| 
		Dymi i dymi... | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 adejawor  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.4 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Moondust Silver 
                  Dołączył: 28 Kwi 2012 Posty: 30 Skąd: Siemianowice Śląskie 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30-09-2012, 00:16   Dymi i dymi...
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Szukałem... być może źle szukałem    Ale mam takie pytanie czy to normalne że mi strasznie dymi (biały dym) z wydechu czy to silnik jest nagrzany czy zimny. Im chłodniej tym bardziej dymi. Czym jest to spowodowane? Wymaga mojej reakcji czy to normalne ?    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 tusia8510  		  
		 
         Tempus fugit...
  
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Moondust Silver 
                  Dołączyła: 26 Wrz 2008 Posty: 2126 Skąd: Gorzów/Kołobrzeg 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 adejawor  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.4 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Moondust Silver 
                  Dołączył: 28 Kwi 2012 Posty: 30 Skąd: Siemianowice Śląskie 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30-09-2012, 09:54   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Miesiąc temu właśnie wymieniałem uszczelkę. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 tusia8510  		  
		 
         Tempus fugit...
  
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Moondust Silver 
                  Dołączyła: 26 Wrz 2008 Posty: 2126 Skąd: Gorzów/Kołobrzeg 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 adejawor  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.4 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Moondust Silver 
                  Dołączył: 28 Kwi 2012 Posty: 30 Skąd: Siemianowice Śląskie 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30-09-2012, 10:01   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Olej mam 10w40 Mobil 2000 razem z wymiana oleju i uszczelki 120 zł bo olej sam kupowałem. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 tusia8510  		  
		 
         Tempus fugit...
  
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Moondust Silver 
                  Dołączyła: 26 Wrz 2008 Posty: 2126 Skąd: Gorzów/Kołobrzeg 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30-09-2012, 10:07   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Czy na pewno wymieniałeś uszczelkę pod głowicą ?
 
Pytając o olej i płyn miałam na myśli czy sprawdzałes jak wygląda, czy w płynie chlodniczym nie ma śladów oleju itp. | 
             
						
				_________________ https://www.ratujemyzwier...-dla-kulki-otoz | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 adejawor  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.4 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Moondust Silver 
                  Dołączył: 28 Kwi 2012 Posty: 30 Skąd: Siemianowice Śląskie 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30-09-2012, 10:15   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Być może byłą to faktycznie uszczelka z pokrywy silnika... Posprawdzam stan oleju płynu itd czy coś się zmienia    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 tusia8510  		  
		 
         Tempus fugit...
  
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Moondust Silver 
                  Dołączyła: 26 Wrz 2008 Posty: 2126 Skąd: Gorzów/Kołobrzeg 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30-09-2012, 10:18   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | No stawiam 100% że to nie uszczelka pod glowicą była wymieniana. Obczaj ten płyn, czy nie ma śladów oleju i korek wlewu oleju jak go odkrecisz jak wygląda. | 
             
						
				_________________ https://www.ratujemyzwier...-dla-kulki-otoz | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 WieSiu  		  
		 
          
                  Dołączył: 18 Mar 2009 Posty: 654 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30-09-2012, 10:20   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | adejawor napisał/a: | 	 		  | Im chłodniej tym bardziej dymi. | 	  
 
 
to akurat normalne, jak nic nie ubywa to znaczy ze to jednak para wodna i nie nalezy sie tym przejmowac. Choc w cieple suche dni nie powinno nic dymic | 
             
						
				_________________ Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
 
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
 
Był: Puma 1.7 1997
 
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
 
http://www.monit.com.pl/
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 MarcinP  		  
		 
         Świeżak, ale ambitny!
  
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1997 
                  Kolor Pumy: Moondust Silver 
                  Dołączył: 04 Sty 2013 Posty: 177 Skąd: Nowy Dwór Gdański 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27-02-2013, 09:14   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam
 
 
Mam pytanie, bo zauważyłem dziś coś dziwnego.. Odpaliłem rano autko, żeby się grzało, wszystko było ok.. Ale po jakichś 10 minutach, gdy już prawie łapało temp. odpowiednią, z rury zaczął wydobywać się dym, nie jakiś gęsty, wyglądał jak para z czajnika, tylko odpowiednio dużo, aby było to widoczne od razu.. Dodam, że z rury kapała woda i to całkiem sporo, bo na samym końcu wylotu zebrało się trochę wody. Auto po nocy, warunki na zewnątrz to temp. ok 2*C, w miarę wilgotno. Dodam jeszcze, że wraz z dodawaniem gazu, dymu było więcej, im więcej gazu, tym więcej dymu. Przy 5tyś obr. poszła całkiem pokaźna chmura, taka, że poniósł ją wiatr. | 
             
						
				_________________ Moja Pumba <3
 
http://img809.imageshack.us/img809/2799/pumek.png | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Opoya  		  
		 
         Szarak ST225
  
  
                  Dołączyła: 14 Wrz 2004 Posty: 4581 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27-02-2013, 15:48   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Po pierwsze auto rozgrzewa się w trakcie jazdy, nie na postoju, po drugie para wodna i kapiąca woda to objaw jak najbardziej prawidłowy. 
 
 
Dodam, że podnoszenie obrotów w dopiero co odpalonym aucie to samobójstwo dla silnika, by nie powiedzieć dosadniej o właścicielu. | 
             
						
				_________________ 
 
Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
 
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
 
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
 
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
 
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi    Uwielbiam Cie    (by bleade) 
 
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
 
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 MarcinP  		  
		 
         Świeżak, ale ambitny!
  
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1997 
                  Kolor Pumy: Moondust Silver 
                  Dołączył: 04 Sty 2013 Posty: 177 Skąd: Nowy Dwór Gdański 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27-02-2013, 15:52   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Zacznę od końca    Dziękuje za odpowiedź    
 
 
Nie zwiększałem obrotów na dopiero co odpalonym silniku, jak pisałem, temp. była już prawie odpowiednia(wskazówka była na O).
 
 
No i co do rozgrzewania, to słyszałem o tym, jak i o przeciwnikach tej teorii.. Ale zważywszy na moje miejsce pracy, mam trudność z rozgrzaniem w trakcie jazdy. Wyjazd z pracy mam od razu na autostradę, a tam nie mogę jechać tak powoli, aby auto spokojnie się dogrzewało:(.. Czytałem, że zalecane jest max 2tyś obrotów, a czy to nie za wcześnie, aby zmieniać bieg? | 
             
						
				_________________ Moja Pumba <3
 
http://img809.imageshack.us/img809/2799/pumek.png | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Opoya  		  
		 
         Szarak ST225
  
  
                  Dołączyła: 14 Wrz 2004 Posty: 4581 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27-02-2013, 16:26   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Cóż - Twój samochód, Twoja sprawa. Tak się nie robi, bo to szkodliwe dla silnika, w szczegóły nie będę wchodzić, bo nie raz o tym było pisane. A co do jazdy na nierozgrzanym silniku, to nie chodzi o prędkość co o obroty. Bardziej szkodzi rozgrzewanie silnika na postoju, niż zmiana biegów przy niższych obrotach. | 
             
						
				_________________ 
 
Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
 
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
 
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
 
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
 
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi    Uwielbiam Cie    (by bleade) 
 
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
 
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 MarcinP  		  
		 
         Świeżak, ale ambitny!
  
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1997 
                  Kolor Pumy: Moondust Silver 
                  Dołączył: 04 Sty 2013 Posty: 177 Skąd: Nowy Dwór Gdański 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27-02-2013, 16:30   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Sęk  w tym, że "moja sprawa" jest niestety podparta na bardzo małej wiedzy.. Dlatego o wiele łatwiej jest zaufać mi i przekonać się, kiedy 'usłyszę' opinię np. Twoją Opoya   
 
 
To jeszcze zapytam, dla pewności.. Odpalić i jechać z miejsca, czy może chociaż czekać, aż obroty spadną na te 900?
 
 
PS. Co do pary/nie pary z rury, to jest jakiś sposób, aby sprawdzić, czy to para, czy nie para? | 
             
						
				_________________ Moja Pumba <3
 
http://img809.imageshack.us/img809/2799/pumek.png | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Barbara3121958  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.4 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Panther Black 
                  Dołączyła: 16 Sie 2012 Posty: 193 Skąd: Częstochowa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27-02-2013, 16:43   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               MarcinP, Autko odpalić i jechać! A tak na marginesie proszę poczytaj sobie zamieszczoną tu instrukcję obsługi. Naprawdę warto! Dzięki niej wiele można się nauczyć jak postępować z Pumką.     . | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |