Układ kierowniczy, zawieszenie, hamulce i koła - Kontrolki ABS i TCS 
						
												 markko - 03-10-2008, 09:27
 
  	  | bartolomeo napisał/a: | 	 		   	  | Martinn napisał/a: | 	 		  | Lepiej dostań się od strony bębnów i wtedy przeczyść | 	  
 
nie mogę ściągnąć tych bębnów, chyba że można je zdjąć bez odkręcania tej wielkiej nakrętki na piaście, chociaż wątpię
 
 
 	  | markko napisał/a: | 	 		  | odkręcasz zacisk i ściągasz tarczę | 	  
 
ale jaki zacisk?? tą wielką nakrętkę na piaście?? nie mogłem jej ruszyć bo cała tarcza się obraca
 
 
może coś źle robie?? | 	  
 
zacisk hamulcowy ten co trzyma klocki  z tyłu jest przykręcony na 2 śruby
												 bartolomeo - 04-10-2008, 14:27
  więc tak, pożyczyłem przed wczoraj od sąsiada klucz 30, dostałem się do bębnów i przeczyściłem czujniki. Było na nich nalepione takiego tłustego syfu. Przeczyściłem że się świeciło ale nic to nie dało. Przejechałem jakieś 2 kilosy, hamowałem ale ABS nie zadziałał. Może trzeba to jakoś zresetować??
 
Dobrze że odkręciłem bębny bo zauważyłem że jeden z cylinderków mi cieknie, a ostatnio musiałem dolać płynu. Muszę wymienić.
 
 
Z przodu nie mogłem odkręcić tarcz, byłem sam w domu, nie miałem nikogo do pomocy aby nacisnął hamulec i zablokował tarcze. Wezmę się za to przy okazji gdy będę wymieniał cylinderek z tyłu.
 
Myślę jednak że poszedł któryś z czujników. Będę musiał więc podjechać pod kompa aby sprawdzić który.
 
I tu też takie pytanie dla was, gdzie jest wejście pod kompa w Pumie?? rocznik 98 stare zegary.
												 Opoya - 04-10-2008, 22:27
 
  	  | bartolomeo napisał/a: | 	 		  | gdzie jest wejście pod kompa w Pumie | 	  Przy lewej stopie kierowcy. A dokładniej przy lewych drzwiach (na dole i z przodu) w wykładzienie jest mniej/więcej prostokątna "klapka". Pod nią znajduje się złącze diagnostyczne.
												 rafalski69 - 05-10-2008, 12:06
  Czyli z takim czyms tylko do serwisu trzeba podjechać ?? Bo ja też mam od pewnego czasu kłopot z czujnikami przednimi i mysle o nowych. Tylko teraz jest problem kosztów ile za to zapłacę a może ktoś ma do sprzedania czujniki? Oczywiscie sprawne    
 
 
[ Dodano: 5 Październik 2008, 13:13 ]
 
jeszcze jedno pytanie jeżeli kontrolka abs sie swieci czy samochód przejdzie bez problemowo przegląd w stacji kontroli
												 tomcio - 07-10-2008, 15:17
 
  	  | Paola napisał/a: | 	 		  To tak specjalnie :
 
 
A wracając do temat czy bezpiecznik nr 13 to na pewno jest od TCS? | 	  
 
 
Jest jednym z kilku od ABS/TCS.
												 Bacha - 12-10-2008, 09:41
  Ja też mam problem z ABS/TCS po uruchomieniu silnika kontrolki nie gasną aż do momentu gdy pumex rozpędzi się do 40km/h wted gasną i w przedziale 0-50km/h wszystko działa tak jak powinno. Ale gdy przekroczę 50km/h znów sie zapalają kontrolki i już nie gasną     miał ktoś podobne objawy ? Łasia
												 Anonymous - 12-10-2008, 10:21
  co do czujnikow przednich to w serwisie troszke przeginaja, pierw cie podepna pod kompa zebys spr czy napewno i w ktory mkole (koszt ok 200zl) potem ci powiedza ze musisz zapalcic ok 600zl za JEDEN czujnik z wymiana.  ja osobiscie kupiel mczujnik w sklepie za 230 zl i sam z kolega go wymienilem
												 Anonymous - 12-10-2008, 10:38
  Bacha, być może pierścienie sa zasyfiałe, lub zużyte.
												 Noalan - 17-10-2008, 21:03
  Ja jeszcze raz wrócę do mojego problemu nie działających kontrolek i układów ABS/TCS. Podjechałem dziś do ASO i podłączyłem Pumę do kompa. Komputer wykrył wadliwy czujnik ABS w prawym przednim kole, a z testu wyszło, że zasilanie jest w kontrolkach, ale dalej nie odpowiadają. Rozebrali zegary. Odpowiedź: poprzedni właściel, aby ukryć wadę układu wylutował obie diody.
 
Koszty: ASO krzyknęło sobie za nowy czujnik 633zł! (bez montarzu). Przyznam, że trochę mnie wykrzywiło. Szukam teraz gdzie taniej i prościej.
 
Co do kontrolki to samej nie można kupić, a jedynie w zestawie z zegarami (ok 1000zł). Doradzono mi, że jest na płytce jedna niepotrzebna dioda która wykorzystywana jest w Transicie, więc można przelutować. Pytanie teraz skąd zdobyć drugą i co to w ogóle są za diody?
												 Anonymous - 18-10-2008, 07:46
  Noalan, Ty masz nowe zegary i tam były diody?? W starszych zegarach są małe zaróweczki... Ja sie nie znam na tym ale jesli bedziesz wiedzial co to za dioda to dostaniesz ja pewnie w jakimś sklepie z elektronika. Zaś jesli chodzi o czujnik na przód to poszukaj http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=1612 bo kilka osób juz wymieniało i wydaje mi sie se cena czujnika na przód jest coś ok 200-250zł.
												 adrianus - 20-10-2008, 09:16
 
  	  | rafalski69 napisał/a: | 	 		  | jeszcze jedno pytanie jeżeli kontrolka abs sie swieci czy samochód przejdzie bez problemowo przegląd w stacji kontroli | 	  
 
 
Z tym może być różnie. Autka wyposażone fabrycznie w ABS po odłączeniu / niepoprawnym działaniu ABSu wykazują rożne w pomiarach skłonności do różnic w sile hamowania na poszczególnych kołach. Czyli może być tak że autko nie przejdzie przeglądu hamulców bo różnica na kołach jednej osi będzie ponad te 20% chyba tyle jest max
 
 
Ale może również być ok  
												 bartolomeo - 20-10-2008, 15:56
  ee, auto z nie działającym układem ABS nie hamuje tak słabo aby odczuć różnice z ABS i bez ABS. Zobaczcie sami, hamujcie z ABS, wyciągnijcie bezpiecznik i hamujcie bez ABS, nie poczujecie żadnej różnicy. Oczywiście na suchej nawierzchni.
 
Po za tym, na przeglądzie nie sprawdzają czy auto powinno być wyposażone w ABS i czy ma sprawny ten układ. Jeśli Auto dobrze zahamuje to kolesia nie obchodzi czy działają układy wspomagające. Zahamował to jest ok, mieści się w dopuszczalnych granicach. Tak samo jak nie sprawdzają częstotliwości mrugnięć migaczy, powinno być 1 Hz, koleś widzi że mruga, no to mruga i jest ok, oczywiście bez przesady, nie może mrugać raz na minutę, znowu mniej więcej w dopuszczalnych granicach.
 
Bez problemu powinna Puma przejść przegląd z nie działającym układem ABS, wiem na własnej skórze  
												 Anonymous - 20-10-2008, 22:58
  Moja przeszła dwa przeglady z nie działającym ABS'em...
												 bartolomeo - 21-10-2008, 09:50
 
  	  | markko napisał/a: | 	 		  bartolomeo napisał/a:	
 
ak samo jak nie sprawdzają częstotliwości mrugnięć migaczy, powinno być 1 Hz,	
 
a dokładniej od 30 do 90 cykli na minute    | 	  
 
nie, nie, nie   
 
1Hz to 1Hz, czyli 60 mrugnięć na minutę, Badało się układy przerywaczy na elektronice samochodowej to się wie   
 
Może kodeks mówi od 30 do 90 cykli, ale naukowo stwierdzając w poprawnym układzie musi być 1Hz  
												 Gaydek - 15-11-2008, 16:13
  Jakiś czas temu w mojej Pumie również zaświeciły się kontrolki ABSu i TCSu. Ponieważ moja wiedza i zdolności manualne w tej materii są bardzo ograniczone    poprzestałem na skontrolowaniu bezpieczników. Oddałem Pumę do znajomego mechanika, a ten za podłączenie Pumy do komputera, czujnik i jego wymianę (prawy-przód) wziął ode mnie... 150 zł.
												 
					 | 
				 
				
  |  
			 
		 |