Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - Poziom oleju 
						
												 franekqwerty - 31-08-2013, 22:20
 
  	  | Dukes napisał/a: | 	 		  | Było wiele razy na forum | 	  No właśnie, ale sprecyzowania nie było do dużych przebiegów. Poza tym to co piszesz akurat nie zgadza się ze średnią postów na forum.
 
 
 	  | Dukes napisał/a: | 	 		  | ...powinno się stosować tylko i wyłącznie syntetyk 5W30! | 	  ...ale jak załaduje pełny syntetyk to może mi w silniku wypłukać wszelakie świństwa i zatrzeć silnik. Tak słyszałem. Podobno nie można ot'tak sobie zmienić mineralny/półsyntetyk na pełny syntetyk.
												 Dukes - 01-09-2013, 02:32
  Jedyna zmiana jaka nie jest zalecana to z oleju mineralnego na lepszy tj. pół/syntetyk. 
 
 	  | franekqwerty napisał/a: | 	 		  | ...ale jak załaduje pełny syntetyk to może mi w silniku wypłukać wszelakie świństwa i zatrzeć silnik. | 	  
 
Taaa, jasne    To ciekawe po co wymyślili tzw. płukanki, które są 100% bezpieczne dla silnika, a wypłukują właśnie te wszystkie mityczne "świństwa"   
 
Powtarzam raz jeszcze, dzisiejsze silniki to zupełnie inna technologia i większość tych polskich mitów związanych ze zmianą oleju ich nie dotyczy. Mamy lepsze oleje, paliwa i przede wszystkim filtry, które pozwalają na dłuższą pracę jednostki.
												 tusia8510 - 01-09-2013, 06:50
 
  	  | franekqwerty napisał/a: | 	 		   Mam Pumę 1.7 rocznik 1999, z LPG firmy BRC od 2008 roku, z obecnym przebiegiem 225 000 km, przy wymianie oleju będzie to już blisko 235 000 km. To chyba  jeden z większych przebiegów wśród aut forumowiczów.
 
 
Drugie pytanie: oglądałem półki w hipermarketach i nie zauważyłem oleju o nazwie Mobil 1 10w40, w zamian jest olej Mobil Super 2000 10w40 który tani nie jest. Czy to po prostu ten sam olej czy to odmienny produkt? | 	  
 
 
Nie sądzę, żeby to był jeden z największych przebiegów wśród aut forumowiczów. Może akurat jeden z realnych hehe          
 
 
Co do drugiej kwestii, olej o którym piszesz widywałam często w tesco w promocji za połowę ceny - chyba nawet jest aktualnie. Mobil z tego co sama patrzyłam, dość często zmienia nieco nazwę, popatrz na stronie producenta.
												 franekqwerty - 01-09-2013, 10:15
  Czyli nic nie zmieniać w moim przypadku? Mam kupić sobie Castrola 10w40 lub Mobil Super 2000 10w40 i dolać sobie, a za 9000km przy wymianie oleju wymienić w całości olej na w/w?
												 WieSiu - 01-09-2013, 17:37
  zmien na takim jak jest zalecany 131 strona http://instrukcja.pl/i/fo...trukcja_obslugi
												 Dietih - 01-09-2013, 19:22
  franekqwerty,  po pierwsze, jak słusznie tu zauważono, Twój przebieg nie jest jakiś kosmicznie "duży", 
 
po drugie, jeśli już uparłeś się na półsyntetyk, to zainwestuj w coś dobrego, np Valvoline Max Life 10W40. tego oleju używałem przez kilka lat przed sprzedażą Pumy. Olej zachowuje silnik w czystości, w zasadzie nie były potrzebne płukanki.
 
 
jeśli interesuje Cię temat olejów, to podklejam CI link do tematu dot.Focusa, przeczytasz o kilku mitach i średniowiecznych gusłach, takich jak temat płukanki, syntetyka i rozszczelnienia silnika, 
 
http://www.focusklubpolsk...t=43769&page=79
 
 
pozdro
												 pawcioss - 05-10-2013, 19:01
  Dobra sprawa wygląda następująco.. świeżo zalane 5 l castrola edge 5w-30 przy przebiegu 65269 dziś przebieg 66690 bagnet suchy...    dodam ze silnik wraz z wymiana oleju został uszczelniony...Przebieg to 166690 chyba...
												 Tast - 05-10-2013, 19:15
 
  	  | pawcioss napisał/a: | 	 		  | dodam ze silnik wraz z wymiana oleju został uszczelniony... | 	  
 
 
To znaczy?
 
 
Jak wygląda silnik od spodu? Okolice filtra oleju? Mokro?
 
A może zapala Ci się kontrolka ciśnienia oleju (może tylko na zakrętach)?
												 pawcioss - 05-10-2013, 19:18
  silnik od spodu suchy, usczelniony został zimmeringi wału uszczelka pod kapa zaworów, kontrolka mi sie nie zapaliła tylko na bagnecie nic nie było, dlatego dolałem... ale no kurde
												 Anonymous - 05-10-2013, 19:19
  kopci na zimnym/ciepłym?
												 pawcioss - 05-10-2013, 19:26
  na zimnym zaraz po odpaleniu leci biały dym jak juz sie rozgrzeje to przestaje...
												 Tast - 05-10-2013, 20:49
  Masz możliwość sprawdzenia kompresji? Dałoby Ci to więcej informacji o stanie silnika. Spróbuj też przy chodzącym silniku wyjąc bagnet oleju, jeżeli będzie się dymiło jak z komina, to oznaka palonego oleju...
												 pawcioss - 05-10-2013, 22:12
  dymić będzie wówczas z bagnetu czy z wydechu?
												 Tast - 06-10-2013, 20:44
  Z "bagnetu".
												 Piccardo - 08-03-2014, 15:04
  Moja pumka ma 143 tyś przebiegu (w sumie więcej ale linka prędkościomierza mi padła rok temu i trudno określić ile ma teraz...) gdzieś 7 miesięcy temu wymieniałem parę cieknących uszczelek i zmieniłem olej z 10w40 na 5w40 castrola, po ok. 3 miesiącach sprawdzałem stan oleju był jak najbardziej w porządku natomiast teraz po kolejnych 4 miesiącach olej wyparował. Jeżdżę po Niemczech gdzie na miesiąc robię spokojnie 1 tyś kilometrów średnia prędkość 130-140 przy 4 - 4,2 tyś obrotów, wiadomo czasem się zaszaleje i poleci te 160-170. Oglądałem cały silnik ale nigdzie nie widzę wycieku oleju, również pod samochodem nic nie ma od auta też nie było czuć spalonym olejem. Dziś dolałem 2L bo tyle pumka spaliła i zrobiłem test odpalania na zimnym czy nie poleci czarny czy też fioletowy dymek jak i później na ciepłym stanąłem i trzymałem ją na 3 tyś obr. i gazowałem do 5-6 tyś i tak po 6-ciu puściła lekki ciemny dymek. Czy jest to powód do zmartwienia że po ponad pół roku gdzie jeździ w 90% po autostradach wyssała 2L oleju?
												 
					 | 
				 
				
  |  
			 
		 |