Układ dolotowy i wydechowy - Stożek w Pumie 
						
												 Anonymous - 04-02-2014, 09:55
 
  	  | rapart napisał/a: | 	 		  | chwalić się gruzowatym Coltem z 92 roku | 	  
 
Nie przesadzaj         
 
 	  | rapart napisał/a: | 	 		  |  Idziesz z dolotem w dół | 	  
 
Czyli by stożek był np bliżej dołu zderzaka/ziemi i tym samym dłuższe rury wstawić?
												 rapart - 04-02-2014, 10:08
  Dokładnie - idziesz w dól i szukasz miejsca, gdzie nie będzie wody, ani gorącego powietrza od wentylatora chłodnicy. Wada? Kolega w MX-6 przesadził z wysokością, najechał na kałużę i korby postanowiły opuścić silnik   
 
 
Przykłady w Pumie:
 
 
 
 
 
 
Ten pierwszy wygląda pięknie, na pewno dobrze gada i może nawet coś daje. Usiądę do tego kiedyś.
 
 
I jeszcze dźwięk mojego byłego auta z CAI:
 
http://www.youtube.com/watch?v=-fo8fCbuiqs
												 Anonymous - 04-02-2014, 10:14
  Widzę, że przepływka zostaje w tym samym miejscu.
 
Dzieki rapart, , pomyśle nad tym rozwiązaniem  
												 rapart - 04-02-2014, 10:20
  Przepływomierz niestety jest przeważnie najsłabszym ogniwem dolotu, wąskim gardłem i tylko konwersja MAF na MAP może to wyeliminować. Tym bym się jednak w ogóle nie martwił i ewentualnie przedłużył same kable, żeby go przesunąć/ukryć. Ewentualnie, jeśli komuś jego wygląd przeszkadza.
												 Anonymous - 04-02-2014, 10:47
  czyli nie ma znaczenia w którym miejscu sie będzie on znajdował? czy zaraz za stozkiem, czy w połowie dolotu?
												 rapart - 04-02-2014, 15:19
  Z elektrycznego punktu widzenia nie powinno mieć to znaczenia, a jak to wpłynie na "zjawiska falowe" i inne bajery dziejące się w dolocie nie mam pojęcia. Przesuwałem przepływkę u siebie (dalej od przepustnicy) i wszystko działa prawidłowo.
												 Anonymous - 04-02-2014, 15:26
  ok, dzieki. Będziemy montować (chyba latem) stożek, to pomysle nad tym dolotem ktory tak zachwalasz     
												 Anonymous - 04-02-2014, 18:21
  Hadzi coś dla Ciebie   
 
 
http://www.youtube.com/watch?v=bKFd5OLX3gg
 
 
http://www.youtube.com/watch?v=6QVNX7C2BN0
												 Anonymous - 05-02-2014, 09:32
  K&N jak w tym pierwszym filmiku  to miałem takiego samego w mojej ex    Dzwięk był miodzio, przez tydzień jeżdząc do pracy (25km w jedna stronę) nie włączałem radia  
												 Gaydek - 05-02-2014, 10:02
  Do kompletu polecam 4-2-1 i n-grupowy wydech   .
												 adrianus - 05-02-2014, 20:19
  Heh, a ja właśnie zamontowalem swój stary zestaw K&N i cieszy tak samo jak 6 lat temu. Zostawiłem sobie go na półce w spadku po swojej ex i teraz jest jak znalazł. Jedną wadę maja te nasze stożki -zaje...e zwiększają spalanie w moim przypadku.. ale fun jest fun   
												 Kryniooo - 11-04-2015, 22:34
  od kiedy kupiłem pume chciałem jej wpakować pod maskę stożek (estetyka i akustyka kusi mnie niesamowicie) ale po przeczytaniu tego działu mam więcej pytań niż odpowiedzi. W jednym miejscu pisze że na stożku pali mnie, kawałek dalej że więcej. Ogólnie polecana na niskie obroty jest wkładka, z drugiej strony mówicie że różnice są ciężkie do zauważenia nawet na hamowni. Zwykły filtr/ wkładka / stożek    jakbyście mogli usystematyzować szybko plusy i minusy tych rozwiązań to było by super   
												 Anonymous - 11-04-2015, 23:13
  Ja mam ten zestaw i polecam. 
 
 
http://www.knfilters.com/...?prod=57-0210-1
 
 
Jeśli chodzi o spalanie to 15L po mieście.         
 
 
A moc w granicach 50% Ci przyrośnie ale jak zmienisz silnik. 
 
 
Jedyne co daje to efekt:
 
 
https://www.youtube.com/watch?v=FnaTh2a28N4
												 Kryniooo - 12-04-2015, 20:58
  kozii, to spalanie jest wysokie z racji tego filtra czy raczej ciężkiej nogi  
												 liptoneq - 13-04-2015, 01:36
  To 15 litrów to chyba jakiś żarcik ;P mam taki sam stożek i mi pali 8/9 po miescie ewentualnie ok 11 gazu  
												 
					 | 
				 
				
  |  
			 
		 |