Przesunięty przez: Opoya 26-12-2006, 01:31		 | 
	
			Wiatrak na chłodnicy | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Pusia  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.6 
                  Rok prod. Pumy: 2000 
                  Kolor Pumy: India Yellow 
                  Dołączyła: 12 Gru 2004 Posty: 4105 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 02-07-2008, 18:59   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Przejeżdżałam dziś koło zakładu, gdzie Shaki naprawiała pumkę - już była do odbioru     
 
 
Zatem jak dobrze pójdzie to Sha nie będzie musiała maździny pożyczać    
 
 
[ Dodano: 02-07-2008, 19:59 ]
 
PS. Sorry Shakirko, że za Ciebie odpowiadam, ale wiem, że jesteś strasznie zaganiana ostatnio      dlatego Cię wyręczam     | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 tomcio  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Dołączył: 06 Lut 2007 Posty: 1365 Skąd: RLE 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24-07-2008, 17:24   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Jak zdjąć wiatrak z chłodnicy razem z tym plastikiem na którym sie trzyma     Wlaśnie z tym walcze, i nie mam pojęcia jak do sprawy podejść, bo trzyma sie u góry na dwóch "gumkach" a u dołu na takich jakby zachodzących zatrzaskach, niestety pole manewru jest na tyle małe, ze wentylator nie daje sie wyjąć     Upalił mi sie rezystor wentylatora i nie wiem czy nie przytopił tej osłony. Musze wyjąć i zobaczyć jakich szkód to to narobiło. I jeszcze jedna sprawa - czy można gdzies dokupić złącze (elektryczne) którym jest podłaczony ten rezystor     Niestety też sie upaliło     Symbol tego rezystora  | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Mr.Maya  		  
		 
         Kamikaze Driver
  
  
                  Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 2256 Skąd: Gliwice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25-07-2008, 08:54   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Ja zakladalem wentylator wiec powiem Ci ze ja go lekko wyginalem tak zeby z ogry zeszly te zatrzaski co go lapia delikanie z wyczuciem i zejdzie. | 
             
						
				_________________ 160KM & 375NM by DURASOFT
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 tomcio  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Dołączył: 06 Lut 2007 Posty: 1365 Skąd: RLE 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25-07-2008, 12:20   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Dziś, albo jutro bede nad tym ostro pracował, w sumie mam jeszcze kupe innej roboty. Ten rezystor wentylatora chlodnicy można zastąpić zwykłym opornikiem mocy. Wyliczylem że potrzeba 0,1Ohm/90W i dorwałem go w elektronicznym za około 30zł. Do puki nie zdobęde kostki i docelowego rezystora bede na tym jeździł, bo spisuje sie na 5+     Szkoda ze tak mało ludzi samodzielnie grzebie w pumkach, bo naprawde cieżko na forum o jakieś konkretne informacje na ten temat     
 
 
[ Dodano: 30-07-2008, 20:51 ]
 
 	  | Shakira napisał/a: | 	 		  | Niestety padlo na wentylator, rozrusznik jest ok, sam wiatrak tez (był poki sie nie spalił). Mechanik probowal oddzielnie podlaczyc rozrusznik i oddzielnie wentylator, bo jak razem to chodzilo to wywalalo bezpiecznik.  | 	  
 
 
Właśnie skończyłem walke z moim wentylatorem i najpierw Ci Shakira dam dobrą rade. Jeśli twój mechanik próbował podłączać oddzielnie rozrusznik i wentylator, to jedź teraz niech sprawdzi rezystor pierwszego biegu wentylatora chłodnicy, na 99% jest upalony. Nigdy nie pozwalajcie na takie operacje - własnie sam padłem ofiarą takiej kombinacji    Bez tego rezystora wentylator chłodnicy nie będzie sie załączał razem z kilmą, a jego praca jest NIEZBĘDNA do prawidłowego działania klimy              Dłuższa jazda może doprowadzić nawet do uszkodzenia sprężarki klimatyzacji. Aha i przy wymianie wentylatora każcie mechanikowi sprawdzać ten rezystor pierwszego biegu. Znajduje się on poniżej wentylatora po stronie kierowcy. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Shakira [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30-07-2008, 20:45   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | tomcio, dzięki za info i pamięć, ale na szczęście obeszło się bez kombinacji, kupiliśmy używany wentylator i jest podłączony jak fabryka nakazuje. Jeśli chodzi o rezystor to znowu na szczęście jest ok, bo początkowo ja panikara szukałam wentylatora z rezystorem, ale uspokoił mnie i obyło się bez dodatkowych kosztów oprócz wiatraka. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 tomcio  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Dołączył: 06 Lut 2007 Posty: 1365 Skąd: RLE 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 31-07-2008, 09:31   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               No ja sie na tym zdrowo przejechałem wczoraj, upaliło mi też rezystor    Naszczeście sprężarka klimy ocalała     Ale dziwna sprawa jest z tym wentylatorem, bo po wyjęciu i podłączeniu pod zasilacz okazuje sie że sie kręci jak głupi... Musze dokładnie przetrzepać ten silnik, może ma jakieś zwarcia na uzwojeniach. Powalcze i zobacze... | 
             
						
				_________________ Naprawa laptopów, płyt głównych, urządzeń sieciowych, sprzętu estradowego i studyjnego, telewizorów i monitorów LCD... Poza tym reszta elektroniki po uzgodnieniu   
 
Pumy już nie ma    | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Shakira [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 31-07-2008, 10:01   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | tomcio napisał/a: | 	 		  | dziwna sprawa jest z tym wentylatorem, bo po wyjęciu i podłączeniu pod zasilacz okazuje sie że sie kręci jak głupi... | 	   z moim było tak samo, gdy niezależnie ppracował kręcił jak powinien natomiast z rozrusznikiem nie dość,że praca była spowolniona to już później nie można było odpalić auta, doprawdy toż ta puma to prawdziwy wynalazek | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 tomcio  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Dołączył: 06 Lut 2007 Posty: 1365 Skąd: RLE 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 31-07-2008, 10:31   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Ja już musze dojść dlaczego sie sie tak dzieje     Z reszta da sie zauważyć że dociekliwy jestem jeśli o prądy chodzi            
 
 
Nie można było odpalić bo upalało bezpiecznik F36 (60A) który również zabezpiecza obwód cewki automatu rozrusznika. Wiem, bo też przez to wczoraj przechodziłem    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 tomcio  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Dołączył: 06 Lut 2007 Posty: 1365 Skąd: RLE 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 31-07-2008, 13:50   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               To dodam jeszcze że orginalny rezystor wentylatora chłodnicy ma rezystancje 0,69Ohm gdyby ktoś chciał zastępować. 
 
 
[ Dodano: 31-07-2008, 16:21 ]
 
 	  | Shakira napisał/a: | 	 		  | gdy niezależnie ppracował kręcił jak powinien natomiast z rozrusznikiem nie dość,że praca była spowolniona to już później nie można było odpalić auta, doprawdy toż ta puma to prawdziwy wynalazek | 	  
 
 
Już nie taki wynalazek     Coprawda zajeło mi to pare godzin, ale przyczyną takiego zachowania są zwarte zwoje wirnika w tym silniku. Z tego co sie zorientowałem są dwie odmiany - jedna bezkomutatorowa, a druga z komutatorem (tą własnie mam ja). Objawem takiej awari jest właśnie zbyt duży pobór prądu przez silnik wentylatora, zwłaszcza podczas uruchamiania co pali bezpiecznik. Niestety silnik jest nierozbieralny - ja swój rozcinałem zeby podłubać w środku     Jeszcze cechą charakterystyczną tego uszkodzenia jest buczenie silnika podczas kręcenia wiatrakiem. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 robertpuma1910  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1997 
                  Dołączył: 21 Kwi 2007 Posty: 1088 Skąd: Tomaszów Mazowiecki 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12-06-2010, 18:15   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Pytanie mam: czy jeśli nie ma czynnika chlodzącego to po włączeniu klimatyzacji ten wiatrak powinien się uruchomić? U mnie nie załącza się i nie wiem czy to normalne czy może walnięty wiatrak? | 
             
						
				_________________ Srebrna strzała ---->       Puma Stycznia 2008 i Października 2008
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Sid0r  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 111 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12-06-2010, 19:09   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Hmm u mnie dzieje się to samo. Ale nie przy każdym włączeniu klimatyzacji. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Franek [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14-06-2010, 08:34   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | robertpuma1910, jest ok - jak nie ma czynnika to wiatrak nie ruszy. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Mr.Maya  		  
		 
         Kamikaze Driver
  
  
                  Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 2256 Skąd: Gliwice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14-06-2010, 08:56   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Wiatrak dostaje sygnal z sprezarki. Jesli nie ma czynika to czujnik w sprezarce nie pozwala sie jej zalaczyc. Wiec dlatego wiatrak tez nie drgnie. | 
             
						
				_________________ 160KM & 375NM by DURASOFT
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 MarcinP  		  
		 
         Świeżak, ale ambitny!
  
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1997 
                  Kolor Pumy: Moondust Silver 
                  Dołączył: 04 Sty 2013 Posty: 177 Skąd: Nowy Dwór Gdański 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13-06-2014, 09:15   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam
 
 
Jak powinien zachowywać się pierwszy bieg wiatraka? Na zegarze temp odpowiednia, wskazówka w pionie, a pierwszy bieg wiatraka ciągle chodzi. Spotkałem się już z autami, gdzie wiatrak chodził non stop od momentu odpalenia auta, może w Pumie jest podobnie, ale od momentu gdy silnik ma temp roboczą? Jak wy macie u siebie, czy wiatrak załącza się seriami, czy chodzi ciągiem? | 
             
						
				_________________ Moja Pumba <3
 
http://img809.imageshack.us/img809/2799/pumek.png | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 trojan6  		  
		 
         Alfa Romeo GT 1.8TS
  
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Moondust Silver 
                  Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 1830 Skąd: Białystok, Łapy 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13-06-2014, 09:28   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Wiatrak na chłodnicy - 1 bieg, powinien załączać się przy temp cieczy chłodzącej około 87*C. Wiatrak na chłodnicy nie chodzi non stop. Jeśli wyłączysz silnik, a temp będzie większa nawet niż 100*C wiatrak przestanie chodzić. | 
             
						
				_________________ Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |