Przesunięty przez: Gaydek 24-04-2009, 15:59		 | 
	
			samodzielna diagnostyka komputerowa | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 tusia8510  		  
		 
         Tempus fugit...
  
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Moondust Silver 
                  Dołączyła: 26 Wrz 2008 Posty: 2126 Skąd: Gorzów/Kołobrzeg 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Opoya  		  
		 
         Szarak ST225
  
  
                  Dołączyła: 14 Wrz 2004 Posty: 4581 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28-02-2009, 12:18   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | IMO dużo wygodniejszym rozwiązaniem jest skaner jako osobne urządzenie. Nie potrzebny do tego laptop. Mam taki skaner i polecam (kilka osób z klubu mogło się już przekonać o jego użyteczności). Jak nie zapomnę, wieczorem zamieszczę dokładniejsze info. | 
             
						
				_________________ 
 
Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
 
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
 
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
 
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
 
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi    Uwielbiam Cie    (by bleade) 
 
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
 
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Kolin  		  
		 
         NÓdziaŻ :D
  
  
                  Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 842 Skąd: Ostrów Wielkopolski 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28-02-2009, 13:52   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Opoya, 
 
 
A też ma tyle możliwości co ten w aukcji podany ? | 
             
						
				_________________ Alfa Romeo 147 By Zender...
 
 
JTD powered by Cinsoft | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 huugo [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 01-03-2009, 18:55   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Opoya czy możesz podać nazwę skanera którego używasz, czy można nim zdiagnozowac (AirBag, ABS), | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Opoya  		  
		 
         Szarak ST225
  
  
                  Dołączyła: 14 Wrz 2004 Posty: 4581 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 02-03-2009, 02:44   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Dwa przykładowe linki:
 
http://www.auteltech.com/gs400.htm
 
http://www.jomax.pl/urzadzenia/IMP-0047.htm
 
 
Urządznie może nie najnowsze, ma już parę lat, ale warte każdej wydanej złotówki... Nie jestem w stanie policzyć ile aut zostało nim przeksanowanych (głównie Pumy i Cougary).
 
Fakt, że czasem pokazuje błąd trudny do interpretacji (i nie dotyczy to tylko Pum), ale często określa usterkę jednoznacznie.
 
 
Przykład: miałam w mojej Pumie błąd P0171 - czyli ponoć zbyt uboga mieszanka w cylindrze pierwszym. Auto skanowane przez dwa różne urządzenia - ten sam błąd. Zniknął po wyczyszczeniu przepływomierza. 
 
Tak więc, opócz samego skanera, trzeba nauczyć się interpretować błędy. | 
             
						
				_________________ 
 
Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
 
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
 
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
 
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
 
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi    Uwielbiam Cie    (by bleade) 
 
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
 
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 rafalski69  		  
		 
         1.4 i 1.7
  
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1999 
                  Kolor Pumy: Pacific Green 
                  Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 1147 Skąd: Stradunia /Opolskie 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 tusia8510  		  
		 
         Tempus fugit...
  
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Moondust Silver 
                  Dołączyła: 26 Wrz 2008 Posty: 2126 Skąd: Gorzów/Kołobrzeg 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 04-03-2009, 16:47   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Opoya a gdzie kupiłas, jaki koszt i czy jest do Twego s[rzetu jakas instrukcja jak interpretowac błędy? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Opoya  		  
		 
         Szarak ST225
  
  
                  Dołączyła: 14 Wrz 2004 Posty: 4581 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 04-03-2009, 17:18   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Nie pamiętam ile kosztował, bo skaner należy do TAMa z Klubu Cougara i to on go kupił. Ale to ja ze skanera częściej korzystam, więc jest u mnie.
 
Znalazłam na ebayu aukcję z takim samym skanerem (wprawdzie aukcja zakończona, ale można do gościa napisać): 
 
http://cgi.ebay.pl/Skaner...0127163001r1467
 
Kody błędów pokazywane są na wyświetlaczu, wraz z opisem, po angielsku.
 
 
Znalazłam też stronę sklepu z różnymi skanerami ("mój" też tam jest):
 
http://www.mari.pl/SKANER...0--default.html | 
             
						
				_________________ 
 
Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
 
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
 
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
 
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
 
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi    Uwielbiam Cie    (by bleade) 
 
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
 
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Mr.Maya  		  
		 
         Kamikaze Driver
  
  
                  Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 2256 Skąd: Gliwice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 04-03-2009, 18:31   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Niestety takie skanery pokazuja tylko bledy silnika i osprzetu. Wiec nie pokarza wam baldu ABS itp. Ale i tak polecam. A jesli ktos ma pume z elektronicznym licznikiem to na liczniku moze te bledy czytac | 
             
						
				_________________ 160KM & 375NM by DURASOFT
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Noalan  		  
		 
         Big Forehead
  
  
                  Silnik Pumy: 1.4 
                  Rok prod. Pumy: 2000 
                  Kolor Pumy: Panther Black 
                  Dołączył: 20 Sie 2008 Posty: 158 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 04-03-2009, 19:36   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | A jak można na własnym liczniku sprawdzić kody błędów? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Mr.Maya  		  
		 
         Kamikaze Driver
  
  
                  Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 2256 Skąd: Gliwice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 04-03-2009, 19:52   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               NIE ODPOWIADAM ZA SKUTKI UBOCZNE!!!!!
 
