| 
		Przewody hamulcowe. | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 tusia8510  		  
		 
         Tempus fugit...
  
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Moondust Silver 
                  Dołączyła: 26 Wrz 2008 Posty: 2126 Skąd: Gorzów/Kołobrzeg 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17-12-2012, 21:45   Przewody hamulcowe.
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Rok temu w warsztacie pękł jeden przewód hamulcowy z tyłu. Został wymieniony, z tego co widzę na rachunku na metalowy. 
 
 
W najbliższym czasie chcę wymienić resztę. Zastawiam się, czy jest sens komplet, czy tylko 3 pozostałe? Czy fordowskie czy jakie?
 
I czy dużo roboty jest przy wymianie przewodów? | 
             
						
				_________________ https://www.ratujemyzwier...-dla-kulki-otoz | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 WieSiu  		  
		 
          
                  Dołączył: 18 Mar 2009 Posty: 654 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19-12-2012, 10:54   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               sa dwa rodzaje przewodow, sztywne (miedziane) i elastyczne (pokryte guma). Skoro u Ciebie wymieniany byl metalowy,to znaczy ze nie elastyczny,wiec pozostalych 3 nie wymienisz,bo masz inne na mysli niz te ktore byly zmieniane     (ale skomplikowalem).
 
 
Jesli ktos wymienial kawalek metalowego,to znaczy ze albo z jakiegos powodu sie przetarl,albo zgnil. Jesli zgnil,to zapewne pozostale przewody metalowe idacy podwoziem tez sa zgnile i warto je wymienic (najtansza metoda to dorobienie ich z metra na miejscu u mechanika ktory ma narzedzia do tego,bo kupowanie gotowych to bedzie mega drogo). Co do ilosci miedzianych,to nie wiem ile jest w pumie, trzeba by zajrzec pod auto i policzyc. 
 
 
A co do przewodow elastycznych,to zmienia sie je wtedy jesli sa sparciale lub napuchniete albo maja widoczne slady uszkodzen. I tych jest 4. | 
             
						
				_________________ Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
 
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
 
Był: Puma 1.7 1997
 
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
 
http://www.monit.com.pl/
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 tusia8510  		  
		 
         Tempus fugit...
  
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Moondust Silver 
                  Dołączyła: 26 Wrz 2008 Posty: 2126 Skąd: Gorzów/Kołobrzeg 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19-12-2012, 16:40   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Kurde WieSiu skomplikowałeś, że juz w ogóle nie wiem     
 
 
Ja widziałam wtedy jak pumiak wisiał na podnośniku, byla dziura w jednym metalowym przewodzie, który wyglądał na skorodowany. Czy dziura sama sie zrobiła czy nie tego już nie wiem... W każdym razie jak piszesz, skoro tamten przewód był stary to reszta też taka zapewne jest.
 
 
Zatem co? Mechanik powinien zmierzyć ile przewodu potrzeba, następnie zakupić ów przewód i pownien to jakoś tam wymienić? I do tych miedzianych dochodzą jeszcze elastyczne tak? Dobrze to rozumiem? Widziałam niedawno w jakim stanie jest jeden przewód przy przednim kole i na elastyczny on nie wyglądał, zatem gdzie przebiegają te elastyczne? | 
             
						
				_________________ https://www.ratujemyzwier...-dla-kulki-otoz | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 silverstar  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Jewel Green 
                  Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 116 Skąd: Białystok 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20-12-2012, 08:15   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Jeżeli auto ma ponad 10 lat i nie były robione przewodu hamulcowe to trzeba wymienić całą instalację tzn orurowanie. W większości robi się miedziane bo nic z nimi potem się nie dzieje i instalacja przetrwa samochód.
 
 
Koszt wymiany raczej nie powinien przekroczyć 300 zł | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 trojan6  		  
		 
         Alfa Romeo GT 1.8TS
  
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Moondust Silver 
                  Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 1830 Skąd: Białystok, Łapy 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20-12-2012, 08:45   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | silver, Ty wymieniałeś siebie?? | 
             
						
				_________________ Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 silverstar  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Jewel Green 
                  Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 116 Skąd: Białystok 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20-12-2012, 09:34   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Miałem wymieniać przed zimą ale jakoś puma chciała inne części pod choinkę.   
 
Ale wstępnie tak rozmawiałem z mechaniorem to mówił że mniej więcej taki koszt. chyba że bak trzeba będzie wyciągać to z 50 więcej | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 tusia8510  		  
		 
         Tempus fugit...
  
