Przesunięty przez: Gaydek 25-12-2006, 23:23		 | 
	
			problem z ogrzewaniem | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Puman  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.6 
                  Kolor Pumy: Panther Black 
                  Dołączył: 24 Mar 2013 Posty: 187 Skąd: Opole 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Venom_4x4  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Panther Black 
                  Dołączył: 05 Sty 2016 Posty: 174 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12-02-2016, 23:17   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Dukes napisał/a: | 	 		  Tak w gwoli ścisłości, zawór nagrzewnicy sterowany jest poprzez modulację szerokości impulsu czyli tzw. PWM, a nie napięciem. Multimetrem nie jesteś w stanie zbadać tego czy regulacja działa prawidłowo, należało by podłączyć oscyloskop i badać przebieg napięcia, a dokładniej zmianę wypełnienia w zależności od ustawienia potencjometru. 
 
Oczywiście wiadomo, że mało kto posiada oscyloskop, ale taki prosty układ można łatwo sprawdzić podłączając żarówkę W5W 12V (postojówkę) pod kostkę elektrozaworu i kręcąc potencjometrem obserwować czy jasność żarówki się zmienia    | 	  
 
 
Dukes, można sobie coś takiego ogarnąć też. trochę tańsze od oscyloskopu   
 
http://elportal.pl/pdf/k04/32_01c.pdf
 
Tylko dzielniki napięcia warto by zapodać    | 
             
						
				_________________ Nie bierz życia na serio - i tak nie wyjdziesz z niego żywy. | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 shogunpsn7  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1999 
                  Dołączył: 12 Lut 2016 Posty: 6 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20-02-2016, 10:07   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               https://youtu.be/1Pqb-AKJijc
 
 
Witam, tak swieci uważam ze to wina zaworu nagrzewnicy. Co sądzicie? 
 
 
[ Dodano: 09-03-2016, 07:51 ]
 
Po wymianie działa bez problemu | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 dawid87  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Moondust Silver 
                  Dołączył: 02 Kwi 2016 Posty: 2 Skąd: Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 04-04-2016, 11:20   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Podepnę się, bo też mam tylko ciepłe powietrze z nawiewu. Moje pytanie natomiast brzmi: czy z tyłu pokrętła regulacji ciepła powinien wychodzić jakiś przewód? Pierwszy raz to rozbierałem i zdziwiłem się że nie ma żadnego "kabelka"..czy to norma?     | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Venom_4x4  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Panther Black 
                  Dołączył: 05 Sty 2016 Posty: 174 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 04-04-2016, 13:49   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               nic nie wychodzi. sterowanie ciepło/zimno jest elektryczne. Pokrętło wchodzi w potencjometr na płytce i tyle. Sprawdź czy masz padnięty zawór czy tranzystor na płytce. Wszystko masz wyżej    | 
             
						
				_________________ Nie bierz życia na serio - i tak nie wyjdziesz z niego żywy. | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 dawid87  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Moondust Silver 
                  Dołączył: 02 Kwi 2016 Posty: 2 Skąd: Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 04-04-2016, 15:49   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Aha, to ok,dziękuję. Cały temat prześledziłem i zamierzam się właśnie zabrać za sprawdzenie zaworu (choć płytka wydaje się być korzystniejszą awarią    ) | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 shogunpsn7  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1999 
                  Dołączył: 12 Lut 2016 Posty: 6 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26-04-2016, 21:42   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Sam zawór (zamiennik) to koszt ok 50 zł wiec chyba lepiej sam zawór kupić. I bez problemu można samemu wymienić, w moim przypadku to potrzebowałem większych ściskow aby zatrzaski sprężynowe zdjąć. I dodatkowo trzeba uzupełnić płyn chłodniczy to litr ok 10 zł | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Robtsa  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Panther Black 
                  Dołączył: 11 Sie 2016 Posty: 2 Skąd: Swiat 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12-08-2016, 16:10   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Witam, posiadaczem Pumy 1.7 98r. jest moja znajoma wiec na mnie spada obowiazek napraw i utrzymania pojazdu w stanie uzywalnosci a ze posiadam tez wiecej aut tej marki temat ogrzewania jet mi znany, tyle ze  wyzej wymieniona Puma ma jeszcze inny problem , a wiec zawor nagrzewnicy wymieniony wsio dziala rezystor tez wymieniony ale regulacja obrotow wentylatora dziala tylko na pozycji 3, wie ktos moze co z tym mozna zrobic albo jak to naprawic? bylbym bardzo wdzieczny. Pozdrawiam | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 sharky  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.4 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Radiant Red 
                  Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 992 Skąd: Kalisz/Opatówek 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Robtsa  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Panther Black 
                  Dołączył: 11 Sie 2016 Posty: 2 Skąd: Swiat 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12-08-2016, 17:49   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Jak wyzej napisalem rezystor wymieniony a tez zamieniony z Ka kostka  wstawiona nowa ,wiec raczej to nie to. | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez Gaydek 13-08-2016, 17:44, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Virusek  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Radiant Red 
                  Dołączył: 12 Gru 2015 Posty: 20 Skąd: Cisiec 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27-07-2017, 15:35   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Odgrzewam temat. Wszystko w pumie działało jak należy aż ostatnio stałem na poboczu przy włączonym silniku. Wydobył się tylko dymek z panelu sterowania nawiewem, wiedziałem że to znów spalona płytka bo już rok temu to samo było. Po tym cały czas leciało gorące powietrze z nawiewu nie ważne w jakiej pozycji pokrętło. W domu wyjąłem wszystko, radio, panel, rozebrałem całość, płytke sfajczyło po całości (dodaje zdjęcie). Znalazłem identyczną z forda fiesty mk4 , ogólnie identyczna tylko kolor inny. Tak więc przełożyłem płytke , odpaliłem i nic, dalej gorące. Zamówiłem zawór nagrzewnicy, znalazłem na allegro zamiennik, ale po założeniu nic, dalej to samo? Puma wieje gorącym i skończyły mi się pomysły co jeszcze może byc uszkodzone, albo co można sprawdzić?
 
 
link do płytki:
 
https://zapodaj.net/1ea464169b4f9.jpg.html | 
             
						
				_________________ " Kiedy znajdziemy się na zakręcie,redukcja,but i odcięcie .... " | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Dukes  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 2000 
                  Kolor Pumy: State Blue 
                  Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 735 Skąd: Pniewy 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27-07-2017, 17:35   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Przeczytaj kilka postów wyżej albo po prostu podjedź do elektryka samochodowego, zdiagnozuje Ci to w 5 minut    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |