Przesunięty przez: Gaydek 25-12-2006, 16:42 |
Opony letnie |
Autor |
Wiadomość |
Opoya
Szarak ST225
Dołączyła: 14 Wrz 2004 Posty: 4581 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-05-2005, 16:23
|
|
|
Co do ścieralności opony jest oznacznie o którym się rzadko pamięta. To tzw. treadwear.
Cytat:
"Treadwear - jest to parametr trwałości bieżnika. Oznacza się go dwu lub trzycyfrową liczbą. Im jest ona większa, tym bardziej odporny na zużycie jest bieżnik opony. Dla przykładu - oznaczenie "150" świadczy o tym, że opona według testu UTQG jest 1,5-razy trwalsza od opony oznaczonej "100". Najwyższymi liczbami charakteryzują się zwykłe opony letnie o drogowej rzeźbie bieżnika, rozsądnej, niewielkiej szerokości i niskim indeksie prędkości. Najwyższe wartości parametru "Treadwear" przekraczają 500. Opony sportowe, zimowe itp. cechują się parametrem w rzędu 100-200. Większość opon do pojazdów 4WD odznacza się parametrem Treadwear rzędu 240-300."
W Pumie na lato mam Yokohamy A539 205/45R16. Treadwear 300 |
|
|
|
|
Gosc
Gość
|
Wysłany: 27-05-2005, 18:16
|
|
|
najwazniejsze aby opona dobrze hamowala, a czy się mocno ściera, who cares?? |
|
|
|
|
Passenger
Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1476 Skąd: PL
|
Wysłany: 27-05-2005, 21:08
|
|
|
Gość napisał/a: | czy się mocno ściera, who cares?? |
Chodzi mi o to, żeby takie Proxes T1-S starczyły mi chociaż na ten i następny sezon... szkoda kasy co roku kupować opony |
_________________ Spec.: http://www.camaro5.com/fo...o=view&id=15247 |
|
|
|
|
Pusia
Silnik Pumy: 1.6
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: India Yellow
Dołączyła: 12 Gru 2004 Posty: 4105 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28-05-2005, 12:53
|
|
|
A te Toyo Proxes S lub R jaką mają ścieralność ? |
|
|
|
|
Jacek
Dołączył: 06 Mar 2005 Posty: 272 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 29-05-2005, 14:15
|
|
|
Pass F1 na pewno wystarczą Ci na dwa sezony mam je w dwóch autach , tylko nie w swoim (kwestia czasu). |
_________________ www.nieruchomosciwysocki.pl |
|
|
|
|
tOmO
tomo
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 139 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 29-05-2005, 16:31
|
|
|
Pass, ja na Toyo mocno zjeżdzonych (ok 2mm bieżnika) przeżyłem od zakupu auta jeden sezon. Opony są bardzo mocne i trwałe, jedynie to, że się ścierają, ale nie tak samo jak F1. Myśle, że nowe starczają spokojnie na 2-3 sezony, bez jakiegoś większego oszczędzania ich.
Teraz mam nówki Toyo i też jestem bardzo zadowolony.
PS. To moje subiektywne wrażenia i szaleńców potrafiących zjechać Toyo w weekend proszę o stosowne zachowanie
tOmO |
|
|
|
|
Passenger
Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1476 Skąd: PL
|
Wysłany: 30-05-2005, 19:32
|
|
|
Dzięki za odpowiedzi Chyba jednak zdecyduję się na Toyo T1-S. Na komplecie wychodzi prawie 200 pln taniej... a że zmieniam też amorki to dwie stówki się przydadzą |
_________________ Spec.: http://www.camaro5.com/fo...o=view&id=15247 |
|
|
|
|
shawn [Usunięty]
|
Wysłany: 30-05-2005, 22:24
|
|
|
Passenger napisał/a: | Dzięki za odpowiedzi Chyba jednak zdecyduję się na Toyo T1-S. Na komplecie wychodzi prawie 200 pln taniej... a że zmieniam też amorki to dwie stówki się przydadzą |
Nie lepiej T1-R ?? cena podobna .
Toyo |
|
|
|
|
Passenger
Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1476 Skąd: PL
|
Wysłany: 30-05-2005, 23:18
|
|
|
shawn napisał/a: | Passenger napisał/a: | Dzięki za odpowiedzi Chyba jednak zdecyduję się na Toyo T1-S. Na komplecie wychodzi prawie 200 pln taniej... a że zmieniam też amorki to dwie stówki się przydadzą |
Nie lepiej T1-R ?? cena podobna .
Toyo |
Może i lepiej... T1-R wychodzi na komplecie 120 pln drożej... poza tym na T1-R trzeba czekać do końca lipca Idzie transport do Polski i już są na nie zapisy - taką dostałem odpowiedź kilku sklepów internetowych... Nawet jak się teraz zapiszę to nie mam pewności czy je dostanę. T1-S są dostępne od ręki, też są dobre i tańsze. |
_________________ Spec.: http://www.camaro5.com/fo...o=view&id=15247 |
|
|
|
|
Rathi
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 30 Maj 2005 Posty: 184 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 31-05-2005, 09:20
|
|
|
Kupilem 1,5 tygodnia temu DUNLOP SP SPORT 01.
Przejechalem ponad 1000 km. Chyba troche malo, zeby powiedziec cokolwiek o scieralnosci.
Jezdzi sie na nich bardzo dobrze. Opinie maja rowniez bardzo pozytywne.
Chcialem kupic Nokiany, ale nigdzie nie byly dostepne "od reki", a potrzebowalem kupic w ciagu 2-3 dni. Zimowki pewnie byloby do wyrzucenia po 1000 km przy temperaturach jakie byly przez ostatni tydzien. |
_________________ Robert z Krakowa
http://dragonus.pl/
Sklep z grami planszowymi, wypożyczalnia gier |
|
|
|
|
Passenger
Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1476 Skąd: PL
|
|
|
|
|
SzwejK
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 22 Lip 2005 Posty: 38 Skąd: Poznań, Warszawa
|
Wysłany: 11-08-2005, 09:44
|
|
|
Powracając do watku treadwear to dla opon Toyo Proxes T1-R i T1-S wynosi on 280. Czy ktoś sie może orientuje ile wynosi dla Goodyear EAGLE F1 GSD3?
A ostatnimi czasy ceny troszke pospadały. W sklepie internetowym www.opony.com Toyo Proxes T1-R kosztuje po rabacie 211 zł a Toyo Proces T1-S 226 zł (nie rozumiem dlaczego T1-S jest droższe od T1-R!!) Jeżeli chodzi o Goodyear EAGLE F1 GSD3 to kosztują obecnie 253 zł - chyba się skusze właśnie na nie. |
|
|
|
|
superwisior
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 26 Cze 2005 Posty: 28 Skąd: Liverpool
|
Wysłany: 12-08-2005, 01:04
|
|
|
Czy któryś z Klubowiczów używa opon o szerokości 215?
Czeka mnie zmiana opon. Jeździłem do tej pory na 205/40/17 i muszę powiedzieć, że przy maksymalnym skręcie kierownicy opony tarły o nadkola (mam obniżone zawieszenie Eibach -30mm). Teraz mam możliwość kupienia po okazyjnej cenie opon w rozmiarze 215/40/17, ale mam obawy czy to ogumienie to rozsądny wybór.
Czy opony 215/40/17 pasują do Pumy? Czy trzeba zakładać "dystanse" lub ograniczniki skrętu? Czy może trzeba poszerzać nadkola?? |
|
|
|
|
tOmO_
Gość
|
Wysłany: 12-08-2005, 08:18
|
|
|
trzeba zmienić felgi i raczej należy zastosować ograniczniki skrętu lub/i dystanse.
tOmO |
|
|
|
|
Passenger
Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1476 Skąd: PL
|
Wysłany: 12-08-2005, 10:14
|
|
|
Gość napisał/a: | trzeba zmienić felgi i raczej należy zastosować ograniczniki skrętu lub/i dystanse. |
Rozumiem, że Superwisior jeździl już na 17" więc felg zmieniać nie musi... jeśli już 205 tarlo to oczywiste, że 215 będzie trzeć mocniej... Ogracznicznik skrętu się przyda. Do tego wydaje mi się, że dystanse powinny zalatwić sprawę. |
_________________ Spec.: http://www.camaro5.com/fo...o=view&id=15247 |
|
|
|
|
|