| 
		Słabo zwijające się pasy bezpieczeństwa | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 sharky  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.4 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Radiant Red 
                  Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 992 Skąd: Kalisz/Opatówek 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20-04-2013, 12:47   Słabo zwijające się pasy bezpieczeństwa
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Mam trochę denerwujący problem otóż w mojej Pumie pasy bezpieczeństwa zwijają się trochę wolno, słabo i trzeba im pomagać. Czy ktoś z Was też ma taki denerwujący objaw? Idzie to jakoś naprawić lub przeczyścić tak aby wszystko zwijało się ładnie samo? | 
             
						
				_________________ Ten, co opatentował podświetlany schowek.    http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7948
 
 
Sprawdź swoją Pumę po numerze VIN: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7055 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 trojan6  		  
		 
         Alfa Romeo GT 1.8TS
  
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Moondust Silver 
                  Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 1830 Skąd: Białystok, Łapy 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20-04-2013, 12:53   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Ja miałem taki w poprzedniej pumie, w obecnej też mam, w escorcie również. Efekt wyrobienia. Chyba nic nie da się na to poradzić. | 
             
						
				_________________ Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 WieSiu  		  
		 
          
                  Dołączył: 18 Mar 2009 Posty: 654 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20-04-2013, 13:17   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Podobno wyczyszczenie pasow i ich wysuszenie przed zwinieciem pomaga. | 
             
						
				_________________ Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
 
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
 
Był: Puma 1.7 1997
 
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
 
http://www.monit.com.pl/
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 pawcioss  		  
		 
         live for drive
  
  
                  Silnik Pumy: 1.4 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Panther Black 
                  Dołączył: 25 Cze 2012 Posty: 277 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21-04-2013, 19:31   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | owszem na max tydzien ;] | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Dukes  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 2000 
                  Kolor Pumy: State Blue 
                  Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 735 Skąd: Pniewy 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21-04-2013, 20:01   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Ze swojej strony polecam sylikon w sprayu, testowane już na kilku autach i zawsze jakaś poprawa była, czasami większa, innym razem mniejsza    Wystarczy nim spryskać pasy kilkukrotnie, zwijając i rozwijając je na przemian    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 MarcinP  		  
		 
         Świeżak, ale ambitny!
  
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1997 
                  Kolor Pumy: Moondust Silver 
                  Dołączył: 04 Sty 2013 Posty: 177 Skąd: Nowy Dwór Gdański 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21-04-2013, 20:31   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Jakikolwiek sylikon w sprayu? Bo mam sylikon do uszczelek, nada się   ?
 
 
Pytanie oczywiście w żartach, nigdy w życiu bym nie psikał silikonem na pasy. Szkoda mi życia w razie co.. | 
             
						
				_________________ Moja Pumba <3
 
http://img809.imageshack.us/img809/2799/pumek.png | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Dukes  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 2000 
                  Kolor Pumy: State Blue 
                  Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 735 Skąd: Pniewy 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21-04-2013, 20:36   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Dokładnie taki jak do uszczelek. Dlaczego? Sylikon w spray jest bezwonny, bezbarwny, nie plami ubrań itp itd. Stosowałem to już w kilku autach i jakoś żyje do dziś    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 MarcinP  		  
		 
         Świeżak, ale ambitny!
  
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1997 
                  Kolor Pumy: Moondust Silver 
                  Dołączył: 04 Sty 2013 Posty: 177 Skąd: Nowy Dwór Gdański 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22-04-2013, 23:13   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Nie bez powodu jest na takich silikonach adnotacja, żeby nie pryskać blisko pedałów lub pasów bezpieczeństwa. A jak blokada nie zadziała, bo pas będzie zbyt ślizgi? | 
             
						
				_________________ Moja Pumba <3
 
http://img809.imageshack.us/img809/2799/pumek.png | 
			 
									
				| Ostatnio zmieniony przez Opoya 22-04-2013, 23:24, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 WieSiu  		  
		 
          
                  Dołączył: 18 Mar 2009 Posty: 654 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-04-2013, 10:45   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Dukes napisał/a: | 	 		  | jakoś żyje do dziś  | 	  
 
 
a ile dzwonow przezyles gdzie zadzialaly poduszki i napinacze pasow,ze takie cos pisze ? rownie dobrze moglbys napisac,ze nie zapinam pasow i jakos zyje i nie bedzie to mialo wiekszego sensu jesli mega kolizji nie przezyles | 
             
						
				_________________ Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
 
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
 
Był: Puma 1.7 1997
 
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
 
http://www.monit.com.pl/
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Dukes  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 2000 
                  Kolor Pumy: State Blue 
                  Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 735 Skąd: Pniewy 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-04-2013, 19:17   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Tematem jest problem słabo zwijających się pasów, a nie kwestie kolizji drogowych.
 
Przecież pas bezpieczeństwa blokowany jest mechanicznie przez mechanizm zwijający, można go nawet nasączyć olejem i tak się zablokuje przy każdym mocniejszym szarpnięciu. Spryskanie pasa i kilkukrotne zwijanie/rozwijanie ma na celu właśnie nasmarowanie tego mechanizmu, a nie samego pasa bo to tylko materiał syntetyczny, który z natury już sam z siebie jest śliski... | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 pawcioss  		  
		 
         live for drive
  
  
                  Silnik Pumy: 1.4 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Panther Black 
                  Dołączył: 25 Cze 2012 Posty: 277 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24-04-2013, 01:09   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | +1 | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 WieSiu  		  
		 
          
                  Dołączył: 18 Mar 2009 Posty: 654 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24-04-2013, 08:12   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Dukes, a pomyslales o dzialaniu chemii na strukture tego pasa i pozniejszy wplyw na jego wytrzymałość ? Moze on wcale nie jest sliski dlatego ze fabryka polała go silikonem jak co niektorzy tu sugeruja ? Ale robcie co chcecie,tylko przy sprzedazy auta poinformujcie kupujacego ze silikonowaliscie pasy,tak na wszelki wypadek,zeby mial swiadomosc i nie mial potem pretensji jak te pasy nie bada takie jak potrzeba. | 
             
						
				_________________ Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
 
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
 
Był: Puma 1.7 1997
 
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
 
http://www.monit.com.pl/
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |