Przesunięty przez: Gaydek 26-12-2006, 00:26		 | 
	
			Przepływomierz powietrza - zamiana | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 chapter322  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.4 
                  Rok prod. Pumy: 1999 
                  Dołączył: 18 Wrz 2004 Posty: 264 Skąd: Sieradz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24-10-2005, 13:20   Przepływomierz powietrza - zamiana
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               witam
 
mam zamiar wymienic przeplywomierz powietrza w pumie 1.4 na przepływomierz od pumy 1.7 
 
jak sądzicie warto ? przyniesie to wzrost mocy ?
 
Z różnych źródeł wyczytałem za tak ale zobaczymy jak wymienie    | 
             
						
				_________________ Trakcja jest jak dziwka z syfilisem - bez dobrej gumy nie podchodź.
   | 
			 
									
				| Ostatnio zmieniony przez Boogie 20-08-2006, 23:33, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Passenger  		  
		 
          
                  Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1476 Skąd: PL 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24-10-2005, 13:46   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Nie rozumiem na jakiej zasadzie ma dojść do wzrostu mocy... hmm... przecież będzie dochodziło tyle samo powietrza... Przepływomierz nie zwiększy ilości powietrza w dolocie... | 
             
						
				_________________ Spec.: http://www.camaro5.com/fo...o=view&id=15247 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Kurzki  		  
		 
          
                  Dołączył: 12 Wrz 2004 Posty: 632 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24-10-2005, 17:32   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               wielkosc wlotu powietrza jest taka sama
 
przepywomierz nie steruja zadna klapka ,aby ja otwierac i domykac
 
on tylko podaje informacje o ilosci wpadsajacego powietrza do komputera
 
jak go zdemontujesz lub zaslonisz wlot to nie odpalisz autka 
 
to wszystko co robi | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 wąski  		  
		 
         & Wąska
  
  
                  Rok prod. Pumy: 1999 
                  Kolor Pumy: Panther Black 
                  Dołączył: 16 Lis 2004 Posty: 286 Skąd: Luboń 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24-10-2005, 17:36   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Wymiana przepływomierza nic nie da. Załóż lepiej stożek. Zwiększysz w ten sposób ilość przepływającego powietrza. | 
             
						
				_________________ BMW M5, BMW X6, BMW 750iL Driver...
 
 
BMW 330xi Touring M-Technic dla wygody   
 
Coś do zabawy... jakieś AMG... | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 chapter322  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.4 
                  Rok prod. Pumy: 1999 
                  Dołączył: 18 Wrz 2004 Posty: 264 Skąd: Sieradz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24-10-2005, 17:46   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Podczas kupowania pumy przeplywomierz byl popsuty i jezdzilem bez niego bez problemu przez miesiac. Czasami tylko skakały obroty w zakresie 500 do 1100. Auto wkrecalo sie na obroty niesamowice szybko no i mocniejsze bylo , stozek ryczał jak szalony. Po kupnie nowego przeplywomierza auto strasznie stracilo na mocy, gorzej przyspieszalo, na obroty sie wkrecalo i stozek mniej wył wiec cos w tym przeplywomierzu musi byc ze ogranicza dostep powietrza a co za tym idzie paliwa. Mysle ze jakbym zalozyl od pumy 1.7 gdzie taka puma dostaje wieksza dawke powietrza i paliwa niz 1.4 to osiagi w 1.4 troszke sie polepsza. Nawet teraz jak odłącze przeplywomierz auto jest odczuwalnie silniejsze tylko denerwuja mnie skoki obrotow i dlatego go mam. | 
             
						
				_________________ Trakcja jest jak dziwka z syfilisem - bez dobrej gumy nie podchodź.
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 ksolk  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1997 
                  Dołączył: 15 Wrz 2004 Posty: 357 Skąd: Olkusz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24-10-2005, 18:27   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | U mnie jak siadł przepływomierz to klapa!nie odpaliłem samochodu! | 
             
						
				_________________ Aktualnie: Audi TT Roadster Quattro 225KM | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Speedy  		  
		 
         czarna strzala->
  
  
                  Rok prod. Pumy: 2001 
                  Dołączył: 30 Lip 2005 Posty: 906 Skąd: Gdańsk 
                           
                | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24-10-2005, 21:52   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Hmm...ja jutro sprobuje wylaczyc przeplywomierz i Wam powiem co i jak    | 
             
						
				_________________ "Tuning to Twój wróg"   
 
seryjne 277PS i 367Nm ;]
 
------------------------------
 
!!=-~Speedy~-=!! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Kurzki  		  
		 
          
                  Dołączył: 12 Wrz 2004 Posty: 632 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25-10-2005, 08:11   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               ja bez przeplywomierza tez nie odpalam
 
ale zagwostka ciekawa , ciekawa
 
wynikaloby z tego to , ze przeplywomierz podaje impulsy na komputer , ktore on przetwarza i obrabia , ale to juz komputer pokladowy decyduje co robi dalej.
 
czyli tak naprawde to komputer ma chyba wplyw | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Passenger  		  
		 
          
                  Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1476 Skąd: PL 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25-10-2005, 11:14   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Kurzki napisał/a: | 	 		  | czyli tak naprawde to komputer ma chyba wplyw | 	  
 
 
Dokładnie tak. 
 
Z tego co wiem jest tak: żeby zwiększyć ilość powietrza w silniku należy albo założyć stożek (na który Puma reaguje nieźle), do tego zmienić rurę dolotu na niekarbowaną (nierdzewka albo coś w stylu Samco). Przepływomierz nie ma znaczenia. Samo zwiększenie ilości i zwiększenie szybkości jego dochodzenia do silnika zwiększa moc.
 
Do tego należałoby przeprogramować komputer, żeby podawał większą dawkę paliwa, odpowiednią do zwiększonej podaży powietrza. Najlepiej używając Piggy Back-ów np. SMT6. | 
             
						
				_________________ Spec.: http://www.camaro5.com/fo...o=view&id=15247 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 baq		  
		 
         Gość 
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 03-11-2005, 13:12   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               jak jezdziles bez przeplywomierza naprawde nie zauwazyles ze spalanie rosnie do okolo 13-14 litrow na 100 .. ? lambda wtedy zle pracuje i jezdzisz caly czas na bogatej mieszance 
 
inna sprawa jest to ze calkiem fajnie jezdzi ..... 
 
quna spaliny z rury wydechowej potrafia wtedy ciezkie metalowe drzwi od garazu otworzyc    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 chapter322  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.4 
                  Rok prod. Pumy: 1999 
                  Dołączył: 18 Wrz 2004 Posty: 264 Skąd: Sieradz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 03-11-2005, 13:58   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               no wlasnie w spalaniu nie było róznicy , nie zauważyłem ze wiecej paliła moze ciut cos tam wiecej łykała ale nie widzialem duzej roznicy w spalaniu bez czy z przepływomierzem.
 
Faktycznie z rury wydechowej wiecej spalin wychodzilo dlatego ze lepsza dawka paliwa byla ale za to jak jezdzila, na obrotach wkrecala sie jak szalona no i rozpedzanie sie do 200km/h nie bylo problemem zadnym teraz o wiele gorzej do 200. | 
             
						
				_________________ Trakcja jest jak dziwka z syfilisem - bez dobrej gumy nie podchodź.
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 miro0906 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 03-11-2005, 14:27   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | z 1,4 do 200 km/h nie wiedzialem ze tyle wyciągnie pumka 1,4 | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 chapter322  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.4 
                  Rok prod. Pumy: 1999 
                  Dołączył: 18 Wrz 2004 Posty: 264 Skąd: Sieradz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 03-11-2005, 14:44   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               to juz wiesz miro   
 
Z 1.4 bez przeplywomierza jechalem na dobrym paliwie 210km/h teraz z przeplywomierzem i dobrym paliwem moja pumka jedzie 200km/h.'
 
Mam zrobiony stozek, sportowe swiece no i wydech. | 
             
						
				_________________ Trakcja jest jak dziwka z syfilisem - bez dobrej gumy nie podchodź.
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Speedy  		  
		 
         czarna strzala->
  
  
                  Rok prod. Pumy: 2001 
                  Dołączył: 30 Lip 2005 Posty: 906 Skąd: Gdańsk 
                           
                | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 03-11-2005, 22:46   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | sportowe swiece czyli jakie...??? hamowales autko po tych zmianach..?? | 
             
						
				_________________ "Tuning to Twój wróg"   
 
seryjne 277PS i 367Nm ;]
 
------------------------------
 
!!=-~Speedy~-=!! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Passenger  		  
		 
          
                  Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1476 Skąd: PL 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |