Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - Puma straciła na mocy 
						
												 markko - 23-09-2014, 21:08
 
  	  | Dukes napisał/a: | 	 		  Rozrząd da się sprawdzić dość łatwo ale trzeba ściągnąć pokrywę zaworów. Wtedy należy wykręcić świecę z pierwszego cylindra włożyć tam cienki śrubokręt lub twardy patyk i tak kręcić wałem korbowym aby tłok znajdował się w górnym martwym punkcie. Należy wtedy zobaczyć czy nacięcia, które znajdują na końcu wałków rozrządu (od strony cewki zapłonowej) są poziomo i równolegle do głowicy. Jeśli tak to rozrząd jest ustawiony prawidłowo    | 	   ustawiałes tak rozrzad w pumie?
 
 	  | trojan6 napisał/a: | 	 		  | Mówisz tutaj też można szukać tropu | 	  Możliwe
												 Dukes - 23-09-2014, 22:51
  Nie no ustawia się na blokady bo jak odkręcisz koło pasowe wału korbowego to się wszystko rozjedzie, na wale nie ma klina i koło zębate na którym pracuje pasek rozrządu obraca się jak chce    Ale w ten stosunkowo prosty sposób, który opisałem wcześniej można po prostu sprawdzić czy rozrząd jest ustawiony prawidłowo.
												 markko - 24-09-2014, 07:19
  tak, wiem ale opisałes sposób taki w którym trzeba rozpinać rozrząd.
												 Dukes - 24-09-2014, 18:17
  A co Ty chcesz rozpinać przy sprawdzaniu ustawienia rozrządu opisanym przeze mnie sposobem?  
												 markko - 24-09-2014, 21:54
  yyy, true zareciłem sie   
												 trojan6 - 27-09-2014, 18:01
  Puma wróciła od mechanika. Niestety ten nic nie zrobił.
 
Jak sprawdzić czy któraś poduszka skrzyni/silnika nie jest do wymiany? Da się w ogóle?
												 markko - 28-09-2014, 10:50
  da się. Reczny i próba ruszania na półsprzegle, takie szarpanie. Wtedy widać jak bardzo pracuje silnik. najlepiej to na kanale zrobic no,  ale jak to obok auta z otwartą maską.
												 trojan6 - 02-10-2014, 12:06
  Gazownik przy okazji wymiany filtrów gazu stwierdził, że przyczyną szarpania w Pumie może być cewka zapłonowa.
 
 
Auto przez chwilę po starcie, dopóki silnik się nie nagrzeje jakby mniej szarpie.
 
Oczywiście po nagrzaniu tak samo na gazie i benzynie.
 
Czy zakup używanej oryginalnej cewki ma sens na krótką metę czy też nie bawić się lepiej od razu nową?
 
 
Czekam na komentarze.
												 WieSiu - 03-10-2014, 09:37
  od razu nowa jak jest kasa,bo wiele pum niestety ma problemy z cewkami i latwo trafic na zuzyta juz uzywana część.
												 xEndriuux - 12-10-2017, 19:56
  Witam.
 
Podepne się pod temat, mam taki oto problem:
 
pumka jest zmulona na niskich obrotach, praktycznie słabo się rozpędza, dopiero od 3,5tyś obrotów ewidentnie ożywa.
 
proszę bardzo o sugestie. 
 
 
[ Dodano: 15-10-2017, 11:46 ]
 
to jak będzie pomoże ktoś coś ??
												 Hurpo - 15-10-2017, 17:19
  Ja walczyłem dłuuugo z szarpaniem silnika link. Jedną z prób jakie przeprowadziłem było odłączenie wtyczki zaworu VCT. Wtedy auto właśnie było zmulone na niższych obrotach. Sprawdź u siebie czy działa ten system
												 markko - 25-10-2017, 17:29
  u nas pomogła wymiana kabli WN
												 leman - 25-10-2017, 18:44
  Zabrzmi to maniakalnie     , ale sugeruje zacząć od  ELM327 i FORScan'a . 
 
Toż można zobaczyć  co się dzieje przy przejściu np. z 2500 obrotów na 4000 RPM z zależnościami temperatur, napięć, przepływów...A przynajmniej będzie można te pierdoły wykluczyć, jak jest dobrze
												 
					 | 
				 
				
  |  
			 
		 |