 
 
 
 
 
Żeby wejść w ten tryb diagnostyczny wystarczy 
 
1) włożyć kluczyk i nie przekrecać 
 
2) nacisnąć Reset na desce i trzymać 
 
3) przekręcić kluczyk (do połowy lub można zapalić silnik) i nadal trzymać Reset 
 
4) w ciągu 5 sekund pojawi się napis "test" na LCD, puścić Reset 
 
 
Naciskając kolejno Reset jest dostęp do całej masy informacji 
 
w tym najważniejsze chyba Diagnostic Trouble Code. 
 
I pomysleć że za odczytanie tego w ASO chcą 200pln, hehe niedoczekanie ich. 
 
 
Poniżej jest lista co się kolejno pokazuje u mnie (puma 1.7) i opis co się mi udało znaleźć: 
 
 
"gage" - wskazówki przemiatają licznik, można zrobić zdjęcie przy 220km/h 
 
"888.8 8888" - test lcd 
 
"bulb" - test żaróweczek na tablicy 
 
"r07 pass" - test ROMu 
 
"EE01 pass" test pamięci wymazywalnej 
 
"AC44 date" - podobno to jakis numer zegara czy programu 
 
"none dtc" - to jest własnie Diagnostic Trouble Code, czyli kody błędów, czyli to co odczytuje się przez OBDII, kody błędów do forda można łatwo znaleźć w necie, ajk jest kilka błędów to kolejne naciśnięcia Reset pokazują je po kolei. Nie wiem jak się kasuje. 
 
"000.0 spd e" - prędkość w mph, ale ja sobie stałem 
 
"000.0 spd" - w km/h 
 
"0000" - obroty, działa ponoć nawet jak się nie ma obrotka 
 
"14 6 fuel" - ile nam paliwa zostalo 
 
"petr engine" - faktycznie mam benzyniaka 
 
"096 C  > 041.2" temperatura silnika i cos innego na zmianę, jak jedno rośnie to drugie maleje 
 
"12.2bat" napięcie akumulatora 
 
"-0 illu" - czy podświetlona aktualnie deska, czy nie 
 
"069 lcd" - ostatnia pozycja na przednim siedzeniu? 
 
"-b cr" crank sense ? 
 
"-b 16"" 
 
"-6 LS" 
 
"-1 65t" 
 
"-0 rdo" 
 
"-0 rst" 
 
"-0 fli" 
 
"-1 6cd" 
 
"-0 HTL" 
 
"82 PA" 
 
"02  >0A Pb" na zmianę mruga 
 
"f0 Pc" 
 
"0c Pd" 
 
"155 Pe0" 
 
"146 Pe1" 
 
"255 Pe2" 
 
"255 Pe3" 
 
"255 Pe4" 
 
"251<->249 Pe5" nie może się zdecydować 
 
"000 Pe6" 
 
"183 Pe7" 
 
 
i na powrót "Gage" i wskazówki latają | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 huugo [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10-03-2009, 22:23   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Z tymi skanerami -testerami OBD2 to nie do końca jest tak jak piszą sprzedawcy, ponieważ one odczytują tylko błędy związane z emisją spalin a niestety nie wszystkie parametry są odczytywane przez system OBD. Dobry tester łączy się bezpośrednio ze sterownikiem, a spotkałem się już z tym że tester OBD2 nie pokazał błędu zapisanego w sterowniku silnika. Dlatego takimi testerami nie można zdiagnozować sterownika ABS-u czy poduszki. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 zibi_21-1984  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1999 
                  Dołączył: 30 Cze 2008 Posty: 80 Skąd: Libiąż  k.Oświecimia 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24-03-2009, 16:42   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Kody błędów , moze komuś sie przyda:
 
 
 
http://www.troublecodes.n...01obd2mil.shtml
 
 
 
trzeba sobie przetłumaczyc.    
 
 
[ Dodano: 24-03-2009, 17:56 ]
 
A może mi ktoś pomóc co oznaczają pozostałe kody które mi wyskakują.Mam takie błędy :
 
 
0115 - to czujnik temperatury  czynnika chłodzącego silnik .
 
 
9318 , 9204 , 9201. - ??? | 
             
						
				_________________ _zibi_ | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 COCKIN  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Dołączył: 08 Kwi 2007 Posty: 83 Skąd: Bytom 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12-04-2009, 13:14   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Kupil ktos moze ten kabel diagnostyczny? I jestem ciekaw jak np sprawdza sie przyspieszenie 0-100. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 rafalski69  		  
		 
         1.4 i 1.7
  
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1999 
                  Kolor Pumy: Pacific Green 
                  Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 1147 Skąd: Stradunia /Opolskie 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |