Przesunięty przez: Gaydek 02-06-2011, 12:30		 | 
	
			Drgania gdy przyspieszam do 100km/h | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 TomSon  		  
		 
         Rider of the storm
  
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Melina Blue 
                  Dołączył: 17 Wrz 2011 Posty: 130 Skąd: Cieszanów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25-01-2012, 16:07   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Czy "półcentymetrowy" luz na kierownicy mógłby być winowajcą owych drgań?
 
Problem jeszcze nie został rozwiązany, mało jeżdżę puma ponieważ mam do dyspozycji inne auto ale chciałbym to wreszcie zrobić... W Pumie została wymieniona poduszka pod skrzynią co nieznacznie poprawiło sytuacje. W drodze są już nowe alufelgi ale podejrzewam że luz może być za to odpowiedzialny. Co w takim przypadku należy wymienić ? Zauważyłem ostatnio pęknięcie na poduszce pod silnikiem (chodzi o tą pod skrzynką na filtr powietrza) ale mechanik powiedział że to nic... Zamurowało mnie.. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 trojan6  		  
		 
         Alfa Romeo GT 1.8TS
  
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Moondust Silver 
                  Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 1830 Skąd: Białystok, Łapy 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15-02-2012, 20:52   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Przyłączę się do tematu. Gdy mam niskie obroty, tj. około 1000 - 2000, auto szarpie po zmianie biegu, przy przyśpieszaniu. Osoba, od której kupiłem auto powiedziała mi, że czasem puma "fuka" i dławi się. Podejrzewam, że chodziło jej o te właśnie szarpanie. Wspominała do tego, że powinienem wymienić w najbliższym czasie silniczek krokowy.
 
 
Czytając ten temat, zauważyłem, że Opoya napisała, iż nie ma w Pumie silniczka krokowego.
 
 
Natomiast ja znalazłem na alledrogo coś takiego:
 
http://allegro.pl/silnicz...2071812349.html
 
 
Jak to już z tym jest? Jest ten silniczek, czy go nie ma? | 
             
						
				_________________ Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 tusia8510  		  
		 
         Tempus fugit...
  
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Moondust Silver 
                  Dołączyła: 26 Wrz 2008 Posty: 2126 Skąd: Gorzów/Kołobrzeg 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15-02-2012, 21:10   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Opoya napisała, że w pumie nie ma krokowego     nie wierze      
 
 
Jest takowy w pumie    
 
 
Przeczytałam właśnie ów post Opoyi i rzeczywiście tak napisała.  W każdym razie ta część z linku jest w pumie. Może faktycznie nazewnictwo tutaj szwankuje             | 
             
						
				_________________ https://www.ratujemyzwier...-dla-kulki-otoz | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 trojan6  		  
		 
         Alfa Romeo GT 1.8TS
  
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Moondust Silver 
                  Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 1830 Skąd: Białystok, Łapy 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15-02-2012, 21:16   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | tusia8510 napisał/a: | 	 		  | W każdym razie ta część z linku jest w pumie | 	  
 
 
Tusia, w takim razie pochwal się, gdzie ją znajdę? | 
             
						
				_________________ Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 tusia8510  		  
		 
         Tempus fugit...
  
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Moondust Silver 
                  Dołączyła: 26 Wrz 2008 Posty: 2126 Skąd: Gorzów/Kołobrzeg 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 trojan6  		  
		 
         Alfa Romeo GT 1.8TS
  
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Moondust Silver 
                  Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 1830 Skąd: Białystok, Łapy 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15-02-2012, 21:22   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | tusia8510 napisał/a: | 	 		  | pamiętam, że to jest widoczne i łatwiutko sie wymienia. | 	   Super;-)
 
 
Tusia, Nie będę Cię wyganiał spacer o tak późnej porze. Może ktoś inny będzie wiedział    | 
             
						
				_________________ Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 tusia8510  		  
		 
         Tempus fugit...
  
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Moondust Silver 
                  Dołączyła: 26 Wrz 2008 Posty: 2126 Skąd: Gorzów/Kołobrzeg 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Opoya  		  
		 
         Szarak ST225
  
  
                  Dołączyła: 14 Wrz 2004 Posty: 4581 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15-02-2012, 21:33   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Bo w Pumie naprawdę nie ma silnika krokowego    I każdy fan tego modelu powinien o tym wiedzieć     
 
 
To że ktoś błednie nazywa części (np. a Allegro lub w sklepach), to już jego sprawa, ale na pewno nie świadczy to dobrze o sprzedwacy. 
 
 
trojan6, sprawdź też (oprócz zaworu wolnych obrotów) przepływomierz. Możesz też zobaczyć co z sondą lambda. Auto ma jakieś błędy? | 
             
						
				_________________ 
 
Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
 
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
 
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
 
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
 
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi    Uwielbiam Cie    (by bleade) 
 
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
 
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 trojan6  		  
		 
         Alfa Romeo GT 1.8TS
  
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Moondust Silver 
                  Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 1830 Skąd: Białystok, Łapy 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15-02-2012, 21:33   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               I już wszysko wiem, dzięki Tusia    
 
 
Ja dużo nie wiem o tym aucie - czyżbym nie była fanem   ??
 
 
Opoya, niestety nie mam pojęcia gdzie jest sonda lambda (myślę, że gdzieś w rurze wydechowej) ani przepływomierz     
 
 
Co do podłączenia do kompa, to koniecznie muszę to zrobić (świecąca się kontrolki ABS, ASR, poduszki non stop), ale jest problem, bo nikt u mnie w okolicy nie odpowiedniego programu diagnostyczego w którym byłaby Puma. 
 
 
W najbliższym czasie znajomy spec obiecał mi, że załatwi podpięcie do właściwego programu - mam nadzieję, że uda mu się... | 
             
						
				_________________ Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl | 
			 
									
				| Ostatnio zmieniony przez trojan6 15-02-2012, 21:38, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 tusia8510  		  
		 
         Tempus fugit...
  
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Moondust Silver 
                  Dołączyła: 26 Wrz 2008 Posty: 2126 Skąd: Gorzów/Kołobrzeg 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15-02-2012, 21:38   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               trojan6 nie za ma co     
 
 
Opoya już nadrobiłam zaległości     szczerze, myślałam, że silniczek krok. i zawór bocznikowy to wymienna nazwa tej samej części. Już będę wiedzieć że nie    | 
             
						
				_________________ https://www.ratujemyzwier...-dla-kulki-otoz | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 SzprotkaCiotka [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21-02-2012, 21:04   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               No, przyłączam się i ja do tematu.
 
Powyżej 100km/h trzęsie budą (twarz zdrętwiała!), wciskam sprzęgło - spokój.
 
Koła wyważone. - bez zmian.
 
Tył na przód zamieniony. - bez zmian.
 
Felgi zmienione. - bez zmian.
 
Łożyska zmienione. - bez zmian.
 
Wachacze ok.
 
Tuleje zmienione. - bez zmian.
 
Amortyzatory ok.
 
Jutro spróbuję przejechać się na letnich oponkach i jeśli to nie pomoże - nie wiem. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kolargol  		  
		 
          
  
                  Dołączył: 05 Lip 2009 Posty: 521 Skąd: Radom 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21-02-2012, 22:47   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               może poduszki pod silnikiem    | 
             
						
				_________________    | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 deejay [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22-02-2012, 00:39   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | słyszałem o przypadku krzywej półosi która przy pewnej prędkości wpadała w duże wibracje | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 crxdor  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Moondust Silver 
                  Dołączył: 15 Paź 2009 Posty: 190 Skąd: Kielce 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22-02-2012, 08:30   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | SzprotkaCiotka,  dokładnie deejay,  ma racje na 99% stawiam na luzy na półosi | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 marcinsonax  		  
		 
         NOS=N2O
  
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Radiant Red 
                  Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 147 Skąd: Ostróda 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22-02-2012, 21:50   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Moim zdaniem jeżeli to by była półoś to jak wyrzuci na luz to nadal drżała by buda. Przecież one bez względu czy na biegu czy na luzie się obracają. A te zimówki co teraz masz to nowe czy już kilku letnie? | 
             
						
				_________________ Wesela, bankiety oraz inne imprezy okolicznościowe. Dojedziemy w każde miejsce w Polsce. Zapraszam na www.zespolsonax.pl
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |