| 
		płyn do wspomagania kierownicy | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Bigikozok  		  
		 
         Aghrrrrr :)
  
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Moondust Silver 
                  Dołączył: 09 Paź 2009 Posty: 52 Skąd: Katowice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 01-04-2010, 19:39   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               No to napisze moze tutaj,zeby nie zasmiecac   
 
Otoz ostatnio zauwazulem nieregularny wyciek...zastanawialem sie skad to moze byc...patrze na ilosc plynow no i ubylo dosyc sporo z ukladu wspomagania,rzeklbym,ze nawet cale mnostwo-to nic,ze do teraz myslalem iz to hamulcowy     Ale do rzeczy..
 
 
Ten obszar wyglada na mokry
 
  
 
 
W tych miejscach zbieraja sie krople i powoli robia kap kap    
 
  
 
  
 
 
Moze to gdzies jakis przeciek-oby,albo spieprzona maglownica....    wiem,ze najlepiej pojechac do mechanika,ale obecnie brak funduszy   
 
Czy moge po prostu dolac do max plynu-rozumiem,ze do automatycznej skrzyni koloru czerwonego ?   
 
Czy sama jazda jest bezpieczna?   
 
 
Bede wdzieczny    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kruk [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 01-04-2010, 20:36   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Na pierwszym zdjeciu obstawiał bym cieknący wysprzęglik,sprawdz obudowe termostatu. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Bigikozok  		  
		 
         Aghrrrrr :)
  
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Moondust Silver 
                  Dołączył: 09 Paź 2009 Posty: 52 Skąd: Katowice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 01-04-2010, 20:53   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Hmm..... jakis czas temu wymienialem komplet sprzegla i co prawda nie mialem po tym odpowietrzanego ukladu    bo mechanik stwierdzil,ze nie trzeba.a gdzies na forum wyczytalem ostatnio,ze nieodpowietrzenie ukladu moze byc przyczyna "wyrzucania" plynu... 
 
Ogolnie to sie nie znam kompletnie na autach wiec polecenie spr obudowe termostatu brzmi bardzo magicznie    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 rafalski69  		  
		 
         1.4 i 1.7
  
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1999 
                  Kolor Pumy: Pacific Green 
                  Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 1147 Skąd: Stradunia /Opolskie 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 06-04-2010, 22:27   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Nareszcie ktoś ma ten sam problem co ja. Dokładnie mam ten sam problem no i dodam ze też wymieniałem kompletne sprzęgło i wysprzęglik no i co w pierwszym miesiącu myslałem gdzieś uszczelka sączy ale był później coraz większy wyciek i ostatnio zauważyłem ze wysprzęglik doś głośno chodzi jak puszczę sprzęgło. Muszę to oddać do reklamacji    | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 ThA-ReK  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 2001 
                  Kolor Pumy: Panther Black 
                  Dołączył: 07 Lut 2007 Posty: 64 Skąd: Jaworzno 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13-03-2011, 14:40   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Jeśli chodzi o płyn to musi być zgodny z normą Ford ESP-M2C 166-H i taki jest np.
 
Quaker State Mineral ATF (Dexron III)
 
Fuchs Titan ATF 3000 (Dexron II-D)
 
Carlube ATF-Q
 
lub
 
orygialny Ford'owski płyn o indeksie: 1565889 (cena też fordowska - 65zł/l!)
 
http://ford.sklep.pl/pl,p...om,ford,1l.html
 
 
 
Dzisiaj chciałem zamówić Fuchs'a, ale nie wiem ile go wchodzi do Pumy. Orientuje się ktoś może? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 bania  		  
		 
         MeganeII diesel(ble)
  
  
                  Dołączył: 03 Lis 2006 Posty: 384 Skąd: Rzeszów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14-03-2011, 10:06   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | ThA-ReK,  o ile dobrze pamiętam weszło mi jakieś 1.1 litra, niestety nie jestem tego pewien bo było to dawno. niewiele się z tego można dowiedzieć ale http://img710.imageshack....jaobsugi66.jpg/ | 
             
						
				_________________ obecnie Megane II diesel(ble) | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 lewadzki [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30-12-2012, 08:23   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               hmmm kurde wczoraj wycieklo mi gdzies pol zbiorniczka plynu do wsp. kierownicy   
 
sa jakies standardowe miejsca od ktorych badac przyczyne, czy raczej spr ppjemniczek ,rurki , rureczki po kolei ? ? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Kowal  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 2001 
                  Kolor Pumy: Moondust Silver 
                  Dołączył: 18 Cze 2013 Posty: 12 Skąd: Kalisz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15-07-2013, 11:34   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Ja chciałbym się dowiedzieć czy b. łatwo obraca się wam kiera czy raczej jest mały opór? Jak miałem Suzuki Baleno to ręki nie dało się utrzymać na środku kierownicy samym ciężarem ręki kręciłem a tu raczej małym palcem sobie nie pokręcę coś nie tak czy normalne ? dodam, że wszystkie płyny ustrojowe są nowe     zero wycieków itp. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 rapart  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1997 
                  Kolor Pumy: Moondust Silver 
                  Dołączył: 29 Sty 2013 Posty: 218 Skąd: Gdynia 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15-07-2013, 12:08   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | U nas obraca się z lekkim oporem, ale jest w miarę delikatnie. Jeśli miałbym porównać do naszego drugiego Colta CA - w Pumie jest znacznie lżej, w Colcie bardziej mi odpowiada. Za to lubej bardziej odpowiada to w Pumie, z której korzysta tylko po mieście i mocne wspomaganie zdecydowanie ułatwia manewry parkowania. | 
             
						
				_________________ jest: Ford Puma 1.7 VCT 97' - 125 KM
 
jest: Mazda MX-6 2,5 V6 92' - 168 KM
 
był: Mitsubishi Colt 2.0 DOHC 92' - 150 KM | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 silverstar  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Jewel Green 
                  Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 116 Skąd: Białystok 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22-07-2013, 07:46   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               a sprawdzałeś płyn w zbiorniczku jest czerwony czy raczej kolor szary już? Może wymienić płyn trzeba.
 
 
Ogólnie lekki opór powinna mieć. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Kowal  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 2001 
                  Kolor Pumy: Moondust Silver 
                  Dołączył: 18 Cze 2013 Posty: 12 Skąd: Kalisz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24-07-2013, 15:42   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               No opór jest, płyn nowiutki(10 dni ma, stary był szarawy), ale po wymianie płynu nie ma różnicy. Chodziło mi tylko czy opór czuć u wszystkich czy jest coś nie tak u mnie, bo w Suzi to jak byś kierownice od Ps3 bez sprężyn miał zero oporu jak by koła w powietrzu były.Pumą w miejscu kręci się jak by auto bez wspomagania w ruchu było coś w tym stylu.No i jeszcze dodam, że na wyłączonym silniku moja kobieta kierownicy nie obróci a i ja mam z tym problem jak by Tir to był parę ton    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 silverstar  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Jewel Green 
                  Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 116 Skąd: Białystok 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25-07-2013, 13:25   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Może zaczyna się problem z maglownicą albo pompą bo u mnie chodziło dosyć ciężko potem wymieniłem płyn a teraz gdzieś mam nieszczelność bo mi płyn nawala po wahaczu. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 trojan6  		  
		 
         Alfa Romeo GT 1.8TS
  
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Moondust Silver 
                  Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 1830 Skąd: Białystok, Łapy 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25-07-2013, 14:05   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | silver, uszczelniacz do układu wspomagania. Działa na zasadzie takiej jak do chłodnic. | 
             
						
				_________________ Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Kowal  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 2001 
                  Kolor Pumy: Moondust Silver 
                  Dołączył: 18 Cze 2013 Posty: 12 Skąd: Kalisz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25-07-2013, 15:51   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               U mnie nic nie cieknie też myślałem o pompie,że za słaba czy coś. Wiem że łatwiej się kręci w BMW E39 z nieszczelnym układem    No i w Eskorcie 93r. też o niebo lepiej działa wspomaganie, ale on ma oponki cieniutkie jak od roweru. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 WieSiu  		  
		 
          
                  Dołączył: 18 Mar 2009 Posty: 654 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29-07-2013, 08:54   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Kowal napisał/a: | 	 		  |  ale on ma oponki cieniutkie jak od roweru. | 	  
 
 
i do tego pewnie kolo kierownicy ma wieksza srednice. | 
             
						
				_________________ Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
 
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
 
Był: Puma 1.7 1997
 
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
 
http://www.monit.com.pl/
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |