Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gaydek
25-04-2016, 23:11
Hamownia & tuning mechaniczny
Autor Wiadomość
Passenger 

Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1476
Skąd: PL
Wysłany: 03-01-2006, 21:01   

Ja bym robił ze sportowym katem. Polecam przejrzeć forum w poszukiwaniu tematów o wydechu. Sporo tego było pisane...
_________________
Spec.: http://www.camaro5.com/fo...o=view&id=15247
 
 
 
puma666 
puma666


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 12 Paź 2005
Posty: 18
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-01-2006, 23:32   

:twisted:
Ostatnio zmieniony przez puma666 21-08-2008, 14:24, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Gaydek 
admin


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 6402
Skąd: Brodnica
Wysłany: 04-01-2006, 00:29   

Z pumapeople.com, streetracing.pl i forum.tuning.pl: Sportowy katalizator jest lepszy od rurki, ponieważ sonda lambda nie wariuje, wszystko jest zgodne z prawem i wbrew pozorom daje lepszy przepływ spalin niz bez kata.
 
 
Passenger 

Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1476
Skąd: PL
Wysłany: 04-01-2006, 16:21   

puma666 napisał/a:
Ponoć zwykły katalizator zabiera ok 6 km, sportowy 4 km to po co wogóle go wstawiać?


Ciekawe stwierdzenie... hmmm skąd te wartości? 6 KM w Pumie? Zdecydowanie przesadzona wartość. Jak chcesz realnie podnieść moc wydechem załóż przede wszystkim kolektor rurowy.

Gaydek napisał/a:
Sportowy katalizator jest lepszy od rurki, ponieważ sonda lambda nie wariuje, wszystko jest zgodne z prawem i wbrew pozorom daje lepszy przepływ spalin niz bez kata.


Prawda. Jeśli zwariuje Ci lambda, zwariują też obroty... nie polecam.
_________________
Spec.: http://www.camaro5.com/fo...o=view&id=15247
 
 
 
puma666 
puma666


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 12 Paź 2005
Posty: 18
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-01-2006, 16:43   

:roll:
Ostatnio zmieniony przez puma666 21-08-2008, 14:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Passenger 

Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1476
Skąd: PL
Wysłany: 04-01-2006, 22:18   

puma666 napisał/a:
ten dedykowany tłumik remusa jest zaje*** cichy


Każdy tłumik przelotowo - komorowy (poza pełnymi przelotami) jest na początku cichy... Gaydka Remusa na początku nie było słychać. Teraz pięknie ryczy.

Tych kilku KM się przyczepiłem bo gdyby chodziło o faktycznie 6 KM to gra byłaby warta świeczki... ale w aucie w którym kolektor rurowy dodaje niewiele ponad 10 KM, usunięcie kata najwyżej zmniejszy koszty przeróbki...
 
 
 
Gaydek 
admin


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 6402
Skąd: Brodnica
Wysłany: 05-01-2006, 12:01   

Jak chcesz, żeby było głośno to wywal tłumik środkowy (w jego miejsce wstaw rurkę) i zostaw Remusa. Jak chcesz więcej KM to - tak jak pisze Pass - zrób przede wszystkim dolot + kolektor + wydech (wg mnie - zdanie oparte o wypowiedzi ludzi z PumaPeople.com - ze sportowym katalizatorem).
 
 
Pusia 

Silnik Pumy: 1.6
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: India Yellow
Dołączyła: 12 Gru 2004
Posty: 4105
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-01-2006, 15:12   

Napiszcie chłopaki, gdzie to wszystko kupić !!! :twisted: Bo ja tak chcę, tylko nie wiem, gdzie szukać...
I nie wiem, jakie, żeby pasowało.
Tylko nie piszcie mi :

www.allegro.pl
proszę... :|
 
 
 
Passenger 

Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1476
Skąd: PL
Wysłany: 05-01-2006, 18:36   

Jeśli chcesz robić kolektor i do tego wydech z kwasówki to polecam Tomson www.tomson.com.pl - Lukas u nich robił i jest zadowolony. Dzięki temu, że zrobili już jeden kolektor do Pumki mają już jakieś doświadczenie z tym autem. Napisz priva do Lukasa o więcej info.
Mój wydech Supersprinta (rura od kolektora 50 mm. z przelotowym tłumikiem środkowym + przelotowo-komorowy tłumik końcowy Backfire) też kupisz w Tomsonie. Nie pamiętam kto jest dystrybutorem Remusa...
Gotowe kolektory i całe wydechy można też ściągnąć z Anglii - www.pumabuild.co.uk
Możesz też napisać do El-Tech-a - mamy u nich zniżkę...
 
 
 
Gaydek 
admin


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 6402
Skąd: Brodnica
Wysłany: 05-01-2006, 18:56   

Dystrybutorem Remusa jest www.fosab.pl (W-wa).

Co do wydechu to można polecić również MG-MOTORSPORT ( xr2@wp.pl ). Układ wydechowy wykonany w tej firmie składający się z takich elemetów: tłumik drgań, katalizator sportowy, połączenia kołnierzowe, uchwyty rurkowe z zabezpieczeniem gwintowym, tłumik środkowy, tłumik końcowy (z końcówkami do wyboru) to wydatek 1800 zł.

Ściąganie gratów z UK to bardzo dobry pomysł... kosztowny, ale bardzo dobry.

Pass: zniżkę mamy w ULTER :wink: .
 
 
puma666 
puma666


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 12 Paź 2005
Posty: 18
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-01-2006, 23:53   

:570:
Ostatnio zmieniony przez puma666 21-08-2008, 14:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Passenger 

Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1476
Skąd: PL
Wysłany: 06-01-2006, 00:03   

Gaydek napisał/a:
Pass: zniżkę mamy w ULTER .


Faktycznie :wink:

puma666 napisał/a:
Tłumik środkowy jest praktycznie przelotowy więc jest to bez sensu żeby wstawiać za niego rurkę


To był przykład z życia wzięty... u Gaydka po wywaleniu tłumika środkowego i włożeniu w to miejsce rurki zrobiło się głośniej :wink:

puma666 napisał/a:
Nie wiem w tym momencie, hmm może Ty i Passanger poprostu bardzo chcecie dbać o środowisko i spełniać wszelkie normy Euro???


świat jest taki piękny... czemu truć go dla jednego konia i to jeszcze mechanicznego... :lol:
_________________
Spec.: http://www.camaro5.com/fo...o=view&id=15247
 
 
 
tOmO 
tomo


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 139
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 06-01-2006, 01:06   

Ex klubowicz "Czarny" ma spore doświadczenia z "głośnością" wydechu pumy. Ostatecznie stwierdził, że najlepiej go słychać jak jeździł bez żadnego tłumika.

Dobry efekt daje wywalenie środkowego i założenie przelotowego końcowego. Nawet założenie tylko przelotowego końcowego daje już ciekawe efekty, a koszt można zamknąć spokojnie w 500 zł.

Zdecyduj sam, bo jak bym miał wywalić 2k zł tylko po to, żeby było głośniej to nie wiem czy bym się na to pisał.

Po za tym co oznacza, że jest za cichy? Inaczej jest wewnątrz samochodu, a inaczej na zewnątrze. Pojedź sobie na hamownie i zobacz jak wyje pod obciążeniem taki samochodzik :)

Pozdrawiam
tOmO
 
 
 
puma666 
puma666


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 12 Paź 2005
Posty: 18
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-01-2006, 12:30   

;-)
Ostatnio zmieniony przez puma666 21-08-2008, 14:20, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Lukas 


Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 29 Wrz 2004
Posty: 198
Skąd: Pruszków
Wysłany: 06-01-2006, 12:34   

puma666 napisał/a:
Tłumik środkowy jest praktycznie przelotowy więc jest to bez sensu żeby wstawiać za niego rurkę


Po wywaleniu tłumika środkowego moja puma stała się bardzo głośna a po założeniu kolektora to już w ogule nie do wytrzymania dlatego z powrotem założyłem środkowy, końcowy to przelotówka
_________________
UZNANIE W WIELKOPOLSCE.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo