Przesunięty przez: Gaydek 15-04-2015, 18:14		 | 
	
			Wymiana Plynu chłodniczego i oleju | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Słoodzik  		  
		 
         zakręcony,po całości
  
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 2608 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-07-2010, 14:42   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               No właśnie. W taki sposób. Odpinając przewody i po prostu musisz go wydmuchać. Trzeba jeszcze odczekać, silnik powinien ostygnąć. Spuszczasz przewodem przy termostacie. Możesz też na zimnym silniku,  tyle ze dodatkowo będziesz musiał ściągnąć przewód z malego obiegu. 
 
 
[ Dodano: 12-07-2010, 13:16 ]
 
 	  | cayenne napisał/a: | 	 		  | w weekend planuje samodzielną wymianę płynu chłodzącego | 	  
 
 
I jak, dałeś radę        | 
             
						
				_________________ Żyjesz po to aby jeździć. Jeździsz po to aby żyć.
 
 
Porucznik Gwiezdnej Floty Słód™ | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kuban [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27-08-2010, 22:54   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Witam.Orientuje się ktoś jak odpowietrzyć układ po wymianie płynu chłodniczego? Zima przede mną i chcę zmienić. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Dietih  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.4 
                  Rok prod. Pumy: 1999 
                  Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 365 Skąd: Lublin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28-08-2010, 00:08   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Siemka, 
 
 
nie będę się upierać, ale wydaje mi się, że w Pumie układ sam się "odpowietrza", tzn. włączasz silnik po wymianie płynu , zostawiasz na wolnych obrotach przez chwile i jest po sprawie. 
 
 
PS. jaki płyn zamierzasz zalać? jeśli się zastanawiasz, to proponuję oryginalny forda płyn, cena atrakcyjna w necie (koncentrat) i wymiana dopiero co 10 lat - serio, doskonała jakość, zero osadu czy korozji w chłodnicy i przewodach.
 
 
pozdro | 
             
						
				_________________ Puma - była od IX 2004 do IX 2012 
 
była  Alfa Romeo 147 1.9 jtdm Nero Carbonio
 
jest Alfa Romeo Giulietta 2.0 jtdm 170 km
 
www.psycholog-lublin.com.pl | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kuban [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28-08-2010, 08:49   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Xstream Longlif  Coolant firmy Comma.Taki znalazłem.Piszą,że chroni silnik przez pięć lat i widzę,że też jest taki w systemie,różowy kolor.Ale jeszcze się zastanowię....Dzięki za propozycję.Pozdrawiam. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 TomSon  		  
		 
         Rider of the storm
  
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Melina Blue 
                  Dołączył: 17 Wrz 2011 Posty: 130 Skąd: Cieszanów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28-03-2012, 16:16   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Próbuje wymienić zawór nagrzewcy co wiąże się z wymiana plynu. Czyli tak jak napisane wyzej spuścić go na ciepłym, płac preparat oczyszczacy (jaki?) A pózniej? Prostu odczekać chwile czy trzeba uruchomic silnik żeby płyn poszedł w obieg? Następnie spuścić preparat (pytanie wiążące się z poprzednim, na ciepłym czy zimnym silniku?) I wlac nowy płyn (jaki? W układzie był jasny czyli chyba nie petro bo tamten jest zielony a ten jest jakby żółty) | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 WieSiu  		  
		 
          
                  Dołączył: 18 Mar 2009 Posty: 654 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29-03-2012, 08:49   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | TomSon napisał/a: | 	 		  | (jaki? W układzie był jasny czyli chyba nie petro bo tamten jest zielony a ten jest jakby żółty) | 	  
 
 
oryginalny motorcrft ? Mozesz lac dowolny tak na prawde. 
 
 
 	  | TomSon napisał/a: | 	 		  | Próbuje wymienić zawór nagrzewcy co wiąże się z wymiana plynu | 	  
 
 
nie trzeba wymieniac plynu przy tej czynnosci,zawor jest dosc wysoko i prawie nic nie wycieknie, zwlaszcza przy zakreconym korku.
 
 
 
Co do plukania to sie nie wypowiem. Podpowiem jedynie ze w fordach uklad sam sie odpowietrza (odpalic auto, rozgrzac do normalnej temperatury i troche przygazowac, sprawdzic poziom i ewentualnie dolac) | 
             
						
				_________________ Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
 
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
 
Był: Puma 1.7 1997
 
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
 
http://www.monit.com.pl/
   | 
			 
									
				| Ostatnio zmieniony przez Opoya 29-03-2012, 12:23, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 TomSon  		  
		 
         Rider of the storm
  
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Melina Blue 
                  Dołączył: 17 Wrz 2011 Posty: 130 Skąd: Cieszanów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29-03-2012, 11:57   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Tak też zrobiłem wymieniłem zawór dolalem troche plynu i git. Niestety dalej grzeje, wymiana nic nie dala... | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Ebi  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1997 
                  Kolor Pumy: Radiant Red 
                  Dołączyła: 07 Lip 2008 Posty: 36 Skąd: Będzin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20-08-2012, 21:22   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam    
 
Mam pytanie, czy mogę do mojej Pumci wlać taki olej jak Mobil 5W40? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 rafalski69  		  
		 
         1.4 i 1.7
  
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1999 
                  Kolor Pumy: Pacific Green 
                  Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 1147 Skąd: Stradunia /Opolskie 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20-08-2012, 21:26   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Jasne że tak. Ja mam taki zalany już od 20tyś km i jest ok    | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 mati0101  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1997 
                  Kolor Pumy: Panther Black 
                  Dołączył: 02 Wrz 2014 Posty: 70 Skąd: Bieruń 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 04-09-2014, 17:00   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Uwierz że czasem z płynami mogą być bardzo duże problemy takie jak u mnie    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kacpermikus  		  
		 
          
                  Dołączył: 13 Kwi 2015 Posty: 12 Skąd: Piaseczno 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15-04-2015, 17:43   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | 5w 40 powinien być spoko tylko kurde MOBIL? NO nie wiem ja lałem zawsze Castrola to też zależy jak tam z ceną nie | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kacpermikus  		  
		 
          
                  Dołączył: 13 Kwi 2015 Posty: 12 Skąd: Piaseczno 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12-05-2015, 19:55   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | wątek coś podumarł widzę, ale chciałem dodać ze w necie nalepiej kupić olej mccar czy allegro zawsze to taniej | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |