Co zrobiłeś/-aś dziś dla swojej Pumy? |
Autor |
Wiadomość |
leman
12 lat myję i reperuję
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 434 Skąd: okolice śląska
|
Wysłany: 27-03-2017, 21:00
|
|
|
Dukes; czy to "coś" porównawcze, na drugim foto, miałeś między klockami ?
A ja oczy_wiście, w lewym tylnym uchu, głośnika nie słyszę nadal
Ale za to, w sobotę otworzyłem sezon filtrowania
Na początek ---> układ dolotowy i odma tzn przepustnica, zawór bocznikowy, przepływka, komora filtra, "doloty", ... i dodatkowo wężyki odmy i wentylacji skrzyni korbowej z zaworem. A w tym czasie (po dolaniu wody) podładował się wiekowy już akumulator.
Trochę benzynki, IPA, "patyczków", szmatek i papierowych ręczników. Potem solidna samoadaptacja!! która dała samozadowolenie, (potwierdzone w ForScanie) |
|
|
|
|
Dukes
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 735 Skąd: Pniewy
|
Wysłany: 27-03-2017, 23:06
|
|
|
leman napisał/a: | Dukes; czy to "coś" porównawcze, na drugim foto, miałeś między klockami ? |
Tak, jedna miała równe 20 mm, a druga 19,5 mm grubości także była to najwyższa pora na wymianę
Chociaż do powiedzmy 100 km/h hamowały jak najbardziej ok, problem pojawił się w zeszłą sobotę gdy podczas wyprzedzania kilku tirów musiałem gwałtownie zahamować z prędkości ~150 km/h i dużo nie brakowało, a skończył bym w rowie i przynajmniej jedno z nas (Puma i/lub ja) swój żywot Zaparłem się całą stopą na hamulcu niczym w starym Żuku, a auto hamować za bardzo nie chciało.
Teraz jeszcze muszę zajrzeć do tylnych hamulców bo mam wrażenie, że lewe koło w ogóle nie hamuje, a prawe bardzo słabo przez co przy mocniejszym hamowaniu przód nurkuje, a tył tańczy i ściąga mnie na prawo. |
|
|
|
|
leman
12 lat myję i reperuję
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 434 Skąd: okolice śląska
|
Wysłany: 27-03-2017, 23:59
|
|
|
^^ no coments
Ja z przodem walczyłem ---> 9 miesięcy wstecz
A w tył też muszę zajrzeć, bo od kwartału parkuję tylko "na biegu i skręconych kołach" . Abo 6-cio letnia linka, abo samoregulatory, abo cóś innego .... no coments
[ Dodano: 29-03-2017, 21:21 ]
sezonu filtrowania ---> ciąg dalszy
Nie przypuszczałem, że do wymiany filtra paliwa przyda się Cortanin F |
|
|
|
|
Venom_4x4
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 05 Sty 2016 Posty: 174 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 31-03-2017, 23:23
|
|
|
Dzisiaj puma dostała mycie wstępne. Jutro zasadnicze
[ Dodano: 01-04-2017, 21:10 ]
Mycie zasadnicze i woskowanie ogarnięte |
_________________ Nie bierz życia na serio - i tak nie wyjdziesz z niego żywy. |
|
|
|
|
leman
12 lat myję i reperuję
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 434 Skąd: okolice śląska
|
Wysłany: 01-04-2017, 20:39
|
|
|
A ja dziś zakończyłem sezon filtrowania
Dzięki pomocy Dukes'a (mentalnej ) -->odkręciłem filtr oleju, wymieniając olej przy okazji
Potem filtr kabinowy z myciem i psikaniem jakimiś sprey'ami z rurką do kratek wentylacyjnych. |
|
|
|
|
Venom_4x4
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 05 Sty 2016 Posty: 174 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-05-2017, 18:47
|
|
|
świeczki zmienione, przewody, olej, uszczelka pod klawiaturą... Vss mam padnięty. za miesiąc paski i filtr paliwa. |
_________________ Nie bierz życia na serio - i tak nie wyjdziesz z niego żywy. |
|
|
|
|
pumbart [Usunięty]
|
Wysłany: 01-05-2017, 21:58
|
|
|
Bym zapomniał dodać, a przecież wczoraj swojej pumce zmieniłem koła na letnie bo czas już najwyższy na to lato |
|
|
|
|
Venom_4x4
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 05 Sty 2016 Posty: 174 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-05-2017, 22:20
|
|
|
wymienione lampy przednie. poprzednie były bardzo słabe i w wolnej chwili pójdą do polerowania. "nowe" nie są nowe, ale jak na swoje lata to są w świetnym stanie.
Od razu +50 do wyglądu.
przy okazji ponaciągałem trochę rogi błotników, żeby lepiej pasowały do zderzaka. trochę dziwne że nie ma tam żadnego zaczepu, ząbka czy spinki. miejsce jest. |
_________________ Nie bierz życia na serio - i tak nie wyjdziesz z niego żywy. |
|
|
|
|
Barbara3121958
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączyła: 16 Sie 2012 Posty: 193 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 16-05-2017, 21:15
|
|
|
Wymieniłam opony na letnie, olej i filtr, gumy na przegubach. Lampy przednie zostały wyczyszczone co poprawiło widoczność. |
|
|
|
|
Venom_4x4
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 05 Sty 2016 Posty: 174 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-05-2017, 18:14
|
|
|
klima sprawdzona i nabita
Założyłem tymczasowe koła. 16" 7,5j et38, z gumami 215/40. weszło na styk: od lagi amora do gumy jest 3mm.
ciężko jej na takich walcach.
fotki jutro jak umyję auto. |
_________________ Nie bierz życia na serio - i tak nie wyjdziesz z niego żywy. |
|
|
|
|
leman
12 lat myję i reperuję
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 434 Skąd: okolice śląska
|
Wysłany: 19-05-2017, 09:42
|
|
|
A ja doprowadziłem do całkowitego zgonu pumkowego akumulatora Agonie; tzn. napięcie przy zimnym rozruchu <10V, mimo 12,35V na klemach!, sześcioletniego staruszka oglądałem przez ~3 miesięcy. Na moje ogromne szczęście aku dokonało żywota pod domem, bo ja, jak "mózgowa lapeta" w czasie jego agonii nie kupiłem następcy. I tak Pumka musiała dostać coś na .. gwałt Trafiło na Bannera. |
|
|
|
|
Venom_4x4
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 05 Sty 2016 Posty: 174 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-05-2017, 21:36
|
|
|
tymczasowe kółeczka
|
_________________ Nie bierz życia na serio - i tak nie wyjdziesz z niego żywy. |
|
|
|
|
pumbart [Usunięty]
|
Wysłany: 23-05-2017, 21:07
|
|
|
Dzisiaj mojej pumi zrobiłem myju myju |
|
|
|
|
leman
12 lat myję i reperuję
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 434 Skąd: okolice śląska
|
Wysłany: 25-05-2017, 21:42
|
|
|
Jako że Pumka dostała nowe aku, to pomyślałem o renowacji jego prądo-zasilania. Wstępne podejście nawet, nawet...
Rozkręciłem przechowywany "pierworodny" alternator.
2xłożyska (orygin.NTN) + szczotki kosztowały 35zł, to nawet jak polegnę umiejętnościami i będzie "kupa" to... nie będzie tragedii |
Ostatnio zmieniony przez Gaydek 27-05-2017, 10:52, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Venom_4x4
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 05 Sty 2016 Posty: 174 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25-05-2017, 21:44
|
|
|
Dawaj korpus w poler! |
_________________ Nie bierz życia na serio - i tak nie wyjdziesz z niego żywy. |
|
|
|
|
|