To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Elektryka i oświetlenie - światła, ratunku !!!

tomcio - 07-10-2008, 22:46

Jedynie co możesz sprawdzić takim multimetrem to stałą wartość prądu pobieranego przez przetwornice, i napiecie jakie ją zasila. Po stronie wtórnej bez TRUE RMS zapomnij o jakich kolwiek pomiarach. Zmierzenie wartości prądu pobieranego przez urządzenie to nie wszystko. Trzeba zobaczyć co "wraca do instalacji elektrycznej samochodu" co jest na wyjsciu przetwornicy. Tylko w taki sposób określisz czy problem jest w przetwornicy czy w samej lampie wyładowczej. Na zakresie omomierza możesz sprawdzic czy nie ma zwarcia lub przerwy. W przypadku wejścia zasilacza impulsowego nic a nic wiecej nie określisz.
tusia8510 - 07-10-2008, 22:48

ehhh, widzisz dzisiaj pojechałam w gorzowie ( bo akurat tu studiuje) do podobno najlepszego elektryka. nawet nie chciał spojrzec jak powiedzialam ze dokładane xenony, a przeciez taki kolezka to raczej nie miałby problemu z takim czyms...

ale no cóz widac ma za duzo klientów i wybiera sobie poprostu robote, zamiast pomóc biednej studentce :567:

rafalski69 - 07-10-2008, 22:50

tomcio napisał/a:
Jedynie co możesz sprawdzić takim multimetrem to stałą wartość prądu pobieranego przez przetwornice, i napiecie jakie ją zasila. Po stronie wtórnej bez TRUE RMS zapomnij o jakich kolwiek pomiarach. Zmierzenie wartości prądu pobieranego przez urządzenie to nie wszystko. Trzeba zobaczyć co "wraca do instalacji elektrycznej samochodu" co jest na wyjsciu przetwornicy. Tylko w taki sposób określisz czy problem jest w przetwornicy czy w samej lampie wyładowczej.



Przecierz samo przejsci ( jak to mówią ) też możesz sprawdzić bynajmniej tego nasz uczyli w technikum elektronicznym. Zobacze jutro w praktyce jak to jest u mnie na przetwornicach

[ Dodano: 7 Październik 2008, 22:53 ]
tusia8510 napisał/a:
ale no cóz widac ma za duzo klientów i wybiera sobie poprostu robote, zamiast pomóc biednej studentce :567:

tak to niekiedy bywa no bo tego sie raczej nie da rozebrac można sprawdzic czy sama przyczyna tkwi w tej przetwornicy a jak nie no to szukać dalej

tomcio - 07-10-2008, 22:53

Przejście ci niewiele powie (tak można sprawdzać żarówki, albo kable) - wystarczy że na wejściu przetwornicy będzie filtr typu T i już miernik pokaże cokolwiek. Element kluczujący lub trafo impulsowe będzie uszkodzone i jak to miernikiem wychwycisz skoro przetwornica jest nierozbieralna :?: Można to ocenić jedynie obserwując przebieg wyjsciowy z przetwornicy - wierz mi, głęboko siedze w układach zasilaczy impulsowych (w końcu na nich są budowane też wzmacniacze samochodowe) :wink:

[ Dodano: 07-10-2008, 22:54 ]
tusia8510, bo to jest tak jak mówiłem - mało elektryków samochodowych ma pojęcie o elektronice... A przetwornica to nie jest jakiś prosty układ elektroniczny. Dlatego najlepiej poszukaj wśród elektroników - najlepiej znajomych.

rafalski69 - 07-10-2008, 22:56

tomcio napisał/a:
wierz mi, głęboko siedze w układach zasilaczy impulsowych :wink:


czyli też elektronika :grin: no to już wiem do kogo sie zwrócić jak czegoś nie będę wiedział na studiach :mrgreen:
tomcio napisał/a:
filtr typu T

tego nie przewidziałem to może zmienia bieg sytuacji. :cry:

tomcio - 07-10-2008, 22:58

No dokladniej siedze w audio, ale jak masz problemy to wal śmiało :wink:

Odnośnie filtrów - są montowane żeby zakłócenia od samej przetwornicy (czestoliwość około 30kHz i jej harmoniczne) nie przedzierały sie do instalacji samochodu. Dzięki nim radio Ci nie trzeszczy ( a właściwie piszczy) :razz:

Dodam że taki układ przetwornicy tak ogólnie składa sie z kilku bloków: blok filtrów, blok elementów kluczujących, blok generatora i sterowania, blok transformatora, a po stronie wtórnej prawdopodobnie układ generatora HV i układ prostownika i filtrów. Ale co do strony wtórnej nie jestem do końca pewien, bo nie miałem styczności z rozebraną przetwornicą dla ksenonów.

Opoya - 07-10-2008, 23:16

Czemu od razu myślicie, że to przetwornice? Może być banalna sprawa, typu uszkodzony kabel czy izolacja. Nie ma sensu zaczynać od najbardziej skomplikowanej rzeczy, tylko wyeliminować podstawowe...
tusia8510 - 07-10-2008, 23:20

niom Opoya masz racje, tak jak znalazłam ten głupi bezpiecznik do którego nikt wczesniej nie zaglądał...
rafalski69 - 07-10-2008, 23:22

Opoya napisał/a:
Nie ma sensu zaczynać od najbardziej skomplikowanej rzeczy, tylko wyeliminować podstawowe...


Kochana szefowo (Opoyo) własnie staramy sie to zrobić i jakoś pomóc naszej koleżance. Najlepiej jak to wszystko ma się przed sobą wtedy można coś więcej powiedziec

tusia8510 - 07-10-2008, 23:22

nio ale juz załoze te zwykłe światła, skoro pozniej bedzie mozna załozyc z powroten xenonki i w miedzyczasie znalezc kogos kto mi je sprawdzi.
tomcio - 08-10-2008, 09:21

Opoya napisał/a:
Czemu od razu myślicie, że to przetwornice?


Nie napisałem że to przetwornice. Wyrażnie napisałem ze tak należy postepować żeby sprawdzić czy wina nie leży po stronie przetwornic i jak je przetestować w warunkach zwyklego śmiertelnika. A że przy okazji troszke wyszła budowa i zasada działania to juz chyba czysta ciekawostka. A żeby nie bylo, napisałem też jak w prosty sposób można ocenić połączenia doprowadzające prąd do przetwornic.

tusia8510 - 08-10-2008, 11:57

Witam. Własnie wróciłam od mechanika. Zaróweczki założone i swiatła działają jak trzeba :D . Są oczywiście niestety dduuuuuuuuuuuuuuuuzo słabsze ale są.
tomcio - 09-10-2008, 01:26

Mnie tam ciekawi werdykt elektryka w sprawie ksenonów :razz: :mrgreen:
adasieniek - 09-10-2008, 11:23

hehe jakby co to ja jestem elektrykiem :)
rafalski69 - 09-10-2008, 12:40

tomcio napisał/a:
Mnie tam ciekawi werdykt elektryka w sprawie ksenonów :razz: :mrgreen:


No ja też tego jestem ciekawy

:mrgreen:
adasieniek napisał/a:
hehe jakby co to ja jestem elektrykiem :)


no normalnie na tym forum sami elektr/onicy/ycy :grin:
:wink:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group