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Moondust Silver 
                  Dołączyła: 26 Wrz 2008 Posty: 2126 Skąd: Gorzów/Kołobrzeg 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 WieSiu  		  
		 
          
                  Dołączył: 18 Mar 2009 Posty: 654 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21-12-2012, 09:54   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               bo niekiedy przewody sztywne ida nad bakiem,to zeby ladnie to wszytko zrobic nalezy zdjac bak. Mysle ze usluga za 300zl z wymiana calosci to dobra cena. Za sciagniecie baku 50zl to tez uczciwa cena (bo czasem sa z tym problemy). Do tego jeszcze 4 sztuki elastycznych i caly uklad doprowadzajacy plyn do hamulcow bedzie na dlugo sprawny    Jeszcze tloczki zmienic w bebnach i wiele lat spokoju i bezpieczenstwa z hamulcami. | 
             
						
				_________________ Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
 
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
 
Był: Puma 1.7 1997
 
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
 
http://www.monit.com.pl/
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 COCKIN  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Dołączył: 08 Kwi 2007 Posty: 83 Skąd: Bytom 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11-03-2013, 11:01   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Nie wiecie jakiej długosci sa przewody hamulcowe do Pumy 1.7   rok produkcji 10.98 ?
 
W sklepie mi podali ,ze maja ok 330 mm a wg allegro sprzedaja o dlugosci 298... | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 markko  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 2001 
                  Kolor Pumy: Ford Racing Blue 
                  Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 1063 Skąd: Warszawa / Piaseczno 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14-03-2013, 21:56   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Długość [mm]: 352
 
od roku prod.: 1997.06
 
do roku prod.: 1998.01
 
 
Długość [mm]: 297
 
od roku prod.: 1998.02
 
do roku prod.: 1999.12
 
 
Długość [mm]: 355
 
od roku prod.: 2000.01
 
do roku prod.: 2001.12
 
 
Może być zimne Tyskie Klasyczne    | 
             
						
				_________________ Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8 
 
1997 Black Panther Recaro w skórze
 
Ford Puma Futura 1.7
 
2000 Black Panther Recaro w skórze | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 franekqwerty  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1997 
                  Kolor Pumy: Panther Black 
                  Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 61 Skąd: tu i tam 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17-06-2013, 22:32   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Też planuję wymienić przewody hamulcowe na nowe, bo stare mam już skorodowane. W warsztacie samochodowym, u którego robiłem wydech wyceniono wymianę przewodów hamulcowych na ponad 400zł. Trzeba liczyć 2x3 lub 2x3.5 metra przewodu miedzianego (koszt od 100zł wzwyż), chyba 4 łączniki (do kilkadziesięciu zł), nowy płyn hamulcowy,  robocizna (ok 250zł). Czas robocizny: cała dniówka, oddajesz auto rano (lub dzień wcześniej), odbierasz przed zamknięciem.  W drugim warsztacie samochodowym - jak się pytałem - czas wykonania  i cena podobna. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Marian1968  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Panther Black 
                  Dołączył: 11 Sie 2012 Posty: 18 Skąd: Polska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18-06-2013, 09:05   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Ja miesiąc temu musiałem wymienić przewody ale tylko tył i koszt był taki sobie bo 220 zł. Mechanik powiedział że za całość tak do 400 zł. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Pover  		  
		 
          
  
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Radiant Red 
                  Dołączył: 10 Lis 2010 Posty: 235 Skąd: Mława 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19-06-2013, 12:12   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Niedawno dzwonilem do Forda to mi zaspiewali za jeden wezyk na tyl 232zl.podziekowalem ladnie...    | 
             
						
				_________________ https://www.facebook.com/LeonByPover | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 dymek  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Moondust Silver 
                  Dołączył: 08 Kwi 2013 Posty: 4 Skąd: Lubin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 05-12-2013, 20:52   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               A ja muszę wymienić wszystkie przewody i mam pytanie:
 
Czy zestaw do Forda Fiesty (95-02) będzie pasował do Pumy '97 ???   SKLEP 
 
 
Nie mogę znaleźć konkretnie do Pumy. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Dukes  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 2000 
                  Kolor Pumy: State Blue 
                  Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 735 Skąd: Pniewy 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 05-12-2013, 21:08   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | W porządniejszych zakładach mechaniki pojazdowej dorobią Ci takie przewody na wzór przed montażem bo to w sumie prosta sprawa, wystarczy tylko "zarabiarka" i zestaw odpowiednich końcówek. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |