Przesunięty przez: Gaydek 26-12-2006, 00:36		 | 
	
			Utrata mocy a nagrzanie silnika | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 tOmO  		  
		 
         tomo
  
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1999 
                  Kolor Pumy: Panther Black 
                  Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 139 Skąd: Piaseczno 
                         | 
      
         
            
                                			    Wysłany: 23-10-2004, 15:20   Utrata mocy a nagrzanie silnika
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Od kilku dni podczas jeżdzenia po wawie zauważyłem straszną dolegliwość. Jak stoję w korakch to strasznie nagrzewa mi sie silnik, chociaż temperatura na wskaźniku tego nie pokazuje i dmuchawa sie nie włącza. 
 
 
Skutkiem tego jest głośniejsza jego praca i spory spadek mocy.
 
 
Czy ktoś spotkał się z takim zjawiskiem i poradził sobie z tym?
 
Ile może kosztować diagnoza/wymiana czujnika tempetratury?
 
 
Pozdrawiam
 
tOmO | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Gaydek  		  
		 
         admin
  
  
                  Dołączył: 12 Wrz 2004 Posty: 6402 Skąd: Brodnica 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-10-2004, 16:49   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Diagnoza i czujnik swoją drogą, ale Tomo... pamiętasz naszą rozmowę o stożku   . I o "doplywie" zimnego powietrza   . Może to też ma jakiś wplyw na odglosy i na spadek mocy (na moc prawie na pewno). | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 tOmO  		  
		 
         tomo
  
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1999 
                  Kolor Pumy: Panther Black 
                  Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 139 Skąd: Piaseczno 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-10-2004, 17:11   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Tak, ale jak ruszam, to powietrze dość szybko chłodzi się pod maską,
 
a w tym przypadku to samochód zaczyna dobrze jeździć dopiero jak postoi sobie z godzinkę.
 
 
Nie sądze, żeby powietrze tak szybko nagrzewało się od silnika, a po za tym dlaczego wogóle nie włącza mi się dmuchawa, a wskaźnik temp. zawsze jest w połowie między zielonym a czerwonym polem?
 
 
Pozdrawiam
 
tOmO | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 DRAGON [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-10-2004, 23:43   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Ja bym sprawdzilł termostat i olej w silniku. Nie sadze zeby to byla wina stozka. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 tOmO  		  
		 
         tomo
  
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1999 
                  Kolor Pumy: Panther Black 
                  Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 139 Skąd: Piaseczno 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24-10-2004, 13:42   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Olej wymieniałem niedawno na Mobil One 0W-40 i jego ilość mieści się w normie. 
 
 
W poniedziałek pojadę do ASO to może oni coś podpowiedzą. Chyba, że polecicie mi szybko jakieś inny warsztat w wawie, który mi to zdiagnozuje (najlepiej, żebym mógł podłączyć samochód do komputera, bo sam jestem ciekaw, czy czegoś nie wykaze)
 
 
Pozdrawaim
 
tOmO | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 DRAGON [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26-10-2004, 22:13   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               JA mam odwrotny problem. Temperatura silnika jest w polowie polowy a czasem jeszcze nizej. JAk stoje w korku dochodzi do polowy wskaznika ale zaraz spada jak rusze. Jeszcze tego nie badalem, moze ktos wie cos na ten temat? Twoja Pumka TOMO jest gorąca moja ZIMNA    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Boogie  		  
		 
         adm
  
  
                  Dołączył: 12 Wrz 2004 Posty: 2370 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26-10-2004, 22:23   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | W zeszlym tygodniu w Auto Swiat o tym pisali. Wedlug nich to wina jakiegos zaworu, ktory wlacza maly i duzy obieg w chlodnicy. Artkul | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 DRAGON [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26-10-2004, 22:26   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Dzieki Boogie. HEH wlasnie tak wyglada moj wskaznik temperatury czasami jest jeszcze nizej SZOK    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Boogie  		  
		 
         adm
  
  
                  Dołączył: 12 Wrz 2004 Posty: 2370 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26-10-2004, 22:28   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Widzisz, pewnie redaktorzy auto Swiat czytaja nasze forum    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 DRAGON [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26-10-2004, 22:35   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | No coz najwyrazniej Termostat bo coz by innego. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 ces [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20-12-2005, 16:23   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Żeby nie tworzyć nowego topicu podłączam się pod ten.
 
Mam problem z dmuchawą/nawiewem otóż pewnego dnia przestały mi działać 3 biegi nawiewu(1,2,3) 4 działa, po około 2 tygodniach znowu było wszystko ok ale zaraz znowu przestały działać. 4 działał i działa nadal. Nie orientuje się ktoś co to może być? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Danae  		  
		 
          
  
                  Dołączyła: 10 Wrz 2004 Posty: 513 Skąd: Bydgoszcz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20-12-2005, 22:36   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Było - poszukaj na forum. Bezpiecznik termiczny lub upaliły się przewody przy kostce itd. W  każdym bądź razie drobnostka. Koszt naprawy jak samemu nie przekroczy 10zł. | 
             
						
				_________________ https://rod-nekla.pl/ | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Paweł  		  
		 
         ---------------
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Moondust Silver 
                  Dołączył: 06 Wrz 2005 Posty: 745 Skąd: HollyŁódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20-12-2005, 23:12   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | ces napisał/a: | 	 		  Wysłany: 2005-12-20, 16:23         
 
 
 
 
 
Żeby nie tworzyć nowego topicu podłączam się pod ten. 
 
Mam problem z dmuchawą/nawiewem otóż pewnego dnia przestały mi działać 3 biegi nawiewu(1,2,3) 4 działa, po około 2 tygodniach znowu było wszystko ok ale zaraz znowu przestały działać. 4 działał i działa nadal. Nie orientuje się ktoś co to może być? | 	  
 
 
Niestety nie Danae z calym szacunkiem dla Ciebie ale  jest to REZYSTOR DMUCHAWY sam mialem taki problem miesiac temu. Z tego co pamietam koszt nie przekroczyl 50zł w ATZ;cie w łodzi. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Danae  		  
		 
          
  
                  Dołączyła: 10 Wrz 2004 Posty: 513 Skąd: Bydgoszcz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20-12-2005, 23:31   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Paweł napisał/a: | 	 		  | Niestety nie Danae z calym szacunkiem dla Ciebie ale  jest to REZYSTOR DMUCHAWY sam mialem taki problem miesiac temu. Z tego co pamietam koszt nie przekroczyl 50zł w ATZ;cie w łodzi. | 	  
 
No my mieliśmy taki problem zeszłej zimy i koszt naprawy nas wyniósł 3 zł i 2h  pracy żeby wymienić to o czym wcześniej pisałam. Nawet mamy to pamiątkę    A że Ciebie z całym szacunkiem skasowali to już nie moja wina. Jak widać warto czasem usiąść w garażu i zajrzeć we własną pumę. Pozdrawiam | 
             
						
				_________________ https://rod-nekla.pl/ | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Paweł  		  
		 
         ---------------
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Moondust Silver 
                  Dołączył: 06 Wrz 2005 Posty: 745 Skąd: HollyŁódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21-12-2005, 09:34   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               No niestety z calym szacunkiem ale niemasz racji bo sprawdzalem bezpiecznik i kabelki i dup* a pozatym czesc kupilem sam i ja tez sam wymienilem.
 
Moze problem u Ciebie byl bardziej blachy. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |