005, 09:46
 
  	  | SzwejK napisał/a: | 	 		  A co do różnic w prędkości to w odniesieniu do wzorcowej opony (195/50 R15) wynoszą one dla opony Pusi (195/60 R15):
 
 
różnica w prędkości (%)         6,34%
 
 
50 km/h      53,17 km/h
 
100 km/h      106,34 km/h
 
150 km/h      159,51 km/h | 	  
 
 
Już kupiłam inne:
 
Continental ContiWinterContact TS 760 195/50R15 82T
 
 
Mogą być ?  
												 Patriqs - 25-11-2005, 10:10
  kobieta zmienną jest  
												 Opoya - 26-11-2005, 03:24
  Nie każda, nie każda     
 
Zeszłej zimy rozwaliłam jedną oponę (śródmieście Warszawy, 40-50 km/h i jakiś kamień, prawdopodobnie fragment krawężnika    ), a że druga z kompletu też raczej nadawała się do wymiany, stwierdziłam więc, że dokupię dwie nowe. Wybór - Dunlop SP Winter Sport M3, 195/50R15, 295 zl sztuka ("stare" też Dunlop, tylko M2). Ale udało się trafić na Allegro cały komplet, jeżdżone ponoć kilka dni. Pojechałam, obejrzałam i rzeczywiście. Stan idealny, ale poprzedni rodzaj bieżnika, czyli M2, co mi zupelnie nie przeszkadza. 480 zł za komplet   
												 Patriqs - 28-11-2005, 09:57
  ładnie    niezła cena  
												 PUMAFan - 25-01-2006, 17:33
  Mam mały problem, a właściwie nie jest on mały bo dotyczy alukoła 15 cali piękna zima spowodowała na naszych drogach zaj...... dziury no i oczywiście moja Pumka wpadła w taką lewym przednim kołem powietrze odrazu z niej uszło powietrze, popowiedzcie mi czy i co można zrobić z felgą która jest podbita, bądz wiecie gdzie można kupić 1 felę. Wczoraj kupiłem stalówki i jest oki mam nadzieje  
												 ksolk - 25-01-2006, 18:09
  Serwis wulkanizacyjny!W teraźniejszych czasach robią cuda z aluminium.Dodatkowo mogą każdą nadszarpniętą felgę "nadlać" , polakierować itp.Z serwisu wychodzi jak nowa i nie ma najmniejszych problemów z jazdą.Koszt nie jestmały , ale napewno mniejszy niż nowa felga i nie ma problemów z szukaniem jednej sztuki.
												 
					 | 
				 
				
  |  
			 
		 |