Przesunięty przez: Gaydek 27-12-2006, 10:02		 | 
	
			Lżejsze koło zamachowe | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 dr.Killer  		  
		 
          
  
                  Dołączył: 18 Lip 2006 Posty: 115 Skąd: Oleśnica 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 05-09-2006, 18:01   Lżejsze koło zamachowe
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Czy ktoś ma lub słyszał o lżejszym kole zamachowym w pumie 1,7 jak to się spisuje i jak mocno było odlżone
 
 
ps czy koło zamachowe od jakiegoś innego auta pasuje 1,7    | 
             
						
				_________________ FOTKI ZE ZLOTÓW MUSTANGA
 
 
DO PRZODU BOKIEM...
   | 
			 
									
				| Ostatnio zmieniony przez dr.Killer 05-09-2006, 18:02, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 damianroy [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 05-09-2006, 19:57   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam
 
Kiedy byłem posiadaczem Opla calibry  to dokonałem takiej modyfikacji. Zabieg odciążenia koła zamachowego poprawia dynamikę silnika i lepiej będzie się wkręcał na obroty ale straci na momencie obrotowym.  Wykonuje się dość prosto, stacza się kolo zamachowe na tokarce, potem wyważa i montuje, można odchudzić chyba max o 25% (choć słyszałem o przypadkach do 50% ). Jedynym minusem  tego zabiegu była gorsza kultura pracy silnika tzn : przy jeździe na niskich obrotach były odczuwalne lekkie poszarpywania, czego nie było na oryginalnym kole .
 
Operację odciążenia koła najlepiej dać do zrobienia dobremu fachowcowi , bo źle wyważone koło może narobić baaardzo dużo szkód. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Lukas  		  
		 
          
  
                  Rok prod. Pumy: 1999 
                  Dołączył: 29 Wrz 2004 Posty: 198 Skąd: Pruszków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 08-09-2006, 08:33   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Koło zamachowe po takiej operacji powinno być wyważone razem z wałem. Prócz tego należy pamiętać że lżejsze koło zamachowe spowoduje trudnośći w jeździe po górskich drogach właśnie z powodu straty momętu i przeniesienia go w górny zakres obrotowy. | 
             
						
				_________________ UZNANIE W WIELKOPOLSCE. | 
			 
									
				| Ostatnio zmieniony przez Lukas 09-09-2006, 09:18, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 baq [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 08-09-2006, 09:30   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               pasuje od fiesty 1.25 i od fiesty 1.4 mowa oczywiscie o wersjach mk4 
 
z rzeczy ktore udalo mi sie zaobserwowac to owszem szybsze wkrecanie sie na obroty i tak jak kolega powiedzial gorsza praca na jalowym
 
jesli chodzi o moment topo hamowaniu i tak mi wyszlo 6 nm wiecej niz w serii wiec    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Snaco  		  
		 
         &Sadzik C4 VTS
  
  
                  Dołączył: 06 Mar 2006 Posty: 3064 Skąd: Piaseczno 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 08-09-2006, 09:54   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | ile moze kosztować takie koło i robocizna? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Opoya  		  
		 
         Szarak ST225
  
  
                  Dołączyła: 14 Wrz 2004 Posty: 4581 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 08-09-2006, 13:29   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Zapytaj Pawła     | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez Gaydek 08-09-2006, 16:39, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Snaco  		  
		 
         &Sadzik C4 VTS
  
  
                  Dołączył: 06 Mar 2006 Posty: 3064 Skąd: Piaseczno 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 08-09-2006, 14:12   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | no tak..........dawno juz nic z nim nie mialem do czynienia i zwyczajnie zapomnialem...... | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 dr.Killer  		  
		 
          
  
                  Dołączył: 18 Lip 2006 Posty: 115 Skąd: Oleśnica 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 08-09-2006, 16:49   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Szczerze mówiąc mam dosyć spore doświadczenie z lżejszym kołem zamachowym tylko że w maluchu i bardziej mi tu chodziło jak to się sprawuję w seryjnej pumie.
 
 
Bo tak prawidłowo przy zmianie wałków na mocniejsze, zalecane jest zmiana koła zamachowe na lżejsze tak od 10% do 30% i oczywiście można więcej ale to raczej stosuje się na rajdy, np. z koła zamachowego 7 kg na 1,5 kg hehe to masakra ale widziałem takie patenty 
 
 
Z tym problemem w górach to jakiś żart hehehe zwłaszcza przy takiej mocy silnika.
 
 
Jedyne co jest do zauważenia to że na najniższych obrotach ciężej mu ruszyć i może minimalnie spaść max prędkość i tak normalnie to się trochę na większych obrotach jeździ, ale wiadomo im mocniej się odciąży koło to te rzeczy są bardziej zauważalne ale tak przeważnie się robi 15-20% wiec nie wiele się powinno pogorszyć 
 
 
Z tym że na biegu jałowym może się pogorszyć to właśnie nie wiem jak to jest przy pumie bo przy takiej zmianie powinno się kompa zrobić albo zmienić wałki.
 
 
 
Jeśli chodzi o ceny odleżenia koła to ok. 80-100zł z wyważeniem, ale to ważne by wywarzył to fachowiec | 
             
						
				_________________ FOTKI ZE ZLOTÓW MUSTANGA
 
 
DO PRZODU BOKIEM...
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Lukas  		  
		 
          
  
                  Rok prod. Pumy: 1999 
                  Dołączył: 29 Wrz 2004 Posty: 198 Skąd: Pruszków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 09-09-2006, 09:21   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Do wyścigów górskich są zakładane cięższe koła zamachowe. | 
             
						
				_________________ UZNANIE W WIELKOPOLSCE. | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Snaco  		  
		 
         &Sadzik C4 VTS
  
  
                  Dołączył: 06 Mar 2006 Posty: 3064 Skąd: Piaseczno 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28-06-2007, 12:07   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | odgrzebałem stary temat. Akurat mam auto u Pawła i zastanawiam się nad tym lżejszym kołem. czy ktoś zna w Wawie lub okolicach dobrego fachowca od tego? zeby dobrze wytoczyl i wyważył? czy ceny uległy zmianie? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 PUMAFan  		  
		 
         Matiasz
  
  
                  Dołączył: 25 Sie 2005 Posty: 317 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28-06-2007, 12:25   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Snaco jeśli mogę powiedzieć myślę że w takiej jednostce jak 1,7 vct zmiana ciężaru koła zamachowego niewiele pomoże gdyż zyskując na przyspieszeniu (zaznaczę że nienwiele) stracisz na predkości maxymalnej zastanowiłbym się czy gra jest warta świeczki | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Snaco  		  
		 
         &Sadzik C4 VTS
  
  
                  Dołączył: 06 Mar 2006 Posty: 3064 Skąd: Piaseczno 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28-06-2007, 12:34   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Mysle ze warta. MAx predkosc jak narazie uzyskalem raz. W zeszlym roku na autostracie w Trójmieście. a 99,99 % jazdy mam po miescie.........gdzie najszybciej jade ze 160. NAwet jak mi spadnie max predkosc o 10-20km/h to nic wielkiego sie nie stanie.... A skoro w zakorkowanym miescie bede lepiej przyspieszal, szybciej zmienial pasy, etc itp. To to jest to co mnie interesuje.... Zreszta nawet gdybym jezdzil czesto w trasy..... to ile jest dróg gdzie mozesz sie cieszyc max. predkoscia i to jadac po bezpiecznej drodze? 
 
Poza tym mowisz ze niewiele..... zawsze cos...kolejnym razem dlubnie sie cos innego...i tak ziarnko do ziarnka....    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Mr.Maya  		  
		 
         Kamikaze Driver
  
  
                  Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 2256 Skąd: Gliwice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28-06-2007, 12:52   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Snaco napisał/a: | 	 		  | odgrzebałem stary temat. Akurat mam auto u Pawła i zastanawiam się nad tym lżejszym kołem. czy ktoś zna w Wawie lub okolicach dobrego fachowca od tego? zeby dobrze wytoczyl i wyważył? czy ceny uległy zmianie? | 	  kolo z foesty 1.25 jest lezejsze i nic nie stracisz na max predkosci. Sprawdzone to na bank na silniki 1.7 nie umnie . | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Opoya  		  
		 
         Szarak ST225
  
  
                  Dołączyła: 14 Wrz 2004 Posty: 4581 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28-06-2007, 12:55   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Snaco, pogadaj z Pawłem, z tego co pamiętam, nie polecał odelżonego koła do tego silnika.
 
 
PS. zamiast koła polecam zainstalowanie Bluefina. Poprawi parametry bez ingerencji w silnik. | 
             
						
				_________________ 
 
Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
 
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
 
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
 
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
 
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi    Uwielbiam Cie    (by bleade) 
 
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
 
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Mr.Maya  		  
		 
         Kamikaze Driver
  
  
                  Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 2256 Skąd: Gliwice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28-06-2007, 13:00   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Bluefin jest jednak bardziej kosztowny. A znasz moze obecny jego ceny?? | 
             
						
				_________________ 160KM & 375NM by DURASOFT
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |