Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: Gaydek
27-12-2007, 17:41
Filtr paliwa i silniczek krokowy
Autor Wiadomość
Passenger 

Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1476
Skąd: PL
Wysłany: 02-03-2005, 13:49   Filtr paliwa i silniczek krokowy

Po jakim przebiegu zmienialiście filtr paliwa?
Ja mam dopiero 55700 km ale po ostatniej przygodzie z g*** paliwem na Neste, mam zamiar wymienić go teraz...
Czy silniczek krokowy (ten od wolnych obrotów) jest sens czyścić? Czy od razu kupuje się nowy?

Problem mam taki: po 3-4 tankowaniach na Neste Pumka zaczęła się dławić na 1,2,3 biegu do około 3 tys. obr. Zalałem V-power + dodatek czyszczący Shella i jest lepiej ale nie do końca... cały czas jak postoi chwilę to się później dusi do pewnego momentu: gdy stoję na luzie, autko trochę szarpie, silnik nie pracuje równo, nagle obroty podskakują do +/- 1200 obr, spadają do 800 - 900 obr i później jest dobrze, praktycznie się nie dusi do czasu aż znowu gdzieś nie postoi... :roll:

Z tego powodu mam zamiar wymienić filtr paliwa... mechanik mówił, że można też wyczyścić silnik krokowy...
Co jeszcze można zrobić? Czy świece mogą mieć tu jakieś znaczenie?

Proszę o pomoc :!: Co jeszcze sprawdzić?
_________________
Spec.: http://www.camaro5.com/fo...o=view&id=15247
 
 
 
tOmO 
tomo


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 139
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 02-03-2005, 15:29   

Passenger, a nie grzebałeś ostatnio przy wydechu?

Nowy silniczek krokowy to chyba nie jest tania sprawa.

tOmO
 
 
 
Passenger 

Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1476
Skąd: PL
Wysłany: 02-03-2005, 17:00   

tOmO napisał/a:
Passenger, a nie grzebałeś ostatnio przy wydechu?


Wydech był wymieniany sporo czasu temu... jakoś w październiku last year... do czasu tankowania w Neste wszystko było OK. Poza tym mój wydech nie jest żaden przesadzony... nie wywalałem tłumików, średnica przelotu dedykowana do tego silnika... wydech nie ma tu wg mnie znaczenia.

tOmO napisał/a:
Nowy silniczek krokowy to chyba nie jest tania sprawa.


Więc można spróbować go przeczyścić?
_________________
Spec.: http://www.camaro5.com/fo...o=view&id=15247
 
 
 
shawn
[Usunięty]

Wysłany: 02-03-2005, 17:58   

Wymień na początek filtr paliwa, powinno pomóc.

ps. Dziwna ta stacja NESTE, ja od dawna w Toruniu/Bydgoszczy tankuje na tej stacji (zamiennie z SHELL) i auto śmiga ,że hej. Za to nigdy nie tankuj na (chyba) Rafinerii Gdańskiej - pierwsza stacja po drodze z Torunia do Bydgoszczy, jak kiedyś tam zatankowałem to śmierdziało mi auto paliwem przez tydzień :evil:
 
 
Passenger 

Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1476
Skąd: PL
Wysłany: 02-03-2005, 18:07   

shawn napisał/a:
Wymień na początek filtr paliwa, powinno pomóc.

Tak zamierzam. Dzięki.
_________________
Spec.: http://www.camaro5.com/fo...o=view&id=15247
 
 
 
Boogie 
adm


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 2370
Skąd: Poznań
Wysłany: 02-03-2005, 19:04   

Ja też tankuję od roku na Neste i nie miałem problemów.:)
_________________
Admin jest jak pogoda - trzeba zaakceptować, bo nic nie możesz zrobić, aby go zmienić
 
 
 
Passenger 

Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1476
Skąd: PL
Wysłany: 02-03-2005, 20:56   

Widać nie zależy to od sieci tylko od danej stacji... jedna drugiej nie równa...
Proszę jednak o wypowiedzi na temat :roll: Temat o stacjach jest gdzie indziej :wink:
_________________
Spec.: http://www.camaro5.com/fo...o=view&id=15247
 
 
 
Passenger 

Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1476
Skąd: PL
Wysłany: 07-03-2005, 15:07   

Filtr paliwa wymieniony (polecam Paradoxa - szybko przysłał oryginalną część).
Czy po wymianie filtra wszystko powinno być od ręki dobrze? Czy potrzebuje to trochę czasu żeby zadziałać? Ile?
Przed wymianą zauważyłem jeszcze jedną rzecz... przy wrzucaniu luzu obroty nurkują do około 500 obr. i od razu wracają na przepisowe 900... Jakieś sugestie?
Od razu dodam, że stożka jeszcze nie założyłem, filtr paliwa jest wymieniony, paliwo Shell V-power Racing.
_________________
Spec.: http://www.camaro5.com/fo...o=view&id=15247
 
 
 
Lukas 


Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 29 Wrz 2004
Posty: 198
Skąd: Pruszków
Wysłany: 07-03-2005, 22:14   

sprawdz czy nie masz odłączoneg przewodu od przepływomierza.
 
 
 
Passenger 

Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1476
Skąd: PL
Wysłany: 08-03-2005, 23:24   

lukas napisał/a:
sprawdz czy nie masz odłączoneg przewodu od przepływomierza.

Wszystko jest podłączone. Sprawdziłem.
Tak na marginesie to opisywane przeze mnie do tej pory objawy występują coraz rzadziej... może to nowy filtr paliwa po woli wyłapuje brudy i z czasem wszystko wróci do normy...
_________________
Spec.: http://www.camaro5.com/fo...o=view&id=15247
 
 
 
Nicco 
ema puma


Dołączył: 19 Wrz 2004
Posty: 146
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-03-2005, 17:53   

lukas napisał/a:
sprawdz czy nie masz odłączoneg przewodu od przepływomierza


Bez podłączonego przepływomierza to by dobrze nie ruszył
 
 
 
Passenger 

Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1476
Skąd: PL
Wysłany: 19-03-2005, 13:32   

Na przeglądzie każę podłączyć do kompa, sprawdzić sondę lambda, przeczyścić silniczek krokowy i przepustnicę... pewnie nadszedł czas na nowe świece... mam nadzieję, że po tym wszystkim dławienie minie... Macie jeszcze jakieś podpowiedzi?
_________________
Spec.: http://www.camaro5.com/fo...o=view&id=15247
 
 
 
Passenger 

Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1476
Skąd: PL
Wysłany: 25-03-2005, 21:30   

Pumka przeszła dziś wnikliwy przegląd wiosenny. Wymieniono olej, filtr oleju, świece, wyczyszczono przepustnicę, wyczyszczono i wyregulowano pod komputerem silniczek krokowy. Komputer pokazał też, że miałem padniętą sondę lambda - została wymieniona. Teraz Pumka kręci się jak dzika :twisted:
Temat można zamknąć.
_________________
Spec.: http://www.camaro5.com/fo...o=view&id=15247
 
 
 
sharky 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 992
Skąd: Kalisz/Opatówek
Wysłany: 02-08-2009, 22:55   

Odświeżę trochę temat odnośnie wymiany filtru paliwa. Dziś wymieniłem u siebie bo miałem oryginalny Motorcraft'u, który był pewnie od nowości jeszcze nie wymieniany a była pewnie już na niego pora. :razz: Kupiłem nowy za 32 zł firmy BOSCH. Wymiana nie jest trudna, potrzebny jest tylko kanał lub podnośnik. :razz: Odkręca się jedną śrubkę (torx) i wypina wężyki. Następnie wyjmuje się filtr z metalowej opaski, zakłada nowy, podpina z powrotem wężyki i przykręca śrubkę. Do wypięcia wężyków nie są potrzebne żadne narzędzia ponieważ są one zakończone specjalnymi zatrzaskami, które wypina się poprzez naciśnięcie przycisków (białe przyciski widoczne na zdjęciach). Trzeba pamiętać, że odpinając wężyki wyleci trochę paliwa ale to jest tylko pozostałość w wężykach. Nie jest to duża ilość ale paliwo może wytrysnąć z małym ciśnieniem więc trzeba uważać. :razz:

Nowy filtr paliwa BOSCH'a:


A tak wyglądał stary filtra paliwa Motorcraft'u:
_________________
Ten, co opatentował podświetlany schowek. :mrgreen: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7948

Sprawdź swoją Pumę po numerze VIN: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7055
 
 
 
rafalski69 
1.4 i 1.7


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 1147
Skąd: Stradunia /Opolskie
Wysłany: 03-08-2009, 15:53   

a ja też już pomyslałem o wymianie i dwa dni temu zamówiłem i lada dzien też to będe robic :mrgreen: :mrgreen:
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo