To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - Filtr paliwa i silniczek krokowy

Passenger - 02-03-2005, 13:49
Temat postu: Filtr paliwa i silniczek krokowy
Po jakim przebiegu zmienialiście filtr paliwa?
Ja mam dopiero 55700 km ale po ostatniej przygodzie z g*** paliwem na Neste, mam zamiar wymienić go teraz...
Czy silniczek krokowy (ten od wolnych obrotów) jest sens czyścić? Czy od razu kupuje się nowy?

Problem mam taki: po 3-4 tankowaniach na Neste Pumka zaczęła się dławić na 1,2,3 biegu do około 3 tys. obr. Zalałem V-power + dodatek czyszczący Shella i jest lepiej ale nie do końca... cały czas jak postoi chwilę to się później dusi do pewnego momentu: gdy stoję na luzie, autko trochę szarpie, silnik nie pracuje równo, nagle obroty podskakują do +/- 1200 obr, spadają do 800 - 900 obr i później jest dobrze, praktycznie się nie dusi do czasu aż znowu gdzieś nie postoi... :roll:

Z tego powodu mam zamiar wymienić filtr paliwa... mechanik mówił, że można też wyczyścić silnik krokowy...
Co jeszcze można zrobić? Czy świece mogą mieć tu jakieś znaczenie?

Proszę o pomoc :!: Co jeszcze sprawdzić?

tOmO - 02-03-2005, 15:29

Passenger, a nie grzebałeś ostatnio przy wydechu?

Nowy silniczek krokowy to chyba nie jest tania sprawa.

tOmO

Passenger - 02-03-2005, 17:00

tOmO napisał/a:
Passenger, a nie grzebałeś ostatnio przy wydechu?


Wydech był wymieniany sporo czasu temu... jakoś w październiku last year... do czasu tankowania w Neste wszystko było OK. Poza tym mój wydech nie jest żaden przesadzony... nie wywalałem tłumików, średnica przelotu dedykowana do tego silnika... wydech nie ma tu wg mnie znaczenia.

tOmO napisał/a:
Nowy silniczek krokowy to chyba nie jest tania sprawa.


Więc można spróbować go przeczyścić?

Anonymous - 02-03-2005, 17:58

Wymień na początek filtr paliwa, powinno pomóc.

ps. Dziwna ta stacja NESTE, ja od dawna w Toruniu/Bydgoszczy tankuje na tej stacji (zamiennie z SHELL) i auto śmiga ,że hej. Za to nigdy nie tankuj na (chyba) Rafinerii Gdańskiej - pierwsza stacja po drodze z Torunia do Bydgoszczy, jak kiedyś tam zatankowałem to śmierdziało mi auto paliwem przez tydzień :evil:

Passenger - 02-03-2005, 18:07

shawn napisał/a:
Wymień na początek filtr paliwa, powinno pomóc.

Tak zamierzam. Dzięki.

Boogie - 02-03-2005, 19:04

Ja też tankuję od roku na Neste i nie miałem problemów.:)
Passenger - 02-03-2005, 20:56

Widać nie zależy to od sieci tylko od danej stacji... jedna drugiej nie równa...
Proszę jednak o wypowiedzi na temat :roll: Temat o stacjach jest gdzie indziej :wink:

Passenger - 07-03-2005, 15:07

Filtr paliwa wymieniony (polecam Paradoxa - szybko przysłał oryginalną część).
Czy po wymianie filtra wszystko powinno być od ręki dobrze? Czy potrzebuje to trochę czasu żeby zadziałać? Ile?
Przed wymianą zauważyłem jeszcze jedną rzecz... przy wrzucaniu luzu obroty nurkują do około 500 obr. i od razu wracają na przepisowe 900... Jakieś sugestie?
Od razu dodam, że stożka jeszcze nie założyłem, filtr paliwa jest wymieniony, paliwo Shell V-power Racing.

Lukas - 07-03-2005, 22:14

sprawdz czy nie masz odłączoneg przewodu od przepływomierza.
Passenger - 08-03-2005, 23:24

lukas napisał/a:
sprawdz czy nie masz odłączoneg przewodu od przepływomierza.

Wszystko jest podłączone. Sprawdziłem.
Tak na marginesie to opisywane przeze mnie do tej pory objawy występują coraz rzadziej... może to nowy filtr paliwa po woli wyłapuje brudy i z czasem wszystko wróci do normy...

Nicco - 10-03-2005, 17:53

lukas napisał/a:
sprawdz czy nie masz odłączoneg przewodu od przepływomierza


Bez podłączonego przepływomierza to by dobrze nie ruszył

Passenger - 19-03-2005, 13:32

Na przeglądzie każę podłączyć do kompa, sprawdzić sondę lambda, przeczyścić silniczek krokowy i przepustnicę... pewnie nadszedł czas na nowe świece... mam nadzieję, że po tym wszystkim dławienie minie... Macie jeszcze jakieś podpowiedzi?
Passenger - 25-03-2005, 21:30

Pumka przeszła dziś wnikliwy przegląd wiosenny. Wymieniono olej, filtr oleju, świece, wyczyszczono przepustnicę, wyczyszczono i wyregulowano pod komputerem silniczek krokowy. Komputer pokazał też, że miałem padniętą sondę lambda - została wymieniona. Teraz Pumka kręci się jak dzika :twisted:
Temat można zamknąć.

sharky - 02-08-2009, 22:55

Odświeżę trochę temat odnośnie wymiany filtru paliwa. Dziś wymieniłem u siebie bo miałem oryginalny Motorcraft'u, który był pewnie od nowości jeszcze nie wymieniany a była pewnie już na niego pora. :razz: Kupiłem nowy za 32 zł firmy BOSCH. Wymiana nie jest trudna, potrzebny jest tylko kanał lub podnośnik. :razz: Odkręca się jedną śrubkę (torx) i wypina wężyki. Następnie wyjmuje się filtr z metalowej opaski, zakłada nowy, podpina z powrotem wężyki i przykręca śrubkę. Do wypięcia wężyków nie są potrzebne żadne narzędzia ponieważ są one zakończone specjalnymi zatrzaskami, które wypina się poprzez naciśnięcie przycisków (białe przyciski widoczne na zdjęciach). Trzeba pamiętać, że odpinając wężyki wyleci trochę paliwa ale to jest tylko pozostałość w wężykach. Nie jest to duża ilość ale paliwo może wytrysnąć z małym ciśnieniem więc trzeba uważać. :razz:

Nowy filtr paliwa BOSCH'a:


A tak wyglądał stary filtra paliwa Motorcraft'u:

rafalski69 - 03-08-2009, 15:53

a ja też już pomyslałem o wymianie i dwa dni temu zamówiłem i lada dzien też to będe robic :mrgreen: :mrgreen:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group