Przesunięty przez: Gaydek 15-04-2015, 18:14		 | 
	
			Wymiana Plynu chłodniczego i oleju | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 kivi89  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1997 
                  Dołączył: 20 Lut 2009 Posty: 61 Skąd: Inowrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28-09-2009, 23:36   Wymiana Plynu chłodniczego i oleju
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam! Mam wlasnie zamiar wymienic plyn w chlodnicy i teraz pytanie gdzie znajde korek zeby spuscic stary plyn i o czym musze pamietac zanim sie do tego zabiore i ile plynu tam wchodzi ?      
 
 
Oraz olej w silniku     zdaje sie ze juz zlokalizowalem na dole "korek" ktorym sie spuszcza olej tylko gdzie jest w pumie filt oleju i jakim kluczem go sie odkreca ?    
 
 
heh wole powoli wszystko robic samemu w mojej malej niz ja dawac w brudne łapy mechanika a takie drobiazgi to juz musowo (od czegos trzeba zaczac) tak wiec prosze o rady    | 
             
						
				_________________ http://www.polskajazda.pl...Ford/Puma/67228 | 
			 
									
				| Ostatnio zmieniony przez Gaydek 05-10-2009, 20:11, w całości zmieniany 3 razy   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Boogie  		  
		 
         adm
  
  
                  Dołączył: 12 Wrz 2004 Posty: 2370 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29-09-2009, 00:01   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Z olejem to już bym nie przesadzał, zazwyczaj jak kupisz u mechanika to wymianę masz gratis, a na pewno nic ci nie zepsuje. Do tego do filtra trzeba mieć specjalny klucz także już koszty ci wzrosną. Dodatkowo co zrobisz ze zużytym olejem?
 
 
Klucze do filtrów:
 
 
http://images.google.pl/i...=N&hl=pl&tab=wi | 
             
						
				_________________ Admin jest jak pogoda - trzeba zaakceptować, bo nic nie możesz zrobić, aby go zmienić
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kivi89  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1997 
                  Dołączył: 20 Lut 2009 Posty: 61 Skąd: Inowrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29-09-2009, 00:40   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               no w sumie racja ale klucz akurat taki mam olej kupiony no i lubie robic jak najwiecej sam (filtr zlokalizowalem)    a z chlodniczym to jak to wyglada ? | 
             
						
				_________________ http://www.polskajazda.pl...Ford/Puma/67228 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Boogie  		  
		 
         adm
  
  
                  Dołączył: 12 Wrz 2004 Posty: 2370 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29-09-2009, 01:01   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Może ktoś się odezwie gdzie jest dokładnie bo ja nie mam pojęcia. Zazwyczaj jest albo w dole bloku silnika albo na dole chłodnicy. | 
             
						
				_________________ Admin jest jak pogoda - trzeba zaakceptować, bo nic nie możesz zrobić, aby go zmienić
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 wojteks  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1999 
                  Dołączył: 11 Maj 2008 Posty: 336 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29-09-2009, 07:01   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | korek od chłodnicy jest o ile pamiętam w lewym dolnym rogu chłodnicy stojąc pod samochodem twarzą w stronę przedniego zderzaka. Po wymianie płynu trzeba odpowietrzyć układ włączając silnik gazując go do chyba 3000 tys obrotów i dolewając płynu. Jakoś tak. Dokładnie jest to wszystko opisane w TIS. Najlepiej sobię ściągnijcie t jak chcecie sami coś w samochodzie robić. Pozdro | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 cayenne  		  
		 
          
                  Dołączył: 15 Wrz 2008 Posty: 85 Skąd: wwa-krk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-07-2010, 10:14   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               odświeżając temat..
 
 
w weekend planuje samodzielną wymianę płynu chłodzącego 
 
czytając ten temat :
 
- odkręcam korek w lewym dolnym rogu chłodnicy (gdy już silnik ostygnie)
 
- spuszczam stary płyn
 
- zakręcam korek   
 
- dolewam nowy płyn do poziomu pomiędzy MIN a MAX
 
- odpowietrzam układ zgodnie z powyższym opisem, ewentualnie uzupełniając płyn
 
 
czy to cała filozofia wymiany tego płynu ? wydaje się proste | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 bania  		  
		 
         MeganeII diesel(ble)
  
  
                  Dołączył: 03 Lis 2006 Posty: 384 Skąd: Rzeszów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-07-2010, 12:22   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | cayenne, nie zapomnij o ustawieniu pokrętła na ciepłe max!!! mi osobiście nie udało się nigdy (dwa razy wymieniałem płyn) spuścić cały płyn z układu. zawsze schodziło około 5 litrów a w układzie jest podobno 7,4 l | 
             
						
				_________________ obecnie Megane II diesel(ble) | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Mr.Maya  		  
		 
         Kamikaze Driver
  
  
                  Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 2256 Skąd: Gliwice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-07-2010, 12:23   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Tak opis jest dobry i tak postepuj z ta roznica ze plyn spuszczaj jak silnik bedzie cieply czyli okolo 75 stopni | 
             
						
				_________________ 160KM & 375NM by DURASOFT
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 cayenne  		  
		 
          
                  Dołączył: 15 Wrz 2008 Posty: 85 Skąd: wwa-krk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-07-2010, 12:53   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               no to wygląda na to że muszę dokupić płynu - mam 3 litry koncentratu (1:1) czyli 6 litrów się z tego zrobi.. 
 
czy ktoś potwierdza że nie da się spuścić całego płynu ?? 
 
 
dzięki za rady | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Słoodzik  		  
		 
         zakręcony,po całości
  
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 2608 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-07-2010, 14:17   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               IMO spuścisz więcej płynu jak auto nie będzie stało na równym podłożu    
 
 
Przed każdą wymianą płynu chłodniczego, warto przepłukać cały układ preparatem czyszczącym. Czynność ta zalecana jest szczególnie w starszych samochodach gdzie często tworzą się nagary blokujące sprawny przepływ płynu w układzie. W konsekwencji cierpi na tym kondycja chłodnicy, pompy wody oraz samego silnika. Usuń stary płyn, wlej czyścidło, a następnie przepłucz ją wodą. Usuń wodę  i zalej układ nowym płynem chłodniczym.
 
 
 
http://www.hil.pl/-p-124.html | 
             
						
				_________________ Żyjesz po to aby jeździć. Jeździsz po to aby żyć.
 
 
Porucznik Gwiezdnej Floty Słód™ | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 cayenne  		  
		 
          
                  Dołączył: 15 Wrz 2008 Posty: 85 Skąd: wwa-krk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-07-2010, 14:24   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               jeśli podnosić, to : przód ?? tył ?? a może tylko jedno z kół wystarczy ?
 
 
w sumie mogę przepłukać .. oby mi się tylko coś tam nie rozszczelniło od tego    | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez cayenne 07-07-2010, 14:26, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 rafalski69  		  
		 
         1.4 i 1.7
  
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1999 
                  Kolor Pumy: Pacific Green 
                  Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 1147 Skąd: Stradunia /Opolskie 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-07-2010, 14:25   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Ta niezgodność jest, ponieważ nawet na prostym nie spuścisz całęgo płynu     zostaje ci jeszcze w nagrzewnicy. Można go wydmuchać     | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 cayenne  		  
		 
          
                  Dołączył: 15 Wrz 2008 Posty: 85 Skąd: wwa-krk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-07-2010, 14:28   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               a jak to "wydmuchać" ?
 
i czy jeśli tego nie zrobię może mieć to wpływ na właściwości nowego płynu ? (nie wiem jaki jest obecnie) | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Słoodzik  		  
		 
         zakręcony,po całości
  
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 2608 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-07-2010, 14:30   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Musisz postępować zgodnie z instrukcją obsługi     U siebie miałem płukankę w zeszłym roku i wszystko gra. A w przypadku ewentualnych rozszczelnień zawsze masz koło ratunkowe w postaci magicznych wiórków do uszczelnienia chłodnic    
 
 
Według mnie     spuścisz więcej płynu jeśli postawisz autko na lewarku z jednej strony. | 
             
						
				_________________ Żyjesz po to aby jeździć. Jeździsz po to aby żyć.
 
 
Porucznik Gwiezdnej Floty Słód™ | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 rafalski69  		  
		 
         1.4 i 1.7
  
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1999 
                  Kolor Pumy: Pacific Green 
                  Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 1147 Skąd: Stradunia /Opolskie 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-07-2010, 14:31   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               odpinasz wężyki od zaworu nagrzewnicy i możesz najpierw przepuścić zwykłą wodę aby wypłukać a później tak normalnie nabrać powietrza w płuca i dawaj ( tylko sie nie zaciągnij    ) | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |