Przesunięty przez: Gaydek 25-12-2006, 16:34		 | 
	
			Rozrząd | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 majkel23  		  
		 
         prawniczek
  
  
                  Rok prod. Pumy: 1997 
                  Dołączył: 20 Gru 2004 Posty: 83 Skąd: Prudnik 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Jacek  		  
		 
          
  
                  Dołączył: 06 Mar 2005 Posty: 272 Skąd: Biłgoraj 
                           
                | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 08-03-2005, 14:09   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Ja wymieniam paski zawsze co 60 tyś km, a napinacze co 120 tyś km, chyba że wcześniej zaistnieje potrzeba. Często piszą, że paski można wymieniać po większym przebiegu, ale ja wolę nie ryzykować i szczerze to wolę kupić nowy w sklepie lub serwisie. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Nicco  		  
		 
         ema puma
  
  
                  Dołączył: 19 Wrz 2004 Posty: 146 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 08-03-2005, 16:33   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Ja bym brał, jak coś będzie nie tak to na pewno z kolesiem sie dogadasz o zwrot pieniędzy wiec niewiele ryzykujesz a możesz sporo zyskać | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Passenger  		  
		 
          
                  Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1476 Skąd: PL 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 dagusia  		  
		 
          
  
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Dołączyła: 29 Gru 2004 Posty: 6 Skąd: Małopolska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 08-03-2005, 21:50   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               ja zmieniałam już dwa razy pasek
 
1.  70 tys.km - sam pasek
 
2.  105 tys.km - pasek+napinacz+rolki - komplet w serwisie ok. 400 zł | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 PUMAFan  		  
		 
         Matiasz
  
  
                  Dołączył: 25 Sie 2005 Posty: 317 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18-10-2005, 09:28   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Mam mały problem z rozrządem ponieważ u mnie rolka napinajaca w samochodzie jest ze sprężynka, a w częsciach zamiennych jej nie ma czy macie jakieś pomysły na to jak temu zaradzić bądz jak znaleźć zamiennik. | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 chapter322  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.4 
                  Rok prod. Pumy: 1999 
                  Dołączył: 18 Wrz 2004 Posty: 264 Skąd: Sieradz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18-10-2005, 18:27   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | ja mam przejechane 103 tyś i jeszcze nie wymienilem bo w książce jest wymiana przy 150tys !! wiec czemu juz tak szybko wymieniacie ?? | 
             
						
				_________________ Trakcja jest jak dziwka z syfilisem - bez dobrej gumy nie podchodź.
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 miro0906 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18-10-2005, 18:50   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | ja wymienialem przy 100 tys ale mechanik mowile ze jeszcze bym pojezdził(w samochodach citroen serwis zaleca wymiane co 120 tys) | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 wąski  		  
		 
         & Wąska
  
  
                  Rok prod. Pumy: 1999 
                  Kolor Pumy: Panther Black 
                  Dołączył: 16 Lis 2004 Posty: 286 Skąd: Luboń 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18-10-2005, 21:31   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Ja wymieniałem swój przy 90.000 bo z rozrządu zaczęły dochodzic jakies dziwne stuki. Po rozkręceniu okazało sie że skrzywiło sie koło napinacza i sciągał pasek w stronę obudowy. Miałem szczęście bo pasek miał już tylko 4mm szerokości!!! Pewnie jeszcze kilkaset, kilkadziesiąt albo kilka kilkometrów i by się zerwał. Niestety nie ominęło mnie to w moim A4 (naprawa wyniosła 3500 zł). Po tej przygodzie mam nauczke żeby wymieniać rozrząd wcześniej niż zaleca producent. | 
             
						
				_________________ BMW M5, BMW X6, BMW 750iL Driver...
 
 
BMW 330xi Touring M-Technic dla wygody   
 
Coś do zabawy... jakieś AMG... | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 foo  		  
		 
         W pyteczke
  
  
                  Dołączył: 14 Wrz 2004 Posty: 764 Skąd: Manila 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19-10-2005, 07:36   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | ja wymieniłem po okolo 70k... znajomy z serwisu forda, gdy zrobili  przegląd, powiedział, że najwyższy czas | 
             
						
				_________________ powered by peżot_kombi_diesel_automat (C) Gaydek
 
Heinz up, baby Heinz up! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 majkel23  		  
		 
         prawniczek
  
  
                  Rok prod. Pumy: 1997 
                  Dołączył: 20 Gru 2004 Posty: 83 Skąd: Prudnik 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-10-2005, 12:23   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | no coz..po doswiadczeniach z rozrzadem moge napisac ze...sprawdzilem zestawy 3 firm..i..nieststy zaden nie pasowal...(napinacze)...wiec..kupilem i zalozylem oryginalny fordowski..cena duzo wyzsza..(ok 450 zl..za komplet z paskiem) ale...mam pewnosc ze to jest to !! aha..zmienialem po 130 tys.... | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Danae  		  
		 
          
  
                  Dołączyła: 10 Wrz 2004 Posty: 513 Skąd: Bydgoszcz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-10-2005, 14:39   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Tak, też polecamy forda, nam jeden nieoryginalny też nie pasował (napinacz) więc i tak skończyło się na Fordzie. Na szczęście nie było kłopotów z oddaniem nieoryginalnego. | 
             
						
				_________________ https://rod-nekla.pl/ | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Dietih  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.4 
                  Rok prod. Pumy: 1999 
                  Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 365 Skąd: Lublin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-10-2005, 16:42   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Z opowiadań Klubowiczów (...z życia wziętych...jak w dobrej noweli) widać  że jeśli rozrząd do silnika 1.7  to     tylko oryginalny od Forda...a jak sprawa ma się z silnikami  1.4?
 
Czy ktoś z posiadaczy 1.4 przetarł już ten szlak? czy też nie można dopasowac zamiennika? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 SzwejK  		  
		 
          
  
                  Rok prod. Pumy: 1999 
                  Dołączył: 22 Lip 2005 Posty: 38 Skąd: Poznań, Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-10-2005, 20:58   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Własnie wczoraj sam wymienialem rozrząd także ten temat można powiedzieć że mam rozpykany. 
 
 
1) Puma 1,7:
 
Tu pozostaje jedynie kupić oryginalny fordowski zestaw rozrządu (INDEKS TOWARU: 1203767, cena 385 zł). 
 
Gdy chcemy skorzystać z zamienników to pojawia się problem bo nie pasują napinacze. Napinacz do Forda Pumy 1,4 nie pasuje do 1,7. Co prawda firma SKF w swojej ofercie posiada napinacz do Forda Pumy 1,7, jest  to numer VKMA 04223 ale nie można go kupić w Polsce (można sprowadzić suma sumarum chyba lepiej dołożyć kilkadziesiąt złoty i mieć oryginalny fordowski). 
 
 
2) Puma 1,4:
 
Posiadaczy Pumek 1,4 można uznać za szczęściarzy jeżeli chodzi o wymianę rozrządu. Tu bowiem jest w czym wybierać z zamiennikami. Napinacz do 1,4 firmy SKF to numer VKMA 04222 i można go dostać bez problemu. 
 
 
Ceny napinaczy:
 
- firmy INA to koszt rzędu 180 zł
 
- FORDowski oryginalny to koszt 220 zł
 
Pakski: 
 
- firmy DAYCO to 49 zł
 
- firmy GATES to 55 zł
 
- oryginalny FORDowski to 105 zł.
 
 
Mam nadzieję że pomogłem    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 SzwejK  		  
		 
          
  
                  Rok prod. Pumy: 1999 
                  Dołączył: 22 Lip 2005 Posty: 38 Skąd: Poznań, Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-10-2005, 21:25   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Dysponuję katalogiem firmy SKF z zestawami naprawczymi rozrządu do wszystkich marek samochodów (w tym Pumki) i tam to widać że do 1,7 i 1,4 są inne. Chciałem go zamieścić w tym poście ale ma 2,94 MB więc nie dało rady. Jeśli kogoś by interesował taki katalog (są tam numery katalogowe) to dajcie znać to wyśle na maila. Pozdrawiam. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |