| 
		Drżenie kierownicy + tarcie w lewym przednim kole | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 tomcio  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Dołączył: 06 Lut 2007 Posty: 1365 Skąd: RLE 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30-10-2007, 15:10   Drżenie kierownicy + tarcie w lewym przednim kole
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam.
 
Zaczeła mi drżeć kierownica podczas jazdy, i przy skręcaniu (nie zawsze) słychać tarcie w lewym kole... Po puszczeniu kierownicy zaczyna tez ściągać mi auto w lewą strone (do środka jezdni). Nie jestem pewien, ale to chyba zaczelo sie robić po wymianie kolumny kierownicy. Czy miał ktoś może taki przypadek z pumą    Może to być skutek np. startego klocka hamulcowego albo w jakiś sposób zablokowanego cylinderka    Bo przy wciskaniu (właściwie puszczaniu) hamulca na postoju z ktoregos koła (jeszcze nie wiem dokladnie z którego) słychać specyficzne piszczenie nienasmarowanej stali. Pojade z tym do mechanika, ale wstepnie musze sie zorientować co to może być żeby nie dać sie nabić w butelke... | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 adrianus  		  
		 
          
  
                  Dołączył: 16 Kwi 2007 Posty: 678 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30-10-2007, 15:20   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | tomcio, słuchaj ja tak miałem - piszę tu o cylinderku - tam jest taki gumowy simering - i u mnie się ześlizgnął i kółeczko cały czas hamowało- bo klocek nie odbijał  - przetarłem papierem ściernym cylinderek - miał 2 kropki rdzy i śmiga - a nie zmieniałeś kół - może po prostu geometria - sprawdź też może tuleje wahacza . może jeszcze łącznik stabilizatora się poluzował ?? u mnie drżała kiera przy około 100km/h - i na 100% bylo to spowodowane nieodbijającym klockiem hamulcowym | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 tomcio  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Dołączył: 06 Lut 2007 Posty: 1365 Skąd: RLE 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30-10-2007, 17:22   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               To to jest raczej napewno spowodowane tym klockiem... W takim razie sam sie zabiore za naprawe, skoro to to to     Bo zaczyna sie ten objaw wlasnie gdzies pomiedzy 80 a 100km/h... Przy 160 jak skręcam to dosyć nieciekawy dzwiek z tego sie wydobywał. Ale rozkręce i zobacze     | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Mr.Maya  		  
		 
         Kamikaze Driver
  
  
                  Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 2256 Skąd: Gliwice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30-10-2007, 23:05   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Masz dobrze wywazone felgi?? masz w dobrym stanie galki?? laczniki stabilizatora i gumy na stabilizatorze. Bo jak by kloki nie odbijaly to bys czul ze auto z oporami sie rozpedza | 
             
						
				_________________ 160KM & 375NM by DURASOFT
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 tomcio  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Dołączył: 06 Lut 2007 Posty: 1365 Skąd: RLE 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 31-10-2007, 08:08   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | To jednak wybiore sie do mechanika... Aż tak sie na tym nie znam... | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Mr.Maya  		  
		 
         Kamikaze Driver
  
  
                  Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 2256 Skąd: Gliwice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 31-10-2007, 09:44   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Jedz na stacje diagnostyczna i sprawdz przednia zawieche koszt okolo 20zl a pan diagnosta wszytko znajdzie tylk jedz na stacje co nie bierze w lape | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 tomcio  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Dołączył: 06 Lut 2007 Posty: 1365 Skąd: RLE 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 31-10-2007, 20:10   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Mam wujka diagnoste także lajcior - w piątek jade... | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 ThA-ReK  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 2001 
                  Kolor Pumy: Panther Black 
                  Dołączył: 07 Lut 2007 Posty: 64 Skąd: Jaworzno 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10-03-2008, 21:55   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Podepnę się pod temat, bo nie chcę zakładać nowego. Mój problem jest podoby - dźwięk tarcia w prawym przednim kole przy skręcie w lewo.
 
Dodatkowo skręt w prawo jest jakby krótszy - szybciej blokuje się kierownica. Na co zwrócić  uwagę przy naprawie (of korz nie samodzielnej)? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 helpix  		  
		 
         & Ines
  
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1999 
                  Dołączył: 16 Cze 2006 Posty: 306 Skąd: Rybnik 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10-03-2008, 22:23   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               zobacz czy Ci opona nie obciera wewnętrzną stroną o coś w nadkolu... 
 
Ja bym od tego zaczął, tym bardziej że piszesz o różnym promieniu skrętu prawo/lewo     | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 tomcio  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Dołączył: 06 Lut 2007 Posty: 1365 Skąd: RLE 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10-03-2008, 23:22   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               U mnie powodem tarcia były kończące sie klocki hamulcowe, a powodem drżenia krzywe felgi...
 
 
Ps. Jeśli masz krótszy skręt cos musi blokować koło... | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 ThA-ReK  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 2001 
                  Kolor Pumy: Panther Black 
                  Dołączył: 07 Lut 2007 Posty: 64 Skąd: Jaworzno 
                         | 
      
         
            
                                			    Wysłany: 11-03-2008, 08:55   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               No tak opona ociera, ale dlaczego   . Mam seryjne wiatraki, opony Continental Eco-cośtam 195/50  R15. Wiem, że tą felgę mam krzywą i niedługo wymieniam wszystkie, ale czy to ona może powodować tarcie? Nie wydaje mi się... Right me if im wrong.
 
 
Planowany zakup:
 
 
http://www.bopss.pl/index...uct&prod_id=690 
 
(towar usunięty ze sklepu po mailu z zapytaniem    )
 
http://www.bopss.pl/index...uct&prod_id=689
 
(tutaj ten sam model tylko o ET35 zamiast 20)
 
 
http://moto.allegro.pl/it..._antywlam_.html
 
(chodzi o taki model of korz 4x108)
 
 
 
PS.1 > Czy te felgi będą pasować? Niby 4x108, ale nie znam się na tym stąd pytanie
 
PS.2 > Czy ET mniejsze będzie powodować mniejsze tarcie? | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez ThA-ReK 11-03-2008, 10:14, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 markko  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 2001 
                  Kolor Pumy: Ford Racing Blue 
                  Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 1063 Skąd: Warszawa / Piaseczno 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11-03-2008, 10:13   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | ThA-ReK napisał/a: | 	 		  | No tak opona ociera, ale dlaczego | 	   a auto nie było po dzwonie? generalnie gdzieś na wysokości i od strony koła które obciera? | 
             
						
				_________________ Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8 
 
1997 Black Panther Recaro w skórze
 
Ford Puma Futura 1.7
 
2000 Black Panther Recaro w skórze | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 ThA-ReK  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 2001 
                  Kolor Pumy: Panther Black 
                  Dołączył: 07 Lut 2007 Posty: 64 Skąd: Jaworzno 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11-03-2008, 10:15   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Było dokładnie z tamtej strony. Jakieś sugestie ?    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 markko  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 2001 
                  Kolor Pumy: Ford Racing Blue 
                  Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 1063 Skąd: Warszawa / Piaseczno 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11-03-2008, 10:22   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               pewnie
 
ciekawy jestem czy zostało wszystko dobrze złożone, wydaje mi się że masz przestawione zawieszenie trochę do środka i do tyłu ewentualnie i stąd te problemy | 
             
						
				_________________ Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8 
 
1997 Black Panther Recaro w skórze
 
Ford Puma Futura 1.7
 
2000 Black Panther Recaro w skórze | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 ThA-ReK  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 2001 
                  Kolor Pumy: Panther Black 
                  Dołączył: 07 Lut 2007 Posty: 64 Skąd: Jaworzno 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11-03-2008, 10:48   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               1. Jak to sprawdzić?
 
2. Czy na badaniu technicznym nie powinny wyjść takie nieprawidłowości?! | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |