To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Elektryka i oświetlenie - światła, ratunku !!!

tusia8510 - 07-10-2008, 16:42

nie nie mam opakowan, kupiłam pumke 11.09.2008 i juz były xenony

[ Dodano: 07-10-2008, 16:45 ]
ładnie wygladaja xenonki i jest duzo lepsza widocznosc ale coz :cry: lepiej jak juz beda narazie zwykłe swiatla ale beda

tomcio - 07-10-2008, 16:48

Te lampy ksenonowe najlepiej zabezpiecz jakąś gąbką i folią bąbelkową. Najprościej to weź jakąś skrzyneczke wyłóż gąbką i zamknij.
tusia8510 - 07-10-2008, 16:50

ale masz na mysli same zarniki tak?

[ Dodano: 07-10-2008, 17:08 ]
no bo lamp nie trzeba całych wymieniac tylko te zarówki z tego co zrozumiałam?

Anonymous - 07-10-2008, 17:25

Si, lampy możesz śmiało zostawić w spokoju :)
Luki - 07-10-2008, 17:26

Tak, wystarczy same żarówki wymienić :)
tusia8510 - 07-10-2008, 17:33

extra, bo juz mi sie załamka załączała

mam nadzieje ze sprawnie im to jutro pójdzie :grin:


wielki dzieki chłopaki :588:

tomcio - 07-10-2008, 18:46

tusia8510 napisał/a:
ale masz na mysli same zarniki tak?


Zacytuje siebie:

tomcio napisał/a:
Aaaa i jeszcze tak w ramach ścisłości - to nie są żarniki, tylko lampy wyładowcze


Wyjaśnie że żarnik wystepuje w zwykłych żarówkach i lampach rtęciowo-żarowych :razz:

I nie łam sie tak bardzo :) Pumka mnie ostatnio bardziej podłamała, ale dziś ją odebrałem i z tej radosci tak mnie nosi że pójde chyba zaraz śnieg odgarniać :P

tusia8510 - 07-10-2008, 18:55

hehe oki, ale wiesz jak jedzie dziewczyna do warsztatu to najczesciej jest tak ze albo chca naciągnąć , albo ukryc ze czegos nie zrobili a mowia ze zrobili i takie tam, ale pogłebiam stale ma wiedze na temat pumci zeby miec jak najmniej takich sytuacji.

zobacze jak to jutro chłopakom w warsztacie wyjdzie, a znalazłam miły warsztat tylko musze jeszcze zobaczyc jak umiejetnosci mechaników. Jak do tej pory nie moge narzekac ale robili nie wiele w mej pumce, wiec sie okarze.

jeszcze troche jest do zrobienia, no i malowanie ale to chyba na wiosne

tomcio - 07-10-2008, 19:36

No mnie też ciekawi co zrobią z tymi ksenonami, bo tak szczerze powiedziawszy jest rzadkością żeby warsztaty samochodowe zajmowały typowymi usterkami elektronicznymi i ich diagnostyką... U nas w okolicy nie ma nigdzie takiego, najbliżej w rzeszowie.
tusia8510 - 07-10-2008, 19:46

nio ale tak jak pisaliście to jest dość łatwa sprawa? ze nawet machanik taki zwykły nie elektryk da sobie rade?
tomcio - 07-10-2008, 19:54

Wymiana ksenonów na żarówki - oczywiście to powinna być dla niego bułka z masłem, ale zdiagnozowanie samej przetwornicy to będzie dla niego raczej próg nie do przeskoczenia. Chyba ze ma pojęcie o elektronice a ściśle o budowie przetwornic impulsowych.
tusia8510 - 07-10-2008, 21:45

a musi to robic? mozna je poprstu wyjąć z tego co zrozumiałam i jezdzic sobie na zwykłych swiatełkach
tomcio - 07-10-2008, 21:49

No tak możesz i tak... Ale ja sądziłem ze chcesz je wymontować po to żeby mieć chwilowo sprawne auto, miedzyczasie je sprawdzić, ew. naprawić... lub wymienić co trzeba.
tusia8510 - 07-10-2008, 21:56

no to to tak, ale to juz poszukam na spokojnie jakiegos elektryka
rafalski69 - 07-10-2008, 22:43

wystarczy poszperac w internecie na temat tych przetwornic ( parametry techniczne urządzenia) Mieć taki nie najdroższy multimetr ( około 100zł już są dosyć dobre mierniki tego typu ) i zrobic badanie, czyli chodzi o to ze na wejsciu przykładasz miernik na zakresie ohmomierza sprawdzasz oporność całego układu ( W tym wypadku przetwornicy ) porównujesz z danymi technicznymi doliczasz do tego tolerancję jaka jest zawarta w parametrach technicznych do tego warto jeszcze sprawdzic amperarz przy właczonym układzie ( oczywiscie inaczej sie tego nie da ). Ogólnie jakbym widział to wszystko na oczy to myślę ze bym sobie z tym poradził bo to trzeba tylko określić czy urządzenie jest sprawne czy też nie.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group